Gå til innhold

Tips til forfattere som minner om Agnes Ravatn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker godt skrivestilen til Agnes Ravatn og har snart lest alle bøkene. Finnes det andre forfattere med lignende skrivestil som henne?

Anonymkode: dee60...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du liker det "litt artige skråblikket" til Agnes Ravatn kan jeg anbefale Oppløsningstendenser av Nina Lykke. Den er på bokmål da, men omtrent samme kunstneriske nivå.

Anonymkode: a9467...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis du liker det "litt artige skråblikket" til Agnes Ravatn kan jeg anbefale Oppløsningstendenser av Nina Lykke. Den er på bokmål da, men omtrent samme kunstneriske nivå.

Syns IKKE de to kan sammenlignes....men vi er forskjellige. Syns det er mye mer kiosklitteraturaktig over bøkene til Nina Lykke, dårlig språk og mange floskler. Overdrevent bruk av ordspill.

Anonymkode: f97ab...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje Trude Marstein? eller Marit Eikemo?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns IKKE de to kan sammenlignes....men vi er forskjellige. Syns det er mye mer kiosklitteraturaktig over bøkene til Nina Lykke, dårlig språk og mange floskler. Overdrevent bruk av ordspill.

I de senere bøkene kanskje, fra Nei og atter nei, men de tidligere bøkene er litt mer ambisiøse. Men ikke mer enn at de holder seg på det samme "artige skråblikk"-nivået som Ravatn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Agnes Lovise Matre. 
Men når du har lest noen bøker av henne så blir hun kjedelig. Lite handling og lite nytt i de siste bøkene hennes. 

Anonymkode: cc16a...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre også har sagt; Marit Eikemo og Nina Lykke. Synes også at  Frode Grytten bør nevnes, så vel som Ragnar Hovland (som dog ikke er like aktuell lenger og bøkene kanskje litt "utdaterte" dersom en søker handling lagt til denne moderne tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...