Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #1 Del Skrevet 5. mars 2006 Når man er ansatt i en offentlig stilling, fast, fulltid og har jobbet der i et par år, er det da stuerent å søke permisjon for å jobbe i et engasjement på ca. 8-9 måneder hos en helt annen arbeidsgiver mange timer unna? Tenker på at nåværende arbeidsgiver vil føle seg fornærmet eller snytt - eller utnyttet - dersom jeg søker et engasjement et annet sted og tar det under forutsetning av at jeg får permisjon her jeg er nå..Hva synes dere som har en mening om slikt, er det vanlig? Grunnen til at jeg ikke eventuelt sier opp, og søker istedet permisjon, er at jeg ikke vet hva jeg har etter at det eventuelle engasjementet løper ut. Kanskje tilbyr de mer, kanskej står jeg på bar bakke...og det er da det er godt å ha den stillingen jeg egentlgi ikek trives så veldig i i bakhånden så jeg ikke står igjen på bar bakke med masse utgifter og ingen inntekt. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 6. mars 2006 #2 Del Skrevet 6. mars 2006 Det varierer litt hvor lenge du må ha jobbet før du får permisjon for å ta en annen stilling. Hos min forrige arbeidsgiver (kommune) måtte du ha jobbet der i 10 år før du fikk slik permisjon. Vi kunne heller ikke ta permisjon for å gå inn i en fast stilling. Sjekk hva som står i deres permisjonsreglement. Dersom stillingen gir deg erfaring som er spesielt viktig i din nåværende jobb er det derimot større sjanse for å få permisjon for å ta denne jobben noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #3 Del Skrevet 6. mars 2006 I vår kommune er det en fyr som har jobbet der i ca. 3 år. Han fikk permisjon i 2 år for å jobbe med noe helt annet i privat sektor. De fleste tipper at han ikke kommer tilbake...så det er en vikar i full stilling i hans sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 6. mars 2006 #4 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde 100% fast stilling, og hadde lyst til å prøve noe nytt.. Fikk bare tilbud om vikariat på den nye plassen, så syntes det var litt skummelt å skulle si opp den gamle FASTE jobben. Visste jo ikke hvordan jeg kom til å trives med nye jobben eller hvor langvarig den kunne bli. Jeg hadde vært i min faste stilling i tre år. Jeg søkte permisjon uten lønn, og fortalte åpent om hvorfor. Jeg fikk permisjon for et halvt år av gangen, og sa opp stillingen etter ett og et halvt år. Litt feigt å holde på den så lenge, hun som vikarierte for meg ventet jo veldig på den, men, veldig greit å ha FAST stilling, synes jeg, i diss tider, og så lenge arbeidsgiver innvilget videre perm. så hadde jeg det. Sa opp da jeg forsto at det ikke var aktuelt å tilbake dit noengang. Jobber i det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå