Meowmere Skrevet torsdag kl 06:53 #41 Del Skrevet torsdag kl 06:53 Ganske sykt at så mange ikke har sett en løve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:54 #42 Del Skrevet torsdag kl 06:54 Meowmere skrev (Akkurat nå): Ganske sykt at så mange ikke har sett en løve Hvor kommer dette fram i tråden? Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:56 #43 Del Skrevet torsdag kl 06:56 OK, så jeg er IKKE en av de som tror jeg kunne tatt en løve i kamp. Men jeg innbiller meg, at jeg muligens kunne skremt den bort 😅 Løver er faktisk litt pyser, i møter med mennesker så pleier de sjelden å angripe, men om de føler seg truet så kan de prøve å skremme deg med å si BØ, men stikker om du sier BØ tilbake. Vi er normalt ikke på menyen, og de er ikke et type dyr som dreper bare for å drepe. Men om jeg hadde møtt en løve som var fast bestemt på å ta meg så hadde jeg hatt null kjangs i havet. Jeg hadde vel gått for fingre i øyne eller ører, eventuelt spark i baller, gapte den rett over meg kunne jeg prøvd meg på å punche rett i drøvelen. Innbiller jeg meg da, jeg hadde nok frosset, tisset på meg, og vært død før jeg fikk fingrene i nærheten av noen som helst svake punkt. Anonymkode: d8dc0...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet torsdag kl 06:56 #44 Del Skrevet torsdag kl 06:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke om en behersker taildragging. Det er en meget effektiv teknikk mot løver og andre langhalete rovdyr. Anonymkode: dec7d...97e 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:05 #45 Del Skrevet torsdag kl 07:05 Chupacabra skrev (8 minutter siden): 😂 En edel og svært gammel teknikk😊 Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:26 #46 Del Skrevet torsdag kl 07:26 Det er som at en 6-åring tror han kan banke opp en voksen i en slåsskamp. Det fungerer nok i fantasien, men i virkeligheten. Man kan få store rovdyr til å trekke seg tilbake ved å rope og slå etter dem. Det er det mange eksempler på fra virkeligheten. Det er ikke en slåsskamp. Det er et dyr som unngår kamp. Anonymkode: edee6...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:39 #47 Del Skrevet torsdag kl 07:39 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): OK, så jeg er IKKE en av de som tror jeg kunne tatt en løve i kamp. Men jeg innbiller meg, at jeg muligens kunne skremt den bort 😅 Løver er faktisk litt pyser, i møter med mennesker så pleier de sjelden å angripe, men om de føler seg truet så kan de prøve å skremme deg med å si BØ, men stikker om du sier BØ tilbake. Vi er normalt ikke på menyen, og de er ikke et type dyr som dreper bare for å drepe. Men om jeg hadde møtt en løve som var fast bestemt på å ta meg så hadde jeg hatt null kjangs i havet. Jeg hadde vel gått for fingre i øyne eller ører, eventuelt spark i baller, gapte den rett over meg kunne jeg prøvd meg på å punche rett i drøvelen. Innbiller jeg meg da, jeg hadde nok frosset, tisset på meg, og vært død før jeg fikk fingrene i nærheten av noen som helst svake punkt. Anonymkode: d8dc0...13e Det tror også jeg er den vanlige reaksjonen. Mulig det er annerledes om man jobber som løvetemmer. Anonymkode: 44e03...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:44 #48 Del Skrevet torsdag kl 07:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poenget var at taildragging utnytter løvens vekt mot den selv. Jo tyngre den er, jo mer jobber vekten mot den ved denne metoden. Anonymkode: dec7d...97e På samme måte som "klippe-trikset". Hvor du står på kanten av en klippe og akkurat i det løven hopper mot deg så flytter du deg slik at løven fyker utfor stupet. Mulig det fungerer best på tegnefilm. Anonymkode: 44e03...513 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:06 #49 Del Skrevet torsdag kl 08:06 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): På samme måte som "klippe-trikset". Hvor du står på kanten av en klippe og akkurat i det løven hopper mot deg så flytter du deg slik at løven fyker utfor stupet. Mulig det fungerer best på tegnefilm. Anonymkode: 44e03...513 Neida, dette fungerer også veldig bra. Men da må en altså ha tilgang på denne klippen hver gang en er i løveland. Det er ikke så lett. Taildragging er en universiell metode som fungerer uansett hvor man er. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet torsdag kl 09:09 #50 Del Skrevet torsdag kl 09:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor kommer dette fram i tråden? Anonymkode: dec7d...97e Er tydelig at de som tror de kan slå en løve i ubevæpnet kamp ikke har sett en løve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #51 Del Skrevet torsdag kl 09:54 Meowmere skrev (43 minutter siden): Er tydelig at de som tror de kan slå en løve i ubevæpnet kamp ikke har sett en løve. Det tror jeg ikke. Vil tro at folk i Norge er så opplyst at absolutt alle som har passert 10 år har sett en løve på en eller annen måte. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lava Anne Skrevet torsdag kl 10:01 #52 Del Skrevet torsdag kl 10:01 Elsker disse rare trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:13 #53 Del Skrevet torsdag kl 10:13 lett! jeg hadde blitt alvorlig og dypt bekymret og hadde iscenesatt diverse tungvekts bekymringspositurer (Ååh, Aaahh og Ohhhh). og hadde vist frem den imponerende bekymringsrynken min som feier alle av banen... Anonymkode: 1467e...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet torsdag kl 10:58 #54 Del Skrevet torsdag kl 10:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tror jeg ikke. Vil tro at folk i Norge er så opplyst at absolutt alle som har passert 10 år har sett en løve på en eller annen måte. Anonymkode: dec7d...97e Altså, det var satt på spissen pga hvor dumt det er å tro man kan slåss mot en løve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:13 #55 Del Skrevet torsdag kl 11:13 Meowmere skrev (14 minutter siden): Altså, det var satt på spissen pga hvor dumt det er å tro man kan slåss mot en løve. Med rett teknikk går dette fint. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:01 #56 Del Skrevet fredag kl 10:01 AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 7.52): Barnemat. Jeg har krøllete hår, så alt jeg trenger å gjøre for å vinne over løven er å børste raskt gjennom håret slik at det blir til en enorm (om enn litt slapp og vid) afrosveis. Løven vil da kjenne på mindreverdighetskomplekser og tusle tilbake til favorittreet sitt med pistrehalen mellom beina. Anonymkode: 18e7b...407 Hva hvis det er en hunløve og den da blir yr og kåt og kaster seg over deg? Death by snu snu. Anonymkode: 1e257...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:45 #57 Del Skrevet fredag kl 11:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hvis det er en hunløve og den da blir yr og kåt og kaster seg over deg? Death by snu snu. Anonymkode: 1e257...42e Da legger jeg bare ut om hvordan jeg alltid lar dolokket stå oppe, og synes bremsespor skaper visuell interesse i det ellers sterile porselenet, at jeg aldri gidder å legge klærne mine i skittentøyskurven, hvor unødvendig jeg synes det er å snakke om følelser, osv. samtidig som jeg promper høylytt. Er hun ekstra pågående så trår jeg til med trumfkortet "Hunner forstår ikke hva de selv vil ha engang! Du spør ikke fisken om hvordan man fanger fisk, sant? Høhø". Løvinnen vil da forstå at jeg er et særdeles dårlig partneremne, og gå videre til et vesen som er mer behjelpelig og i kontakt med egne følelser. Anonymkode: 18e7b...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:28 #58 Del Skrevet fredag kl 15:28 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da legger jeg bare ut om hvordan jeg alltid lar dolokket stå oppe, og synes bremsespor skaper visuell interesse i det ellers sterile porselenet, at jeg aldri gidder å legge klærne mine i skittentøyskurven, hvor unødvendig jeg synes det er å snakke om følelser, osv. samtidig som jeg promper høylytt. Er hun ekstra pågående så trår jeg til med trumfkortet "Hunner forstår ikke hva de selv vil ha engang! Du spør ikke fisken om hvordan man fanger fisk, sant? Høhø". Løvinnen vil da forstå at jeg er et særdeles dårlig partneremne, og gå videre til et vesen som er mer behjelpelig og i kontakt med egne følelser. Anonymkode: 18e7b...407 Vær ikke så sikker på det. Kan tolerere mye andre skavanker med den manken der vett. Anonymkode: 1e257...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet fredag kl 16:50 #59 Del Skrevet fredag kl 16:50 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 12.13): Med rett teknikk går dette fint. Anonymkode: dec7d...97e Ved bruk av sarkasme anbefaler jeg å gjøre det litt tydeligere at du ikke mener det du skriver. For det finnes faktisk en del mennesker der ute som tror de kan vinne over en voksen løve. Det er jo ganske interessant, for man skulle tro at evolusjonen hadde silt ut mennesker som tenkte at dette var mulig. At det i dag finnes folk som tror de kan vinne, tror jeg har å gjøre med at mange er fristilt fra naturen og den fysiske verden. Antar at dersom de hadde vært i nærheten av en løve, så ville de ha skiftet mening ganske raskt. Endret fredag kl 20:53 av Chupacabra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:06 #60 Del Skrevet lørdag kl 13:06 Å vinne over en løve er ingen sak om man behersker taildragging. Antallet som behersker dette i dag er imidlertid veldig få. At det finnes en del mennesker der ute som tror de kan vinne over en løve sånn uten videre, bekymrer meg i denne sammenheng veldig lite. Jeg ser ikke for meg at noen på dette forumet får en fiks idé og setter kursen umiddelbart for å spore opp en løve de vil gi seg i kast med. Selv om noen gjorde det, er det ikke lett å komme over en vill løve i kongeriket Norge pr i dag. Anonymkode: dec7d...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå