Gå til innhold

Konsekvenser hos tenåring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man lar vel ikke en 14-åring være alene hjemme på natt?

Anonymkode: 93706...4e1

Nei.. Men noen gjør det tydligvis om leser her inne!

Anonymkode: da0b2...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de klarer noe fint noen timer, de klarer vel å se film/serie/game og chille så lenge mor skal hjem igjen på natten og barnet er trygt. Ventet til 16år her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan du ikke møte venner og komme hjem rundt midnatt?

Er det ingenting mellom å sitte alene hjemme og være ute hele natta for deg?

Anonymkode: 7e10c...b93

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man lar vel ikke en 14-åring være alene hjemme på natt?

Anonymkode: 93706...4e1

Hvorfor ikke? Såfremt hun/han ikke er en imbesil går det da greit? Min 14 åring klarer fint å være alene hjemme på kvelden. Vi kommer da hjem seinest kl. 01:00. 

Anonymkode: 22f65...618

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke? Såfremt hun/han ikke er en imbesil går det da greit? Min 14 åring klarer fint å være alene hjemme på kvelden. Vi kommer da hjem seinest kl. 01:00. 

Da er ikke vedkommende alene på natten strengt tatt.

Anonymkode: 7e10c...b93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kaster da vel for søren ikke ut din egen datter som fortsatt er et barn. Hun skal være velkommen hjemme til enhver tid. Og om hun avlyser sine planer og vil være hjemme er det selvsagt greit. Selv om det går utover dine planer. Oppfør deg som en mor!

Anonymkode: 27ec2...c7a

I alle dager da!

Selv var min 14 åring til å snakke med og til, og hvis jeg ønsket en egokveld hjemme, var det da aldri noe problem for henne. Hun forstod at jeg ikke kastet henne på gata selv om jeg ønsket en kveld i halvåret fri og privat i eget hjem. 

Er da ingen dårlig mor av den grunn.

Anonymkode: 86bbb...5f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Natt står det, ikke kveld 

Anonymkode: 6e37f...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringer klarer å være aleine hjemme en kveld. Men ville satsa på å være hjemme seinest kl.01. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står ingenting i HI at ts blir borte hele natten. Hun har avtale å være med venner en kveld. Utifra det ts skriver skjønner jeg virkelig ikke hvorfor en 14 åring ikke kan være hjemme alene noen timer.  Er forøvrig enig med de som skriver at man ikke kaster ut barn fra hjemmet sitt fordi mamma skal drikke seg full. 

Anonymkode: 566bf...8cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

sprøtt hvorfor ska ikke en 14 åring klare å være hjemme en natt?

Her så må nå de yngste flytte på hybel ved 15 års alder og fins ikke internat på de skolene som blir igjen.

Har ungdom i dag blitt så hjelpeløse?  Jeg passet nå naboens unger da jeg var 12 natta gjennom

Anonymkode: d2fb1...9de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I alle dager da!

Selv var min 14 åring til å snakke med og til, og hvis jeg ønsket en egokveld hjemme, var det da aldri noe problem for henne. Hun forstod at jeg ikke kastet henne på gata selv om jeg ønsket en kveld i halvåret fri og privat i eget hjem. 

Er da ingen dårlig mor av den grunn.

Man ber ikke sine egne barn om å finne seg et annet sted å overnatte fordi mor har egne planer. Du er mor først og fremst og barna kommer alltid først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man ber ikke sine egne barn om å finne seg et annet sted å overnatte fordi mor har egne planer. Du er mor først og fremst og barna kommer alltid først. 

Jeg skulle ha en venninnekveld og datteren min skulle egentlig være hos faren. Han ble syk og da spurte jeg datteren min om hun kunne sove hos "Julie" og det gjorde hun selvsagt. Fortsatt er jeg like mye mor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle ha en venninnekveld og datteren min skulle egentlig være hos faren. Han ble syk og da spurte jeg datteren min om hun kunne sove hos "Julie" og det gjorde hun selvsagt. Fortsatt er jeg like mye mor. 

Barn som er vant til dette har jo ikke så mye valg. De er vant til det og kjenner ikke til noe annet. Du er fortsatt mor, men om du er en god mor det kan diskuteres. Mange mødre rundt omkring som ikke gir barna et stabilt hjem. Men barn skal aldri føle at de ikke er velkommen i eget hjem. Men å være alene noen timer på kvelden kan selvsagt tenåringer gjøre. Så lenge en voksen person kommer hjem ved midnatt og er edru. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Merkelig opplegg 

Anonymkode: 6e37f...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Absolutt. Og det er like mye barnets hjem som mor sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barna har noen venner som holder på sånn. Lurer på hvordan det står til hjemme når de alltid sover andre plasser og ikke hjemme.. Og når de i tilegg sier at mamma vil være i fred og  feste kan du jo tenke deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan da gå ut med venninner en kveld selv om 14 åringen er hjemme? 

Anonymkode: 63a16...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...