Gå til innhold

E-post går i søppelpost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere e-poster går automatisk i søppelpost selv om de verken er søppel-post eller farlig e-post i hotmail.

Hvordan fikser jeg problemet.

Anonymkode: bf7fe...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når e-poster automatisk havner i søppelpost i Hotmail/Outlook, selv om de ikke er søppelpost eller farlige, kan du prøve følgende for å løse problemet:

 

1. Marker e-posten som "Ikke søppelpost"

Åpne søppelpostmappen.

Finn e-posten du ønsker å flytte.

Høyreklikk på e-posten og velg "Ikke søppelpost". Dette flytter e-posten til innboksen og hjelper systemet med å forstå at slike e-poster ikke skal klassifiseres som søppelpost.

 

2. Legg til avsenderen i "Sikre avsendere"

Klikk på tannhjulikonet øverst til høyre og velg "Se alle Outlook-innstillinger".

Gå til E-post > Søppelpost.

Under "Sikre avsendere og domener" kan du legge til e-postadressen eller domenet du ønsker å sikre.

Klikk på "Lagre" for å bekrefte.

 

3. Kontroller regler og filtre

I innstillingene finner du en seksjon for regler. Sjekk om det finnes aktive regler som automatisk flytter e-poster til søppelpost. Fjern eller rediger disse reglene hvis nødvendig.

 

4. Sjekk søppelpostinnstillingene

Gå til Søppelpost-innstillingene og vurder å justere nivået for søppelpostfiltrering. Du kan også velge å kun tillate e-poster fra sikre avsendere.

 

5. Sjekk innholdet i e-posten

Enkelte e-poster kan trigge søppelpostfiltre på grunn av mistenkelige lenker eller uvanlig innhold. Dersom det er mulig, informer avsenderen om dette, slik at de kan undersøke om e-posten oppfyller nødvendige sikkerhetsstandarder.

 

6. Rapporter feilaktig filtrering

Hvis du oppdager at e-poster gjentatte ganger havner i søppelpost, kan du rapportere dette direkte til Microsoft. Åpne e-posten fra søppelpostmappen, klikk på "Mer" og velg "Rapporter ikke søppel".

Ved å følge disse stegene bør problemet kunne løses. Hvis det vedvarer, kan det være en idé å kontakte kundeservice for ytterligere hjelp.

 

 

Anonymkode: d24e7...9ee

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 1.59):

Hvis du oppdager at e-poster gjentatte ganger havner i søppelpost, kan du rapportere dette direkte til Microsoft. Åpne e-posten fra søppelpostmappen, klikk på "Mer" og velg "Rapporter ikke søppel".

Veldig godt innlegg, men vil bare nevne at på akkurat dette punktet spørs det på oppsettet. Det står "hotmail", så antar ren, privat og gratis epost, og da er det korrekt.

Om du derimot bruker "rapporter ikke søppelpost"-funksjonen på jobbmailen din hos oss (som også kommer fra Microsoft/outlook/"hotmail"), så kommer det melding til IT-avdelingen (i 365 defender), og ikke direkte til Microsoft. Det blir opp til oss på avdelingen å hviteliste eller gjøre andre handlinger videre.

Anonymkode: b7e8e...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...