Gå til innhold

Rødt flagg å tjene under 700.000? Give me a break

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Der er vi faktisk. Denne ligger på VG sin forside nå. Det stilles spørsmål om det er rødt flagg at daten tjener under 700.000.

Antagelig bra underholdning det programmet der. 

Hva gjør et slik spørsmål med yrkesvalgene til ungdom? De som vurderer å bli helsefagarbeider, hotellresepsjonist, barnehagearbeider?

IMG_2731.jpeg

Anonymkode: f402c...c9d

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De ønsker seg bare visninger på et program som i virkeligheten ikke har livets rett.

Det lureste er å bare ignorere overskriften og bla videre.

Anonymkode: 8298e...a4d

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert et rødt flagg for overfladiske, selvutnevnte prinsesser (og prinser) som ser på menn som en tjener og minibank, men for normale folk er det overhodet ikke et rødt flagg.

Anonymkode: 89b02...a8d

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det sier mest om vg og de som er med i den der tingen de har. Skroll videre. 

Anonymkode: af4e1...d37

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tjener ca. 670 000. Jeg er godt utdannet og har 8 års ansiennitet. 🤷‍♀️ Hva er er rødt flagg med det? Jeg er ikke rik, men jeg lever komfortabelt. Det er helt vanlig å tjene under 700 000. 

Anonymkode: 058f7...f36

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle de der er vandrende røde flagg. Sammen med 99% av alle influensere.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen ta seg bryet med å forklare konteksten for meg? Er HI faktisk en link til en video hvor folk i «riksdekkende medier» faktisk sier at det er et rødt flagg å tjene mindre enn 700 000 i året?

Lurer på hva SSB oppgir som median for inntekt. Uten å sjekke tipper jeg den er under 700K….

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det største røde flagget er vel alle de som synes det er et rødt flagg.

Anonymkode: 22c25...f26

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå så jeg dette med min datter, og det var bare 2 av de som syntes det var rødt flagg. 

Anonymkode: c8362...1ba

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er redd vi snart får et jordskjelv i Norge, da alle avdøde kvinnesaksforskjempere slår salto i gravene sine av disse tullete kvinnfolkene. Så mye jobb for å bane veien for kvinner som vil noe, og så kommer disse damene og vil omtrent ingenting annet enn å vise seg frem og få ting servert på sølvfat. Jeg gremmes som kvinne, og kjenner at jeg frykter fremtiden.
Komboen oppgitte incels og storforlangende, overfladiske damer er en bombe som kommer til å gå av med et helsikkes smell. OG dessverre drar de andre, normale folk med seg i dragsuget. Hjelp...

• Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Der er vi faktisk. Denne ligger på VG sin forside nå. Det stilles spørsmål om det er rødt flagg at daten tjener under 700.000.

Hva gjør et slik spørsmål med yrkesvalgene til ungdom? De som vurderer å bli helsefagarbeider, hotellresepsjonist, barnehagearbeider?

IMG_2731.jpeg

Jammen kjære deg, de kvinnene der er jo vandrende røde flagg hele bunten, og skal en "leke" med de der, så må en nok en ha nøyaktig samme "verdiene", som i seg selv er ganske grunne.

De aller fleste av oss, går ikke rundt å måler andre mennesker i kroner og ører. 

Anonymkode: 54bd4...7eb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overfladiske, luksus bitches Gone Wild. Er ikke rart at flere og flere menn har begynt å si stopp mot dagens utvikling som kvinner står for. Mange menn er nå langt ute på høyresiden politisk sett. Menn er drittlei arrogante Wannabe Princesser som leker "Strong Woman", men i praksis går etter Gold Digging og vi velger å kalle det "seleksjon", når det i praksis er prostituerte av høyeste rang. 

Det verste er at disse er forbilder for mange andre damer. Det er det som er problemet. 

Anonymkode: a171f...113

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er redd vi snart får et jordskjelv i Norge, da alle avdøde kvinnesaksforskjempere slår salto i gravene sine av disse tullete kvinnfolkene. Så mye jobb for å bane veien for kvinner som vil noe, og så kommer disse damene og vil omtrent ingenting annet enn å vise seg frem og få ting servert på sølvfat. Jeg gremmes som kvinne, og kjenner at jeg frykter fremtiden.
Komboen oppgitte incels og storforlangende, overfladiske damer er en bombe som kommer til å gå av med et helsikkes smell. OG dessverre drar de andre, normale folk med seg i dragsuget. Hjelp...

Det skjer allerede at mange menn er svært lei og har begynt å myke opp for at kvinner bør fratas "makt", fordi man ser disse bortskjemte Tinder-krekene som ikke ligner et sted på de første damene som kjempet for lik lønn for likt arbeid. Dette er helt ut av kontroll, og det er en grunn til at Trump og potensiell Project2025 er nå tilbake i USA. 

Du ser også at høyreradikale i Tyskland, UK, Italia og Frankrike går frem. Selv her i Norge kniver Frp og Høyre om å være størst - og det starter alltid sånn før det utvikler seg til enda mer høyreradikalt. 

Det er det storforlangende og overfladiske kvinner har glemt, nemlig at jo flere de sorterer vekk og ser på som "mannlig avskum", jo flere incels vil det bli og alle de har stemmerett. Dessuten bør man heller ikke legge til all vekt på "incels", men også det at menn generelt sett har begynt å bli ganske konservative og bikker hardt mot høyresiden politisk sett. Altså, du ser at menn som har hatt sex og forhold, likevel er lei av dagens utgave av kvinner. 

Så jeg deler absolutt din bekymring for fremtiden. Dette ser man jo tydelige tendenser til allerede og det blir store konsekvenser ut av. Vi er forbi tipping-point for at dette skal ende med "fred og ro". 

Anonymkode: a171f...113

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av alle de som eventuelt tenker at det å tjene under kr. 700000 er et «rødt flagg», så vil jeg anta det finnes mange som har minst én forelder som tjener under denne summen. Vil det si at de ser på sin egen forelder eller til og med begge, som vandrende røde flagg?

Anonymkode: ec5bb...3f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

IMG_2731.jpeg

Skulle likt å sett Kristine Arntzen, som påsto dette var et rødt flagg, tjene over 700 000kr i året dersom det ikke skulle vært gjennom influencervirksomhet eller noe tilknyttet dette/OF. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 5 års høyskoleutdanning og max ansiennitet, og tjener under 700 000😬

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

IMG_2731.jpeg

Jeg syns den gjengen der er rimelig spesiell fra før av og ikke noe jeg orker å ofre noe særlig med energi på. 

Endret av Blått
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

OG dessverre drar de andre, normale folk med seg i dragsuget. Hjelp...

Ja. Det er synd at VG velger å gi sånne ting oppmerksomhet, på samme måte at jeg ikke er noe fan av alle den oppmerksomheten som gis rundt f. eks bloggere og ex on the beach. Det gir et veldig merkelig inntrykk av både hvordan menn og kvinner er. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg å være "influencer" (irriterer meg at vi ikke fortsatt kaller det rosablogger. 

Til trådens tema så er ikke inntekt et rødt flagg, med mindre den enten er så lav at han må forsørges, eller så høy at han havner på topplisten når folk snoker i skattelistene. At jeg selv tjener under 550 000 er derimot et rødt flagg - for meg selv 😅

Anonymkode: f2e6f...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...