Gå til innhold

Rødt flagg å tjene under 700.000? Give me a break

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er hvordan du lever livet ditt som er viktig. Jeg kjenner mange med langt høyere inntekt enn 700.000,- som absolutt aldri har fritid, aldri er med på noe moro, livet dreier seg om å bo dyrest mulig, jobbe mest mulig, og nesten ikke ha tid til barn, og i alle fall ikke ha tid til venner. 

Anonymkode: 4c2e1...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 15.36):

Jeg er normal. Jeg tjener 1,4 selv. Menn flest blir veldig usikre, og føler et behov for å hevde seg, i en slik situasjon. Det er derfor mange av oss har slike krav. 

Anonymkode: 2b9de...e14

Mange normale menn som er trygge på seg selv som tjener under det du tjener, under 700 000 også.

Anonymkode: b4f20...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det slik at hvis du tjener under 700.000,- så må du også akseptere at du må leve livet på Stovner eller i en av bydelene rundt. Det er ikke akkurat sexy, eller noe man lokker pene damer med i dag. Men jeg er enig i at det er usympatisk av disse kvalme damene å snakke slik om det, for jeg hadde ikke tatt i noen av dem for en million en gang. Hadde tatt thaikone før noen av disse. 

Anonymkode: 2f816...208

Alt dreier seg ikke om Oslo.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke villet være sammen med noen som i utgangspunktet tjente mindre enn meg, nei 😬 Men klart, han skal selvfølgelig få bli om det skjer noe som gjør at han blir ufør eller lignende.

Anonymkode: 2c41c...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg var kvinne hadde jeg heller aldri giddet å date en mann med gjennomsnittlig eller dårligere inntekt. 700k er jo ingenting. En rådgiver i kommunen tjener jo fort 700k. 

På akkurat samme vis gidder heller ikke jeg som mann å date en kvinne som ikke er fysisk attraktiv nok uavhengig personlighet og andre egenskaper.

Anonymkode: 889c7...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke villet være sammen med noen som i utgangspunktet tjente mindre enn meg, nei 😬 Men klart, han skal selvfølgelig få bli om det skjer noe som gjør at han blir ufør eller lignende.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om jeg var kvinne hadde jeg heller aldri giddet å date en mann med gjennomsnittlig eller dårligere inntekt. 700k er jo ingenting. En rådgiver i kommunen tjener jo fort 700k. 

På akkurat samme vis gidder heller ikke jeg som mann å date en kvinne som ikke er fysisk attraktiv nok uavhengig personlighet og andre egenskaper.

Next.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis jeg møtte den kvinnen der så er jeg så utrolig sjeleglad for at det ikke ble noe med henne.
Hun har verdier som er så utrolig turnoff for meg at hun skal lett få seile forbi.
Selv er jeg mann på 51 som jobber som helsefagarbeider og tjener 620.000. Jeg får brukt meg selv i jobben og spredt og erfart så mye livsglede. En livsglede jeg tror en slik kvinne ganske sannsynlig ikke har innsikt i.

Anonymkode: 9bd6f...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At vi lar mindre begavede influencere i tyveårene sette dagsorden er symptomatisk for oss som folk. Djisses.

Anonymkode: 08a4f...102

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis jeg møtte den kvinnen der så er jeg så utrolig sjeleglad for at det ikke ble noe med henne.
Hun har verdier som er så utrolig turnoff for meg at hun skal lett få seile forbi.
Selv er jeg mann på 51 som jobber som helsefagarbeider og tjener 620.000. Jeg får brukt meg selv i jobben og spredt og erfart så mye livsglede. En livsglede jeg tror en slik kvinne ganske sannsynlig ikke har innsikt i.

Anonymkode: 9bd6f...7fc

Åå, du høres helt ut som hjemmesykepleieren som besøker faren min! Han er sånn som virkelig hygger seg i jobben og slår av en prat hver gang og er bare så hyggelig når han kommer innom. 

Anonymkode: 31080...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ha en snill, god mann, en som jeg trives med, en som får meg litt å lyse opp av glede når jeg ser han, en som jeg blir glad av å holde i hånden, en som jeg sitter på jobb og lengter til armkroken til. Hva som står på lønnsslippen er ikke relevant, men hvem han er som person og om vi har god energi sammen, vi kan le og smile sammen, kan trøste hverandre i tunge tider. ❤️ sukker så oppgitt over alle overfladiske kommentarer som om utseendet og penger er så viktig.. vi skal alle bli gamle.. og vi skal alle over på alderspensjon. Tar han som jeg kan sitte på gamlehjemmet med, og smile. 

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 15.38):

Hvordan vet man hva noen tjener i datingfasen? Dere som er opptatt av sånt, spør dere, eller sjekker skattelistene (som gir feil svar)? Eller dater dere bare noen med yrker som gjør dere trygge på at lønna er høy?

Anonymkode: f2e6f...39d

De gangene jeg har fått vite det så har mennene tatt det opp selv og virker som de vil ha en klapp på skulderen for at de tjener penger, som om de vil jeg skal se beundrende på dem over at de tjener sine egne penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er det slik at hvis du tjener under 700.000,- så må du også akseptere at du må leve livet på Stovner eller i en av bydelene rundt. Det er ikke akkurat sexy, eller noe man lokker pene damer med i dag. Men jeg er enig i at det er usympatisk av disse kvalme damene å snakke slik om det, for jeg hadde ikke tatt i noen av dem for en million en gang. Hadde tatt thaikone før noen av disse. 

Anonymkode: 2f816...208

Ikke noe galt med Stovner. Dessuten så er det veldig få som kan kjøpe drømmeboligen med en gang. Det er veldig vanlig at man må begynne et sted og jobbe seg oppover. Hvis man vil bo i Oslo så må man kanskje begynne på Stovner, så spare også satse på å nå målet etter hvert? 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ikke særlig mer fra en gjeng influencere. Kanskje stygt å si, men.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 14.42):

Overfladiske, luksus bitches Gone Wild. Er ikke rart at flere og flere menn har begynt å si stopp mot dagens utvikling som kvinner står for. Mange menn er nå langt ute på høyresiden politisk sett. Menn er drittlei arrogante Wannabe Princesser som leker "Strong Woman", men i praksis går etter Gold Digging og vi velger å kalle det "seleksjon", når det i praksis er prostituerte av høyeste rang. 

Det verste er at disse er forbilder for mange andre damer. Det er det som er problemet. 

Anonymkode: a171f...113

Du har i alle fall misforstått hva som er høyre- og venstre.... Selvutnevnte prinsesser som ser etter rike menn som kan forsørge dem, er da så langt unna venstresiden/femininster som det er mulig å komme.

Anonymkode: ef2a4...629

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 15.36):

Jeg er normal. Jeg tjener 1,4 selv. Menn flest blir veldig usikre, og føler et behov for å hevde seg, i en slik situasjon. Det er derfor mange av oss har slike krav. 

Anonymkode: 2b9de...e14

Så logikken din er altså at siden noen menn blir usikre om kvinnen tjener mer enn dem så skal kvinner kreve at menn tjener mer enn dem?

Hva med å heller ekskludere de mennene som blir usikre av din inntekt?

Anonymkode: d0f4a...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 21.55):

Du har i alle fall misforstått hva som er høyre- og venstre.... Selvutnevnte prinsesser som ser etter rike menn som kan forsørge dem, er da så langt unna venstresiden/femininster som det er mulig å komme.

Anonymkode: ef2a4...629

Det å samtidig være priviligert og offer og lettkrenket, å kreve likestilling og likelønn men samtidig at akkurat din mann skal tjene mer enn deg har kanskje ikke en tydelig politisk farge, men jeg har inntrykk av at det finnes rikelig med feminister og venstre-side-folk som tenker slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mulig det er et rødt flagg for noen, men det er mange flere røde flagg med Fetisha. Hele dama er et eneste stort rødt flagg. Resten av gjengen er sikkert ikke noe bedre siden de faktisk stiller opp på det opplegget, men jeg aner ikke hvem de er så stopper der.

Anonymkode: 87773...0a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt flagg er det jo ikke, men det er selvsagt en fordel om vi begge har god inntekt.

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 8.20):

Der er vi faktisk. Denne ligger på VG sin forside nå. Det stilles spørsmål om det er rødt flagg at daten tjener under 700.000.

Antagelig bra underholdning det programmet der. 

Hva gjør et slik spørsmål med yrkesvalgene til ungdom? De som vurderer å bli helsefagarbeider, hotellresepsjonist, barnehagearbeider?

Anonymkode: f402c...c9d

Akkurat det er jeg faktisk ikke så bekymret for. Det eneste som kan bidra til at sykepleiere og helsefagarbeidere får bedre betalt og bedre arbeidsvilkår er jo knapphet på arbeidskraft i disse yrkesgruppene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 18.14):

Hadde ikke villet være sammen med noen som i utgangspunktet tjente mindre enn meg, nei 😬

Mao: det jeg bør si til sønnen min er at dersom han har et ønske om å bli sammen med sånne som deg så bør han passe på å gjøre valg som gjør at han tjener like mye eller mer enn deg.

Det jeg har fått høre her på KG er at det er incel-Tate-koservativt oppgulp av meg å tenke slik og at det viktige er at menn er genuin og gode samtalepartnere 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når verdiene til noen kun handler om størrelsen på en bank konto så sier det seg selv at de er "golddiggers", overfladiske og kun bryr seg om det materielle.

Og de skal selvfølgelig få lov å ha de preferansene. Men lykke til med å finne ekte, dyp kjærlighet med noen som vil elske kjernen av den du er.

Anonymkode: 0164c...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...