AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Har gått fra en 10% stilling til fulltid i helt ny bransje, og jeg er totalt utslitt! Mye å lære naturligvis, mye nye mennesker osv. men når kan man forvente at det blir bedre? Akkurat nå orker jeg overhodet ingenting etter jobb eller i helgene, både hodet og kroppen er helt utslitt! Anonymkode: 1b58b...85b
NiceOrNothing Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har gått fra en 10% stilling til fulltid i helt ny bransje, og jeg er totalt utslitt! Mye å lære naturligvis, mye nye mennesker osv. men når kan man forvente at det blir bedre? Akkurat nå orker jeg overhodet ingenting etter jobb eller i helgene, både hodet og kroppen er helt utslitt! Anonymkode: 1b58b...85b Umulig for andre å svare på. Men av egen erfaring gikk det ca 6 mnd før jeg følte jeg hadde hodet over vannet. Bruk helgene litt konstruktivt . Hvil , gå en tur , vær snill med deg selv 🤗 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Det er helt normalt å bli helt utslitt i ny jobb, det har ikke bare med økning i stillingsbrøk å gjøre. Gi det et par måneder og bruk fritiden på ting som gir deg overskudd. Det blir bedre! Anonymkode: b4937...37c 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar Skjønner ikke at folk orker og gidder 100 prosent jeg. Fritid er mer verdifullt, overskudd er mer verdifullt. Anonymkode: 4b5f2...e5d 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar Mellom 4 uker og 6 måneder omtrent. Hvor lenge du har jobbet deltid, hvilken bransje, hvilken erfaring du har, hvor fort du lærer, hvordan du legger fra deg jobben på fritiden, hvordan du henter energi og hvordan helsen din er, er noen av faktorene som spiller inn. Anonymkode: 6c1c0...e89 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar I ny jobb er min erfaring 3 uker og 3 måneder. Aller mest slitsomt de tre første ukene, så kommer jeg som regel over en kneik. Bedre, men fremdeles slitsomt frem til det har gått tre måneder, da pleier ting å løsne og lette. Anonymkode: ef387...ded 1 1
Blått Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har gått fra en 10% stilling til fulltid i helt ny bransje, og jeg er totalt utslitt! Mye å lære naturligvis, mye nye mennesker osv. men når kan man forvente at det blir bedre? Akkurat nå orker jeg overhodet ingenting etter jobb eller i helgene, både hodet og kroppen er helt utslitt! Anonymkode: 1b58b...85b Når jeg har startet ny jobb så er jeg ofte utmattet de første tre månedene, forvirret og skikkelig sliten de neste tre månedene.. så løsner det gjerne 😊 de fleste jeg har snakket med sier at de gjerne kommer over kneika etter 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Skrevet 11. januar Hvilken bransje er det? Anonymkode: 568e7...55f
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar Det er normal å klare og jobbe 22% av ukas timer 168 timer. Anonymkode: dd0f8...ea5
AnonymBruker Skrevet 15. januar #11 Skrevet 15. januar Begge deler er krevende. Både å starte i ny jobb, men også å øke så kraftig i stilling. Du har jo knapt jobbet tidligere, så det blir jo et sjokk. Jeg begynte i ny jobb for snart 4 måneder siden, og først nå kjenner jeg på en trygghet og ro. Det er selvsagt ting jeg må spørre om, men det er fordi det dukker opp ting jeg ennå ikke har erfart. Men jeg er trygg på arbeidsoppgavene. Men - før jeg fikk denne jobben hadde jeg vært sykemeldt i 6 uker + hatt sommerferie, så det å starte 100% i ny jobb + full stilling, var litt krevende, ja. Heldigvis en ganske rolig jobb, men når det var hektisk så var det HEKTISK. Jeg tror du bare må ta tiden til hjelp. Du har dobbel belastning (ny jobb + økt stilling). Det går seg nok til etter hvert, selv om det kanskje ikke føles sånn nå❤️ Anonymkode: 749c7...d9b
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Skrevet 15. januar Det tar tid å lære seg/mestre nye oppgaver og som regel blir det bedre etter noen måneder. Men når det er sagt hvordan er du i form ellers, trener du noe/spiser du fornuftig mat? Dette har også veldig stor innvirkning på overskudd og hvordan kroppen fungerer, så er du sløv her vil jeg absolutt anbefale deg å ta noen grep. Start med og spis mer rene matvarer og kutt kraftig ned på godteri/kaker/gjærbakst/brus/energidrikk, og gå en tur hver dag for å få litt frisk luft og pause fra skjerm. Dette vil også 99% sikkert gi deg bedre overskudd. Anonymkode: cd367...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå