AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Vi har bodd sammen i en del år og når hun blir sinna på meg eller lei seg så skal vi ikke snakke sammen på 1-2 dager. I morges drev hun å klaget på meg over en del småtterier med sånn halvhissig stemme. Jeg tåler ikke sånt på dagen og det vet hun. Så til slutt sa jeg bestemt at nå har jeg fått nok. Da ble hun kjapt på gråten og satte seg på stua og sier hun blir ikke med på skitur som avtalt pg av dårlig stemning. Som ellers når jeg spør hva som egentlig er galt så svarer hun at er så sliten for tiden (sagt dette i mange år når humør er dårlig) spør jeg mer eller forsøker å snakke er svaret "la meg være i fred" kommer aldri lengre en det, hvis jeg pusher på blir ting verre. Resten av dagen går hun med øreplugger. Sier ting nå og da om det er noe praktisk med barn osv. Jeg har gitt henne klem 2 ganger og forsøker å være blid, men jeg klarer ikke helt. Dette er standard. Hun svarer enkelt på spm. Ikke vet jeg om noe var galt i morgres ettersom hun gnog på alt mulig og det blir ingen trivsel før tidligst morgen. Er dette stonewalling? Og ikke kom med "gjør du nok hjemme, tar deg av barna' svaret der er ja Anonymkode: 97a2e...ceb
Irak Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har bodd sammen i en del år og når hun blir sinna på meg eller lei seg så skal vi ikke snakke sammen på 1-2 dager. I morges drev hun å klaget på meg over en del småtterier med sånn halvhissig stemme. Jeg tåler ikke sånt på dagen og det vet hun. Så til slutt sa jeg bestemt at nå har jeg fått nok. Da ble hun kjapt på gråten og satte seg på stua og sier hun blir ikke med på skitur som avtalt pg av dårlig stemning. Som ellers når jeg spør hva som egentlig er galt så svarer hun at er så sliten for tiden (sagt dette i mange år når humør er dårlig) spør jeg mer eller forsøker å snakke er svaret "la meg være i fred" kommer aldri lengre en det, hvis jeg pusher på blir ting verre. Resten av dagen går hun med øreplugger. Sier ting nå og da om det er noe praktisk med barn osv. Jeg har gitt henne klem 2 ganger og forsøker å være blid, men jeg klarer ikke helt. Dette er standard. Hun svarer enkelt på spm. Ikke vet jeg om noe var galt i morgres ettersom hun gnog på alt mulig og det blir ingen trivsel før tidligst morgen. Er dette stonewalling? Og ikke kom med "gjør du nok hjemme, tar deg av barna' svaret der er ja Anonymkode: 97a2e...ceb Har hun opplevd noe traumatisk tidligere? 1
Fighter83 Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har bodd sammen i en del år og når hun blir sinna på meg eller lei seg så skal vi ikke snakke sammen på 1-2 dager. I morges drev hun å klaget på meg over en del småtterier med sånn halvhissig stemme. Jeg tåler ikke sånt på dagen og det vet hun. Så til slutt sa jeg bestemt at nå har jeg fått nok. Da ble hun kjapt på gråten og satte seg på stua og sier hun blir ikke med på skitur som avtalt pg av dårlig stemning. Som ellers når jeg spør hva som egentlig er galt så svarer hun at er så sliten for tiden (sagt dette i mange år når humør er dårlig) spør jeg mer eller forsøker å snakke er svaret "la meg være i fred" kommer aldri lengre en det, hvis jeg pusher på blir ting verre. Resten av dagen går hun med øreplugger. Sier ting nå og da om det er noe praktisk med barn osv. Jeg har gitt henne klem 2 ganger og forsøker å være blid, men jeg klarer ikke helt. Dette er standard. Hun svarer enkelt på spm. Ikke vet jeg om noe var galt i morgres ettersom hun gnog på alt mulig og det blir ingen trivsel før tidligst morgen. Er dette stonewalling? Og ikke kom med "gjør du nok hjemme, tar deg av barna' svaret der er ja Anonymkode: 97a2e...ceb Ja, dette er stonewalling. Hun går bevisst inn for å forhindre kommunikasjonen dere i mellom og dette går ut over relasjonen deres. Sikkert ikke bevisst på hvor skadelig det er for forholdet deres, sikkert en overlevelsesmekanisme for å klare å holde seg oppe og ikke bryte helt sammen følelsesmessig da det har vært vanskelig med kommunikasjon da hun vokste opp. Hun har en del å jobbe med her ja. Endret 12. januar av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar "Stonewalling"? Jeg er norsk og er inne på et norsk diskusjonsforum og skjønner ikke hva du skriver. Anonymkode: d186e...0e1 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar Irak skrev (2 timer siden): Har hun opplevd noe traumatisk tidligere? Nei det har hun ikke fortalt om i alle fall. Men foreldre som ikke viste omsorg hat hun snakket en del om Anonymkode: 97a2e...ceb
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): "Stonewalling"? Jeg er norsk og er inne på et norsk diskusjonsforum og skjønner ikke hva du skriver. Anonymkode: d186e...0e1 «Setter opp en isfront» kanskje? Jeg har faktisk vanskelig for å finne ett bedre ord for det på norsk sånn umiddelbart, men du skjønte ikke innholdet med hele beskrivelsen? AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei det har hun ikke fortalt om i alle fall. Men foreldre som ikke viste omsorg hat hun snakket en del om Anonymkode: 97a2e...ceb Dette forklarer nok mye av hvorfor hun reagerer slik. Mange som mangler omsorg har sine måter å håndtere det på. Kanskje hjemme hos henne var det slik at hun måtte være stille og ikke gjøre noe ut av seg for å ikke trå noen på tærne. Hun har lært at dette er den tryggeste måten å håndtere sinte mennesker på. Hjemme seg vekk og skygge banen. Det fungerer ikke i forholdet dere har nå, så hun må jobbe med dette på en måte. Du når nok ikke gjennom når hun er så aktivert. Hun sliter med å kjenne på følelsene sine, så hun er konstant overveldet. Derfor sier hun at hun er sliten hele tiden. Hun har ikke andre gode ord for hva hun føler selv. Dette er bare mine tanker om dette, men det kan selvsagt være noe helt annet. Prøver bare å komme med en versjon som kan sette lys på en mulig grunn til denne oppførselen. Jeg oppførte meg veldig likt din kone da jeg var helt på kanten av å bli utbrent etter å ha levd med traumer og en mann jeg ikke klarte å kommunisere med på en god måte. Terapi var løsningen for meg. Anonymkode: 7b587...420 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar Da jeg først leste tenkte jeg at «sånn kan man ikke leve». Så forstod jeg at dere har barn oppi dette! Sånn kan man IKKE leve! Dette er skadelig for barna, dette er ikke bare dårlig vær, men også forferdelig dårlig klima. Uforutsigbart, skremmende, smertefullt. Anonymkode: 8fd2b...4b3
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar Det er jo ikke sikkert «endel småtterier» er småtterier for henne? Småtterier kan bli store hvis de er del av et gjentakende mønster eller problem. Da opplever hun at du ikke lytter og at hun ikke er viktig. Og det er flere par der begge parter mener de gjør absolutt mest. Anonymkode: 1d2f0...65a
AnonymBruker Skrevet 12. januar #10 Skrevet 12. januar Hvorfor trenger du å sette et navn på det? Anonymkode: 55434...483
AnonymBruker Skrevet 12. januar #11 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor trenger du å sette et navn på det? Anonymkode: 55434...483 Hvorfor ikke? Og jeg lurer på om det er dette som er stonewalling Anonymkode: 97a2e...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå