Enda Skrevet fredag kl 10:05 #101 Del Skrevet fredag kl 10:05 (endret) AdonisFFM skrev (17 timer siden): India: VERDENS STØRSTE DEMOKRATI Indonesia: VERDENS TREDJE STØRSTE DEMOKRATI Nigeria: VERDENS FEMTE STØRSTE DEMOKRATI Brasil: VERDENS SJETTE STØRSTE DEMOKRATI Russland: VERDENS ÅTTENDE STØRSTE DEMOKRATI Etiopia: VERDENS TIENDE STØRSTE DEMOKRATI Sør-Afrika: VERDENS TOOGTYVENDE STØRSTE DEMOKRATI Altså er verdens 1, 3, 5, 6, 8, 10, 22 største demokratier BRICS-medlemmer. Bolivia og Kazakhstan har vel også demokratisk styresett. Kina (Fortsatt kommunistisk republikk), Malaysia, (konstitusjonelt valgmonarki), Thailand (Funksjonelt Monarki), Uganda (Republikk uten direkte valg), Saudi-Arabia (Totalt monarki)Hviterussland, Algerie, Usbekistan, Kuba (Marxistisk ettpartistat) er vel de landene du hevder ikke er "spiselige" demokratier som dine venner i USA for all del bare må invadere, men da er det jo ekstra kjekt av disse å knytte seg til BRICS, ikke sant? Tom. Russland og Etiopia har du med over demokratier. Du er deg selv lik. Hvis noen skulle ønske å sjekke disse lysende eksemplene over demokratier og korrupsjonsfrie ledere så er dette bra steder å begynne: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index Endret fredag kl 10:05 av Enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet fredag kl 12:00 #102 Del Skrevet fredag kl 12:00 Enda skrev (1 time siden): Tom. Russland og Etiopia har du med over demokratier. Du er deg selv lik. Hvis noen skulle ønske å sjekke disse lysende eksemplene over demokratier og korrupsjonsfrie ledere så er dette bra steder å begynne: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index Jeg ser ikke problemet? Russland er et demokrati. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet fredag kl 12:13 #103 Del Skrevet fredag kl 12:13 Sjokoladepenge skrev (12 minutter siden): Jeg ser ikke problemet? Russland er et demokrati. Takk for dagens gode latter! Jeg lo faktisk høyt, og det er det ikke ofte jeg gjør på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet fredag kl 13:06 #104 Del Skrevet fredag kl 13:06 Enda skrev (2 timer siden): Tom. Russland og Etiopia har du med over demokratier. Du er deg selv lik. Hvis noen skulle ønske å sjekke disse lysende eksemplene over demokratier og korrupsjonsfrie ledere så er dette bra steder å begynne: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index Både Russland og Etiopia har frie valg. Du er jo velkommen til å komme med argumenter da, eller blir det for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet fredag kl 13:08 #105 Del Skrevet fredag kl 13:08 Jeg fikk nå vist at de aller fleste BRICS-nasjoner er av demokratisk oppbygging. Ikke at det er noe absolutt kriterie for et land med god velstand, men når jeg viser til dette, så kommer det selvsagt ikke noen innrømmelser, bare mer tomme påstander. For argumentet var vel at USA invaderte land som ikke var demokratier, eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet fredag kl 14:47 #106 Del Skrevet fredag kl 14:47 AdonisFFM skrev (1 time siden): Både Russland og Etiopia har frie valg. Du er jo velkommen til å komme med argumenter da, eller blir det for mye? For de som er faktisk er interessert så har demokratiindeksen mer enn nok argumenter. Jeg gidder ikke kaste bort tid på å overbevise deg om noe som er åpenbart for tilnærmet alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet fredag kl 19:35 #107 Del Skrevet fredag kl 19:35 AdonisFFM skrev (6 timer siden): Både Russland og Etiopia har frie valg. Du er jo velkommen til å komme med argumenter da, eller blir det for mye? Kazakhstan derimot er ikke ett demokrati. Hvor fikk du den listen av? Fordi den er jo full av feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet fredag kl 20:50 #108 Del Skrevet fredag kl 20:50 Enda skrev (6 timer siden): For de som er faktisk er interessert så har demokratiindeksen mer enn nok argumenter. Jeg gidder ikke kaste bort tid på å overbevise deg om noe som er åpenbart for tilnærmet alle andre. HAHA, klassisk "jeg gidder ikke"... Ja, hvilken tenketank eller NGO eller "faktasjekkere" står bak denne indeksen da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet fredag kl 20:51 #109 Del Skrevet fredag kl 20:51 Melkebarten skrev (1 time siden): Kazakhstan derimot er ikke ett demokrati. Hvor fikk du den listen av? Fordi den er jo full av feil? Bare forklar " feilene" du så kan vi jo ha noe å holde oss til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet fredag kl 21:05 #110 Del Skrevet fredag kl 21:05 Melkebarten skrev (1 time siden): Kazakhstan derimot er ikke ett demokrati. Hvor fikk du den listen av? Fordi den er jo full av feil? Demokratisk styresett, men ikke den Vestlige versjonen av "frie valg", nei. Ellers kan vi jo selvsagt diskutere landene. Men det var jo en påstamd om at alle BRICS-landene var diktaturer da.. Ikke at det er noe problem, men påstanden var jo feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet fredag kl 21:36 #111 Del Skrevet fredag kl 21:36 AdonisFFM skrev (25 minutter siden): Demokratisk styresett, men ikke den Vestlige versjonen av "frie valg", nei. Ellers kan vi jo selvsagt diskutere landene. Men det var jo en påstamd om at alle BRICS-landene var diktaturer da.. Ikke at det er noe problem, men påstanden var jo feil. Før Kassym Jomart Tokayev ble president, så var President Nazarbayev president helt siden republikken Kazakhstan erklærte seg som selvstendige etter Sovjetunionens fall. Hvordan kan du da hevde at de er *demokratiske* når dette er direkte feil? Det samme går igjen i de andre landene du nevner: Lederen fra Algerie sang på siste verset og ble tvunget til og gi fra seg makten. Belarus er en historie for seg selv som er avhengige av Russland. Det vil være nyttig for debatten om du kunne *backe* påstandene dine opp med kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet fredag kl 21:39 #112 Del Skrevet fredag kl 21:39 AdonisFFM skrev (45 minutter siden): Bare forklar " feilene" du så kan vi jo ha noe å holde oss til. Kasakhstan har ALDRI hatt helt frie og rettferdige valg. Siden Sovjetunionens oppløsning har de hatt 2 presidenter. Den første var President Nazarbayev, den andre er Kassym Jomart Tokayev. Hvordan du da kan hevde de er demokratiske stiller jeg spørsmålstegn ved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet lørdag kl 16:36 #113 Del Skrevet lørdag kl 16:36 Melkebarten skrev (18 timer siden): Kasakhstan har ALDRI hatt helt frie og rettferdige valg. Siden Sovjetunionens oppløsning har de hatt 2 presidenter. Den første var President Nazarbayev, den andre er Kassym Jomart Tokayev. Hvordan du da kan hevde de er demokratiske stiller jeg spørsmålstegn ved. Jeg har jo sagt at de ikke har den Vestlige versjonen. Men de har mange demokratiske prosesser. Ikke "frie valg", så det skal jeg gi deg. Så er det jo bare for deg å gå igjennom mange flere av landene i BRICS da for å rettferdiggjøre at du mener USA helt klart skal ha rett til p invaderedem. Var vel det som startet dette. USA har fortsatt ikke klart å kuppe noen BRICS land. De har vel forsøkt med Thailand og Kasakhstan. Det virker så langt som BRICS er en bra "vaksine". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet lørdag kl 16:41 #114 Del Skrevet lørdag kl 16:41 Melkebarten skrev (19 timer siden): Før Kassym Jomart Tokayev ble president, så var President Nazarbayev president helt siden republikken Kazakhstan erklærte seg som selvstendige etter Sovjetunionens fall. Hvordan kan du da hevde at de er *demokratiske* når dette er direkte feil? Det samme går igjen i de andre landene du nevner: Lederen fra Algerie sang på siste verset og ble tvunget til og gi fra seg makten. Belarus er en historie for seg selv som er avhengige av Russland. Det vil være nyttig for debatten om du kunne *backe* påstandene dine opp med kilder. "Går igjen i andre landene"? Så nevner du at Algerie ikke TIDLIGERE ikke var demokratisk? Hva har "avhengighet" å gjøre med om et land har frie valg og hvordan definerer du det? Slik som Kanada mener du? Venter spent på flere rotak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå