AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Arbeidsplassen har blitt et samlested for litt "blanda drops". Noen flinke, noen helt middels og altfor mange som overhodet ikke skulle vært ansatt. Vi får dem ikke ut engang, ikke etter flere skriftlige advarsler og drøftelsesmøte heller. Når noen av de verste slutter er det en lettelse. Det var en person som sluttet i fjor sommer og nå har personalansvarlig gjenansatt vedkommende. Vedkommende er i kategorien søkere som aldri skulle blitt ansatt etter jobbintervju, det er så altfor åpenbart. Jeg har prøvd å si noe til mine lederkolleger om dette med feilansettelser, men det var først i går jeg snakket med personalansvarlig om dette ettersom det var i går den "ikke-fungerende" ansatte startet opp igjen, som var uten at vi hadde fått beskjed engang. Personalansvarlig var tydelig på at h*n er HR og bestemmer dette. Hva med å høre med oss som står for den daglige driften før noen gjenansettes? Vi er minst tre ledere som ikke vil ha personen tilbake og da vedkommende var ansatt sist sendte vi gjentatte e-poster til personalansvarlig om at personen ikke jobbet på faste avtalte dager engang, bare uteble. Forventningene til arbeidet er også svært lave, vedkommende må bare settes til å utføre det aller enkleste arbeidet. Vi vil nok aldri bruke personen til mer krevende arbeid (det er ikke krevende) over lengre tid, det blir bare i krisetilfeller fordi vi virkelig må. I dag begynte personen plutselig å jobbe uten at det var avtalt/avklart. Vi fører timer og ville ikke ha noen ekstra i dag. Lederen som er på jobb i dag ante ingenting da den gjenansatte plutselig begynte å jobbe. 😐😭 Anonymkode: 88d35...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Eg hadde ein kollega som berre møtte opp første dag etter sommarferien, hen hadde jobba der forrige skoleår, avtaleperioden var ferdig. Men hen hadde ikkje forstått at det var slutt i juni. Rektor fann ein plass til vedkommende, og hen jobba der i nokre år til. (Assistent på skule/SFO) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Hva om dere benytter personen som en vanlig ansatt, med vanlige oppgaver. Når så det påvirker total produksjon, så blir det plutselig noe toppledelsen orker å bry seg om, da havner problemet på deres bord. Nå tar dere mellomledere å ordner opp så det ikke merkes lenger opp, ved å legge dennes oppgaver på noen andre. Anonymkode: 9de78...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Timene som skrives må vel godkjennes? Si fra at idag står ikke du på vaktplanen, så du får ikke skrive timer. Anonymkode: 9de78...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå