AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar Faktura i posten får vi i en større norsk by. Anonymkode: cc20b...4e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Det varierer nok ja, det kan hende du får giro i posten og… hør med dem, eller sjekk nettsiden deres! Anonymkode: ec745...5f8
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar får nok en giro med et lite gebyr på i tillegg, Anonymkode: 394ac...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar Mulig du får faktura i Digipost. Er nok litt forskjellig fra sted til sted. Anonymkode: 075b9...67d
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e Hvordan mener du noen skal vite hvordan legevakten i din kommune organiserer dette? Hvorfor oppretter du en tråd, uten å opplyse om hvilken legevakt, eller å oppgi hva som står på hjemmesiden om betaling på legevakt? Anonymkode: 861d8...a5c 1 1
Tbag Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar Du får jo ikke inkasso av å dra fra legevakten uten å betale. Du får giro i posten med egenandelsbeløpet pluss faktura gebyr. Dette står ved alle betalingsterminaler. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar Jeg fikk en betalingslink via sms dagen etter. ConvenePay. Anonymkode: 90739...36b 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Skrevet 11. januar Vi får sms med lenke i Stavanger (så lenge du har akseptert at de får tilgang til nummeret ditt) Anonymkode: 2f3b9...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Skrevet 11. januar De får nok sendt deg en faktura på et eller annet vis, ingen fare! Penga vil de ha😅😅 Anonymkode: 2d540...efd
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk en betalingslink via sms dagen etter. ConvenePay. Anonymkode: 90739...36b Samme her. Stavanger. Anonymkode: 56015...886
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Skrevet 11. januar Med appen pasientsky så kan du se regninger der også Anonymkode: 43ceb...0c5
Grüner Skrevet 11. januar #13 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken nettsted/inkassoselskap vil jeg få varsel om betaling på? Og er det forskjellig fra forskjellig byer/fylker hva de bruker til å kreve inn? Eller vil jeg få brev i posten? Anonymkode: b5953...86e Du får nok faktura i posten
Pawn Hearts Skrevet 11. januar #14 Skrevet 11. januar Her, langt ute i ingenmannsland, får jeg alltid en sms. Null stress, null gebyr. Var jeg deg, ville jeg ringt og snakket med dem.
Filifjonkamor Skrevet 12. januar #15 Skrevet 12. januar Mange steder sender de ut regningen digitalt om du ikke har betalt
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Skrevet 12. januar Er nesten ingen som får papirfaktura i dag. Vil tro du får en sms med lenke du skal følge slik vi får i Stavanger. Anonymkode: ef327...ca2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Skrevet 12. januar Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183
AnonymBruker Skrevet 12. januar #18 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183 Det sies at man ikke skal trykke på lenker man ikke er helt sikker på og det er noe annet enn å ikke trykke på lenket punktum. https://www.online.no/sikkerhet/sms-svindel/ Anonymkode: af354...286
AnonymBruker Skrevet 14. januar #19 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 7.05): Jeg ser flere her nevner SMS med lenke. Men i dagens svindelsamfunn er vi jo oppfordrret til å IKKE trykke på linker. Hvorfor benytter de fortsatt dette systemet? Anonymkode: 728b2...183 Det har jeg selv lurt på, men i dette tilfellet så taper du penger om du velger å IKKE trykke på lenken. Jeg har forsøkt andre tilnærminger, har også tatt det opp med behandler, som mente det var uproblematisk 🤦♂️ Anonymkode: 9205a...5bc
AnonymBruker Skrevet 14. januar #20 Skrevet 14. januar Med det sagt, det vi blir oppfordret til er i hovedsak å ikke trykke på lenker for å så oppgi informasjon. For min del har jeg kommet unna det med å kun oppgi telefonnummer, som igjen har trigget vipps-betaling. Da er man sikret i noe større grad, men jeg er helt enig i at det er en uhørt praksis som bør opphøre asap. Anonymkode: 9205a...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå