Gå til innhold

Erfaring med dipsy neglpulver og som kan hjelpe meg litt med å forstå opplegget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk dipsy neglpulversett til jul og har egentlig gledet meg skikkelig til å teste dette. Har ikke tatt meg råd til ordentlige negler før og tenkte at dette kunne være en fin erstatning. MEN nå har jeg altså testet på den ene hånda mi og er ikke så veldig imponert akkurat. Jeg filet neglene mine, tok på basecoat og ventet. Og ventet. Og så dyppet jeg neglene mine i neglpulveret og ble så innmari skuffa. Ingenting satt. Prøvde en gang til, uten hell. Så nå sitter jeg her med verdens styggeste, flekkete negler, har skrubbet og stått i og det ser ut som jeg har fått en form for muggsopp på neglene mine hvis man ikke visste bakgrunnen. Så hva er deres erfaring med dette opplegget? Er det i det hele tatt mulig å få det til, er det brukerfeil eller har jeg fått noe som ikke fungerer som det skal? Hvor lenge skal man liksom sitte og vente på at basecoaten skal tørke da? Hadde dritfine negler før jeg prøvde dette her og nå er de helt ødelagte.

Anonymkode: dc02c...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du sikker på at du skal vente? Jeg bruker et av de andre neglepulverene og der dypper jeg neglene med en gang jeg har tatt på basen. 

Anonymkode: 79885...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du sikker på at du skal vente? Jeg bruker et av de andre neglepulverene og der dypper jeg neglene med en gang jeg har tatt på basen. 

Godt spørsmål! Det står som et pro tip i brosjyren at man skal ta på et lag med basecoat og vente helt til det tørker for å unngå "breakage". Men nå som du sier det så er det jo helt sikkert meningen at man først tar på det ene lage med basecoat, lar det tørke helt som en slags beskyttende base, og så tar man et lag til hvor man kjører på med pulver en gang. Jeg tror jeg har misforstått. Da får jeg teste får tredje gang😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt spørsmål! Det står som et pro tip i brosjyren at man skal ta på et lag med basecoat og vente helt til det tørker for å unngå "breakage". Men nå som du sier det så er det jo helt sikkert meningen at man først tar på det ene lage med basecoat, lar det tørke helt som en slags beskyttende base, og så tar man et lag til hvor man kjører på med pulver en gang. Jeg tror jeg har misforstått. Da får jeg teste får tredje gang😅

Sorry elendige skrivefeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bare prøvd Dippi, så jeg vet ikke fremgangsmåten til de andre😅. Bare tenkte at pulvere må jo festes til noe, og det er vrient om basen har tørket helt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brant meg på det samme første gang jeg testet. Men ikke vent slik det står i brosjyren! Ta på et virkelig tynt lag basecoat, og dypp så neglen med en gang. Vent litt, børst av. Jeg pleier å gjenta dette en gang til før aktivator og topcoat. Bare øv noen ganger og ikke mist motet, så blir neglene fine til slutt :)

Anonymkode: 23c35...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare prøvd Dippi, så jeg vet ikke fremgangsmåten til de andre😅. Bare tenkte at pulvere må jo festes til noe, og det er vrient om basen har tørket helt😊

Ja, det høres veldig logisk ut! Var dette jeg så for meg før jeg leste brukermanualen, men ser jo nå at det bare var en misforståelse. Brukermanualen er veldig enkel uten spesifikk tider å forholde seg til, så det gikk litt fort i svingene. Basen minner litt om superlim. Regner med at dippi og dipsy driver med det samme, så da er det sikkert ganske likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg brant meg på det samme første gang jeg testet. Men ikke vent slik det står i brosjyren! Ta på et virkelig tynt lag basecoat, og dypp så neglen med en gang. Vent litt, børst av. Jeg pleier å gjenta dette en gang til før aktivator og topcoat. Bare øv noen ganger og ikke mist motet, så blir neglene fine til slutt :)

Anonymkode: 23c35...44b

Takk for tips! Jeg hadde gleda meg skikkelig, så håper det ordner seg denne gangen😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...