AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Er det noen andre som har opplevd det samme? I dag har jeg en elendig selvfølelse, i en slik grad, at jeg føler jeg har null verdi. De fortalte meg at de ikke skjønte hvorfor jeg hadde noen venner, siden jeg var verdiløs, alt sagt mens venner hørte på. Jeg kunne fortalt hundrevis av episoder, men saken er at jeg føler jeg er totalt verdilø i dag. Jeg har veldig redd for å sitte ved et bord å spise med andre, for mobbingen og latteligheten var så svært ille da. Leser stadig om mobbingen feks på skolen men har aldri lest om mobbing av foreldre. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: ebfd8...767 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noen andre som har opplevd det samme? I dag har jeg en elendig selvfølelse, i en slik grad, at jeg føler jeg har null verdi. De fortalte meg at de ikke skjønte hvorfor jeg hadde noen venner, siden jeg var verdiløs, alt sagt mens venner hørte på. Jeg kunne fortalt hundrevis av episoder, men saken er at jeg føler jeg er totalt verdilø i dag. Jeg har veldig redd for å sitte ved et bord å spise med andre, for mobbingen og latteligheten var så svært ille da. Leser stadig om mobbingen feks på skolen men har aldri lest om mobbing av foreldre. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: ebfd8...767 Ja, moren min. Daglig kjeft og nedsnakking, unntatt da hun var full, da fikk jeg fred. Hun fikk høre fra venner ar hun aldri burde hatt barn, det syntes hun var rart og morsomt. Hun har aldri selv skjønte forstått hvor ille hun var, og sa senest i julen at perioden hun mobbet (min ungdom), var den beste i hennes liv, fordi da var hun sammen med en mann hun nå savner. Jeg har selv lang og god utdannelse, har godt utseende, er gift og har barn. Men har slitt med dårlig selvtillit , og brukt angst-dempende medisiner det meste av voksenlivet. Anonymkode: 0e64b...709 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar #3 Skrevet 12. januar Så leit å høre om. Tror ikke det er helt uvanlig, nei, men er nok tabubelagt. Anonymkode: a599c...00f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #4 Skrevet 12. januar Du har aldri lest om mobbing fra foreldre fordi det heter ikke det. Det heter barnemishandling og psykisk vold. Anonymkode: 4190f...39b 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Skrevet 12. januar Det er en form for mishandling, ja. Det skjer i enkelte familier, det er dysfunksjonelt og ondskapsfullt av foreldrene dine å behandle deg slik. Har du noen kontakt med foreldrene dine i dag? Jeg vile anbefale deg å bearbeide dette, det vil si snakke om det med venner, være åpen, eventuelt gå i behandling hos psykolog. Det siste litt avhengig av hvordan du fungerer i livet ditt. Det er ille å lese at du har blitt behandlet sånn, dine foreldre skulle visst så mye bedre. Anonymkode: b1ee6...2cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har aldri lest om mobbing fra foreldre fordi det heter ikke det. Det heter barnemishandling og psykisk vold. Anonymkode: 4190f...39b En del skulle aldri hatt barn… Anonymkode: 9ea1c...b40
AnonymBruker Skrevet 12. januar #7 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det noen andre som har opplevd det samme? I dag har jeg en elendig selvfølelse, i en slik grad, at jeg føler jeg har null verdi. De fortalte meg at de ikke skjønte hvorfor jeg hadde noen venner, siden jeg var verdiløs, alt sagt mens venner hørte på. Jeg kunne fortalt hundrevis av episoder, men saken er at jeg føler jeg er totalt verdilø i dag. Jeg har veldig redd for å sitte ved et bord å spise med andre, for mobbingen og latteligheten var så svært ille da. Leser stadig om mobbingen feks på skolen men har aldri lest om mobbing av foreldre. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: ebfd8...767 Ikke mobbing men avfeid på alt av følelser og nærhet. Slike ting setter sine spor som voksen. Føler også på underlegenhet og usikkerhet. Samt veldig avflatet på egne følelser fordi man aldri ble møtt på de når man var barn. Føler heller man aldri er god nok og strever med å skulle prestere hele tiden for å kanskje endelig få anerkjennelse. Anonymkode: 33d7a...ea8 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #8 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en form for mishandling, ja. Det skjer i enkelte familier, det er dysfunksjonelt og ondskapsfullt av foreldrene dine å behandle deg slik. Har du noen kontakt med foreldrene dine i dag? Jeg vile anbefale deg å bearbeide dette, det vil si snakke om det med venner, være åpen, eventuelt gå i behandling hos psykolog. Det siste litt avhengig av hvordan du fungerer i livet ditt. Det er ille å lese at du har blitt behandlet sånn, dine foreldre skulle visst så mye bedre. Anonymkode: b1ee6...2cd De ble svært godt likt blant venner, for ingen visste hva som foregikk blant hjemmets fire vegger. Det var en av naboene som spurte meg engang om hva jeg syntes om mine foreldre, siden jeg hadde vært sykemeldt over lengre tid. Sa som sant var at jeg ikke likte min mor, da ble hun tydelig irritert, for alle trodde hun var blid og omsorgsfull. Var mye nærmere min far, han var tung rusmisbruker, men han mobbet meg ikke, derfor jeg følte meg tryggere med han. Anonymkode: ebfd8...767 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå