Gå til innhold

Flyet dro med bagasjen vår men uten oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Historien gjort kort:

Flyet dro med bagasjen vår men uten oss. Vi kom til boarding og der lyste det boarding men ingen sto der. Får beskjed på chat at om at hvis vi ikke er med flyet er bagasjen vår tatt av. Det viste seg å ikke stemme. Vi lette og lette på flyplassen men fant den ikke. Etter to dager er bagasjen vår funnet på destinasjonen vi egentlig skulle vært på. Pga mistet bagasje fikk vi ikke reist på noen annen hoppe på tur. Jeg har vært kontakt med flyselskapet ang kompensasjon men får blankt avslag. 

Jeg synes det er hårreisende at de ikke tar ansvar for at de har gjort en feil ved å ikke ta av bagasjen vår når vi ikke var ombord. Reisen ble tapt samt mistet inntekt den uken det gjaldt. Hvem kan hjelpe med dette? 

Her mener jeg flyselskapet har gjort en alvorlig svikt men de tar ikke ansvar. 

Anonymkode: 604d5...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere får vel tilbake bagasjen når den returneres fra destinasjonen.

Ellers så regner jeg med dere har snakket med reiseforsikringsselskapet deres? 

Og hvorfor boardet dere ikke? Var dere for sene? Selv om det evt stod boarding på skjermen, så kan dere jo ha vært alt for sene til gate?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor var ikke dere på flyet? Tenker det har litt å si..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her mangler ein del kontekst?

Anonymkode: 57a26...084

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor boardet dere ikke? 

Anonymkode: e714f...c6b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La meg gjette.

Dere kom for sent til bordingen og forventer at flyet og alle andre passasjerer skal bli forsinket fordi hele bagasjerommet må tømmes for å finne deres kofferter?.

Anonymkode: 09f2b...670

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1. Det er ditt eget ansvar å møte opp til boarding i tide. Derfor følger du løpende med på digitale kanaler. Løpende. Ikke sporadisk.

2. Ok. Så ble bagasjen din med flyet. Da sender de den i retur. Det hele er helt udramatisk - for du har jo alle dine medisiner, ladere og et skift i håndbagasjen. Alle har det. Alltid. Fordi bagasje blir forsinket. Og det er - udramatisk.

3. Hva har bagasjen din med din evne eller vilje til å ta et annet fly? Igjen - du har skift og medisiner i håndbagasjen. Og kan kjøpe en trepakk truser når du lander. 

Om du velger, ts, å «føle» at bagateller er høydramatisk, då blir livet veldig oppoverbakke. Juster holdning og adferd. For dette? Det er en bagatell. Som voksen forventes du justere deg selv emosjonelt og psykisk. Juster til dette føles som en bagatell. Og du er justert riktig. Nå er du nemlig helt på feil kurs.

Anonymkode: bdc72...2e5

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La meg gjette.

Dere kom for sent til bordingen og forventer at flyet og alle andre passasjerer skal bli forsinket fordi hele bagasjerommet må tømmes for å finne deres kofferter?.

Anonymkode: 09f2b...670

Tenkte det samme. Og er det slik er dette fullt og helt ts’ ansvar.

Anonymkode: 31ccf...a05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo håpløst å sjekke inn, levere merket bagasje, og så ikke gå på flyet? Såvidt jeg vet er det straffbart. Ja, flyselskapet har også gjort feil, men det er jo du selv som er idioten her.

Anonymkode: 661b6...eda

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fly skal overhodet ikke ta av om bagasjen er ombord og ikke eieren. Da kan du jo sende avgårde en bombe om du vil. Har flere ganger vært med på at noen ikke har dukket opp på flyet. Da må all bagasje ut til de finner den rette. Sikker på at den er sendt?

Anonymkode: b5328...184

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du mistet inntekt den uken? Og ble forhindret til å ta en annen hopp på tur?

Det gir ikke mening. Var det en jobbtur som du ikke kom deg med og dermed mistet arbeidsdager?

Anonymkode: 11b45...228

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom dere for sent til boardingen?

Anonymkode: b3140...03f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Historien gjort kort:

Flyet dro med bagasjen vår men uten oss. Vi kom til boarding og der lyste det boarding men ingen sto der. Får beskjed på chat at om at hvis vi ikke er med flyet er bagasjen vår tatt av. Det viste seg å ikke stemme. Vi lette og lette på flyplassen men fant den ikke. Etter to dager er bagasjen vår funnet på destinasjonen vi egentlig skulle vært på. Pga mistet bagasje fikk vi ikke reist på noen annen hoppe på tur. Jeg har vært kontakt med flyselskapet ang kompensasjon men får blankt avslag. 

Jeg synes det er hårreisende at de ikke tar ansvar for at de har gjort en feil ved å ikke ta av bagasjen vår når vi ikke var ombord. Reisen ble tapt samt mistet inntekt den uken det gjaldt. Hvem kan hjelpe med dette? 

De har gjort en alvorlig svikt som ikke tok ut baggasje. Å dere har gjort noe tåpelig siden dere ikke kom dere tidsnok til boarding. Dere må jo ha vært for sene siden det ikke sto personal der. 

Anonymkode: 35438...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At flyet tok med bagasjen blir et internavvik som blir gjennomgått internt for å finne årsaken til det. Men dette er ikke noe du får noe ut av.

Du sjekket selv inn bagasjen og var beviselig selv på flyplassen, men lot være å bli med flyet. Det må du ta på egen kappe. 

Anonymkode: 5f79a...c69

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De har gjort en alvorlig svikt som ikke tok ut baggasje. Å dere har gjort noe tåpelig siden dere ikke kom dere tidsnok til boarding. Dere må jo ha vært for sene siden det ikke sto personal der. 

Bagasje *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Historien gjort kort:

Du kunne ikke jobbe fordi bagasjen din var borte? Ditt ansvar. Du kan ikke pakke ned det du trenger til jobb. Sånt har du i håndbagasjen. Hvorfor møtte dere ikke opp til flyet da dere var på flyplassen?

Anonymkode: 0c7e9...c81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Aaah, enda en tråd der det store spørsmålet ikke vil bli besvart😫

Anonymkode: f5662...49d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Historien gjort kort:

Javisst er det en alvorlig svikt av flyselskapet å ikke plukke ut bagasjen til passasjerer som ikke møter opp. Av sikkerhetshensyn og med tanke på terrorisme. Men siden forsentkommimgen er deres feil alene er ikke dette noe flyselskapet eller reiseforsikring trenger utbetale erstatning for.

Og «mistet inntekt»? Du hadde vel fortsatt en uke ferie selv om du ikke dro noe sted?

Anonymkode: 84a5f...258

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fly skal overhodet ikke ta av om bagasjen er ombord og ikke eieren. Da kan du jo sende avgårde en bombe om du vil. Har flere ganger vært med på at noen ikke har dukket opp på flyet. Da må all bagasje ut til de finner den rette. Sikker på at den er sendt?

Anonymkode: b5328...184

Jo, det kan det.

Hvordan skulle flyselskapene ellers ettersende baggasje som av forskjellige grunner ikke blir lastet ombord sammen med passasjeren? 

Men, baggasje sendes ikke uten passasjer på flyet dersom det er innenfor passasjerens kontroll at vedkommende ikke reiser på samme fly. 

Anonymkode: 55f75...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men, jeg tror ikke på det trådstarter forteller her……

Anonymkode: 55f75...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...