Fjugur Skrevet 15. januar #61 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men sånn tilbake til poenget; hva ca vil det koste å omgjøre en hytte til bolig? Dette gjelder et eldre hus som egentlig var hovedbolig, men ble omgjort til fritidsbolig for mange år siden. Altså ingen hyttekommune. Står i et område med flere vanlige boliger og er tilkoblet både strøm og vann. Anonymkode: 60b5e...753 Det må du høre med den aktuelle kommunen om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #62 Del Skrevet 15. januar Camlon skrev (2 timer siden): Så hvordan sjekker de om noen bor på hytte mer enn et halvår. Har kommunen patruljer som spionerer og logfører hvor mange dager de er på hytta? Nettopp! Vi hadde en nabo som mente at vi måtte sjekke hvor ofte de måker, men det er fullt lovlig å være bortreist hele vinterhalvåret. Eneste måten å kontrollere det på, er ved å sjekke om noen er folkeregistrert der. Er de det, er de der mer enn halve året. Eller eventuelt dra innom hver eneste dag gjennom året, på natten, for å sjekke om de sover i sengene sine og således oppfyller kravet om å ha sin «overveiende døgnhvile» i hytta. Anonymkode: 2107b...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #63 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jepp! Til de som ikke tror dette skjer, så gjør det det! Hytte Naboen vår bor på hytta, men eier en liten hybelleilighet, for å unngå ‘’problemet’’ Han reiser til utlandet i lengre perioder også, for å unngå å bli ‘’tatt’’🙈 Alle vet det, men kommunen får jo ikke gjort noe pga dette.. Tro meg, de har prøvd! Men de siste 5 årene har de nok bare valgt å latt det ligge… For jo mer kommunen prøver, så blir han bare enda mer rigid på å akkuratt holde seg innenfor regelverket😂 Dette er en enslig frisk og eldre mann, uten bil og hytten er uten vann, strøm og nett så ser ikke helt problemet med akkuratt han🙈 Han vil bare nyte sine siste år i fred og ro med kaffekoppen, tankene og hobbyene sine❤️ Datteren passer på han jevnlig, og som han sier; Den dagen jeg trenger helsehjelp, så vil jeg ikke ha det, da er tiden min kommet for å la naturen gå sin gang❤️ Jeg mener selvsagt ikke han skal få noe særbehandling, men vi har ikke akkuratt noe luksushytte i ett populært hytteområdet.. Anonymkode: e4b10...d4d Bra fyren får det til. Kommunen tjener ingenting på å hive ham ut og oppfører seg idiotisk her. Anonymkode: 2db73...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #64 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nettopp! Vi hadde en nabo som mente at vi måtte sjekke hvor ofte de måker, men det er fullt lovlig å være bortreist hele vinterhalvåret. Eneste måten å kontrollere det på, er ved å sjekke om noen er folkeregistrert der. Er de det, er de der mer enn halve året. Eller eventuelt dra innom hver eneste dag gjennom året, på natten, for å sjekke om de sover i sengene sine og således oppfyller kravet om å ha sin «overveiende døgnhvile» i hytta. Anonymkode: 2107b...9b2 Som sagt før, de aller fleste kommuner bryr seg ikke. Heldigvis. Anonymkode: 2db73...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #65 Del Skrevet 16. januar Kjenner folk som er mer på hytta enn hjemme Men den er i samme kommune Anonymkode: e4f43...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå