Gå til innhold

Rødt flagg å tjene under 700.000? Give me a break

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sikkert et rødt flagg for overfladiske, selvutnevnte prinsesser (og prinser) som ser på menn som en tjener og minibank, men for normale folk er det overhodet ikke et rødt flagg.

Anonymkode: 89b02...a8d

Jeg er normal. Jeg tjener 1,4 selv. Menn flest blir veldig usikre, og føler et behov for å hevde seg, i en slik situasjon. Det er derfor mange av oss har slike krav. 

Anonymkode: 2b9de...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvordan vet man hva noen tjener i datingfasen? Dere som er opptatt av sånt, spør dere, eller sjekker skattelistene (som gir feil svar)? Eller dater dere bare noen med yrker som gjør dere trygge på at lønna er høy?

Anonymkode: f2e6f...39d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er da vandrende røde flagg hele gjengen, så hvem tar de seriøst? 

Anonymkode: a25f1...6af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tjener ca. 670 000. Jeg er godt utdannet og har 8 års ansiennitet. 🤷‍♀️ Hva er er rødt flagg med det? Jeg er ikke rik, men jeg lever komfortabelt. Det er helt vanlig å tjene under 700 000. 

Anonymkode: 058f7...f36

Nordmenn flest tjener vel under 700 000.

Anonymkode: 64816...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en helt tragisk gjeng. VG viser igjen at de ikke har noen skrupler. Ikke akkurat positivt for menn som sliter med sin mentale helse og lese denne typen overskrifter heller. Det er ingenting som er bra nok.

Anonymkode: 8c206...ad8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her sitter jeg og prøver for harde livet å finne noe som i det minste kan gi meg 500.000... jeeez. Godt utdannet er jeg også. Men burde vel blitt influenser.

Anonymkode: 1e3e8...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har man begynt å endre betydningen av et begrep? :klo: Rødt flagg betyr fare - er man farlig om man tjener under 700.000? :sjokkblå: 

Tull og tøys anno 2025. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk. For noen få år siden så sa de at å tjene under 500.000 kr var "rødt flagg". Når jeg nå endelig  har karret meg et stykke over det så heiser de listen med en gang til noe som er godt over hva jeg har. 

Stadig en taper, altså. 😂😅

MEN, de bor i Oslo da, så da går det vel 20.000 kr bare i bokostnader fort... Hvis de skal bo så fint som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er redd vi snart får et jordskjelv i Norge, da alle avdøde kvinnesaksforskjempere slår salto i gravene sine av disse tullete kvinnfolkene. Så mye jobb for å bane veien for kvinner som vil noe, og så kommer disse damene og vil omtrent ingenting annet enn å vise seg frem og få ting servert på sølvfat. Jeg gremmes som kvinne, og kjenner at jeg frykter fremtiden.
Komboen oppgitte incels og storforlangende, overfladiske damer er en bombe som kommer til å gå av med et helsikkes smell. OG dessverre drar de andre, normale folk med seg i dragsuget. Hjelp...

Anonymkode: 89b02...a8d

Ja, vektig innlegg. Hadde dette innslaget vært bare humor og tøys, uten at jeg har sett det, så har jeg fått med meg såpass fra visse miljøer at det er representativt. Jeg har fulgt lit med på noen som er i grenseland influenser-verden, type pene jenter med mange følgere, gjerne verden over, på Instagram. Det legges opp til et helt sjukt privat forbruk, og det er ikke de selv som betaler. Jeg undrer meg hvem. Det er merkevarer, luksus og middager på de fineste restauranter. Det er jenter som ikke er fylt tjuefem en gang. En kan jo lure på hvor pengene kommer fra. Skjønt - det er neppe fra mor og far, så helt sikkert fra noen som tjener langt mer enn beløpet som er oppgitt her...

Anonymkode: c28f7...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg møtte eksmannen min for ti år siden hadde han ingen jobb, strevde med å fullføre et fagbrev og bodde hjemme hos foreldrene sine. Han var 30 år på det tidspunktet, så ikke 18 der en sånn situasjon kan være normal 😄 Ble glad i ham likevel jeg. Og var ikke lønna hans som gjorde at det ble slutt. 

Forhåpentligvis gjelder dette stort sett de hjernedøde influenserne som deltar på det opplegget der, og ikke normale mennesker med beina på jorda. 

Flaut av VG å kringkaste den meningen der, den er giftig, og vi trenger virkelig ikke at en sånn holdning normaliseres. 

Anonymkode: efe29...b11

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet man hva noen tjener i datingfasen? 

Nå skal jeg være helt ærlig. Litt flaut, men shit au.

Jeg aner ikke om min forlovede og samboer i gjennom de siste 21 årene tjener over eller under 700 000.-.

Anonymkode: 00840...b3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg å være "influencer" (irriterer meg at vi ikke fortsatt kaller det rosablogger. 

Til trådens tema så er ikke inntekt et rødt flagg, med mindre den enten er så lav at han må forsørges, eller så høy at han havner på topplisten når folk snoker i skattelistene. At jeg selv tjener under 550 000 er derimot et rødt flagg - for meg selv 😅

Bare ett spørsmål, hvorfor er det rødt flagg at mannen havner på topplisten hvis man sniker i skattelistene? Jeg havner der, men tjener da "bare" 4,2 millioner i året. Jeg vet jeg tjener godt og havner høyt opp på listene på mitt hjemsted, men hvorfor er det ett rødt flagg?

Anonymkode: e18a0...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rolex er rødt flagg.

Anonymkode: 7a2cd...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn flest tjener vel under 700 000.

Anonymkode: 64816...8fd

I 2023 var medianlønn i Norge 608.000, og gjennomsnittlønn var 676.000. Så ja, over halvparten av arbeidstakerne i Norge i 2023 tjente mindre enn 700.000.

Kilde: SSB
Hva er vanlig lønn i Norge? – SSB

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare ett spørsmål, hvorfor er det rødt flagg at mannen havner på topplisten hvis man sniker i skattelistene? Jeg havner der, men tjener da "bare" 4,2 millioner i året. Jeg vet jeg tjener godt og havner høyt opp på listene på mitt hjemsted, men hvorfor er det ett rødt flagg?

Anonymkode: e18a0...6a0

Pga man henges ut i dette landet om man er rik. Og økt fare for innbrudd. Kjenner noen som er på topplisten i sitt område, og de har hatt flere forsøk på innbrudd selv om de har alarm. Også fått brutt opp postkassen og garasjen flere ganger. Selv jeg som har en mer beskjeden formue og er langt unna noen toppliste, fikk mange syrlige kommentarer på den tiden skattesnoking var anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 14.20):

Der er vi faktisk. Denne ligger på VG sin forside nå. Det stilles spørsmål om det er rødt flagg at daten tjener under 700.000.

Antagelig bra underholdning det programmet der. 

Hva gjør et slik spørsmål med yrkesvalgene til ungdom? De som vurderer å bli helsefagarbeider, hotellresepsjonist, barnehagearbeider?

IMG_2731.jpeg

Anonymkode: f402c...c9d

Men hva er svaret på spørsmålet som stilles, da? Konkluderer de med at de ER et rødt flag å tjene under 700k?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det så kravstort fra disse damene å kreve at en mann tjener en gjennomsnittslønn da? De bor jo i byen også, så der er det vanlig å tjene litt mer en på landet. 

Om de hadde krevd 1 mill pluss, da hadde jeg vært enig med follk her. 

Og dessuten, så er jo dette noe de sier bare for å skape blest. Grattis, her gikk folk i baret igjen. 

Anonymkode: 0281a...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj så krenket folk blir av at TO personer tenker det overskriften sier😂😂😂

Anonymkode: 6584a...c69

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det slik at hvis du tjener under 700.000,- så må du også akseptere at du må leve livet på Stovner eller i en av bydelene rundt. Det er ikke akkurat sexy, eller noe man lokker pene damer med i dag. Men jeg er enig i at det er usympatisk av disse kvalme damene å snakke slik om det, for jeg hadde ikke tatt i noen av dem for en million en gang. Hadde tatt thaikone før noen av disse. 

Anonymkode: 2f816...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
000VF000 skrev (33 minutter siden):

Men hva er svaret på spørsmålet som stilles, da? Konkluderer de med at de ER et rødt flag å tjene under 700k?

Jeg har ikke VG+ så kanskje noen andre som har sett det vet? 
TS.

Anonymkode: f402c...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...