Sjokoladepenge Skrevet 16. januar #81 Del Skrevet 16. januar AdonisFFM skrev (12 timer siden): Konflikten er ikke over enda. Det som er sikkert er at NAZO sine planer om å ta kontroll over nok et område er avslørt og EU under press fra flere hold. Russland sitt militærvesen er betraktelig styrket, mens vesten, tross overveldende økonomisk og militær støtte er avkledd som troverdig makt. Og fronten fortsetter å presses vestover. Slik den har blitt det siden dag en. En fullstendig unngåelig konflikt, om ikke alle lederne i Europa hadde vært slike marionetter for DC. En absolutt unngåelig konflikt, ja. USA og NATO visste hva de drev med og at det ville føre til krig, likevel fortsatte de. Og dette støtter Europa oppunder, det er helt ufattelig. Likevel synes jeg man kan merke at et slags skifte er på gang i Europa, mange kjenner på konsekvensene av krigen og begynner å bli lei, og enkelte begynner kanskje å se igjennom USAs løgner. Nå håper jeg bare at USA tar til fornuften og forstår at de må trekke seg unna. De har ingenting i Ukraina å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 16. januar #82 Del Skrevet 16. januar Sjokoladepenge skrev (3 minutter siden): En absolutt unngåelig konflikt, ja. USA og NATO visste hva de drev med og at det ville føre til krig, likevel fortsatte de. Og dette støtter Europa oppunder, det er helt ufattelig. Likevel synes jeg man kan merke at et slags skifte er på gang i Europa, mange kjenner på konsekvensene av krigen og begynner å bli lei, og enkelte begynner kanskje å se igjennom USAs løgner. Nå håper jeg bare at USA tar til fornuften og forstår at de må trekke seg unna. De har ingenting i Ukraina å gjøre. Kun Russland har skylden for denne krigen og kan stanse den imorgen ved å trekke seg ut, men det ønsker de ikke Russland eller deres tastaturkrigere på KG. Derfor vil krigen fortsette, og vesten vl fortsette å støtte Ukraina og deres frihetskamp mot russisk tyrannia, folkemord og undertrykkelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
justme2019 Skrevet 16. januar #83 Del Skrevet 16. januar tussi84 skrev (18 timer siden): Nabo handel. Russere har handlet i Norge i mange år, og mange nordmenn som bor nære Russland sin grenseovergang drar dit og handler. Blir jo akkurat som mange fra østlandet og Trøndelag tar turen til Sverige det, evt Finland om man nor lenger nord. Ser bort i fra restriksjoner og krig i overnevnte avsnitt. Tja, er det virkelig så lett da. Nordmenn kan/kunne ikke bare ta seg en svipptur over grensa til Russland som man kan til Sverige. Krig eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 16. januar #84 Del Skrevet 16. januar (endret) GP950mAh skrev (46 minutter siden): Kun Russland har skylden for denne krigen og kan stanse den imorgen ved å trekke seg ut, men det ønsker de ikke Russland eller deres tastaturkrigere på KG. Derfor vil krigen fortsette, og vesten vl fortsette å støtte Ukraina og deres frihetskamp mot russisk tyrannia, folkemord og undertrykkelse. Påstår USA hardnakket, ja. Men sannheten er at det aldri ville vært noen konflikt dersom USA hadde holdt seg der de hører hjemme. Men USA tror visst de kan ta seg til rette hvor som helst i verden. Jeg skulle likt å se (eller aller helst ikke) hvordan det hadde endt dersom Russland eller Kina hadde installert seg med militærbaser i et vestlig land eller i nærheten av USA. Da Russland plasserte atomraketter på Cuba, var USA raskt ute og truet med krig dersom ikke Russland fjernet rakettene. Jeg ser ikke at det som skjer i dag er noe annerledes? Endret 16. januar av Sjokoladepenge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 16. januar #85 Del Skrevet 16. januar Sjokoladepenge skrev (34 minutter siden): Påstår USA hardnakket, ja. Men sannheten er at det aldri ville vært noen konflikt dersom USA hadde holdt seg der de hører hjemme. Men USA tror visst de kan ta seg til rette hvor som helst i verden. Jeg skulle likt å se (eller aller helst ikke) hvordan det hadde endt dersom Russland eller Kina hadde installert seg med militærbaser i et vestlig land eller i nærheten av USA. Da Russland plasserte atomraketter på Cuba, var USA raskt ute og truet med krig dersom ikke Russland fjernet rakettene. Jeg ser ikke at det som skjer i dag er noe annerledes? USA startet ikke krigen, det gjorde Russland. Hadde russerne ikke sendt inn sine små,grønne menn til Krim og senere angrepet Ukraina ville det ikke vært noen krig. Men det er jo typisk å komme med whataboutisme og ansvarsfraskrivelse fra dere kreml-troll å skylde på USA for alt, selv om alle, inkludert dere selv vet at skylden kun ligger hos Putin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 16. januar #86 Del Skrevet 16. januar (endret) GP950mAh skrev (3 timer siden): USA startet ikke krigen, det gjorde Russland. Hadde russerne ikke sendt inn sine små,grønne menn til Krim og senere angrepet Ukraina ville det ikke vært noen krig. Men det er jo typisk å komme med whataboutisme og ansvarsfraskrivelse fra dere kreml-troll å skylde på USA for alt, selv om alle, inkludert dere selv vet at skylden kun ligger hos Putin. Russland reagerer på akkurat samme måte som med USA ville gjort dersom de var i samme situasjon. Faktisk vil jeg tro at USA, dersom f.eks. Mexico tillot kinesiske militærbaser, rett og slett ville ha tilintetgjort Mexico. Krigen startet ikke ved at Russland tok tilbake Krim. Konflikten var allerede i gang og igjen under kuppet i 2014 var det USA som styrte i kulissene. De ekstreme nasjonalistene som USA hjalp til makten i Ukraina var (og er) ekstremt russofobiske og voldelige, og derfor - av gode grunner - ønsker ikke lenger de russiske områdene med etniske russere å være en del av Ukraina. Og hva skjer så? Jo, Kiev setter inn nynazistiske paramilitære med amerikanske våpen i oppdrag å gjenvinne utbryterregionene. Med det sagt, er jeg imot krig og hadde ønsket at konflikten, slik som den har eskalert, hadde vært håndtert på en helt annen måte, hvis overhodetmulig. Aller helst, selvfølgelig, hadde jeg sett at USA aldri hadde provosert frem denne konflikten. Men det er besynderlig at vesten mener at spesielle regler gjelder for USA, som kan påføre verden så mye vondt uten at noen hever så mye som et øyebryn. Endret 16. januar av Sjokoladepenge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 16. januar #87 Del Skrevet 16. januar Sjokoladepenge skrev (3 timer siden): Russland reagerer på akkurat samme måte som med USA ville gjort dersom de var i samme situasjon. Faktisk vil jeg tro at USA, dersom f.eks. Mexico tillot kinesiske militærbaser, rett og slett ville ha tilintetgjort Mexico. Hvis og dersom at... I motsetning til Russland så har ikke USA invadert og installert sine egne regimer i flere av sine naboland bare de siste 30 årene. Dette er et ledd i en imperiebygging som Putin og Russland har drevet med siden 90-tallet, og man er særdeles lettlurt hvis ikke man klarer å gjennomskue de mange dårlige unnskyldningene deres for å gjøre det. Det er ene og alene Russland som har ført til at NATO er utvidet, fordi svært få ønsker å underkaste seg dem (igjen). Den eneste sikre måten å unngå det på er å bli med i NATO. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 17. januar #88 Del Skrevet 17. januar GP950mAh skrev (14 timer siden): Kun Russland har skylden for denne krigen og kan stanse den imorgen ved å trekke seg ut, men det ønsker de ikke Russland eller deres tastaturkrigere på KG. Derfor vil krigen fortsette, og vesten vl fortsette å støtte Ukraina og deres frihetskamp mot russisk tyrannia, folkemord og undertrykkelse. "KUN" er typisk for de som ikke evner å se en konflikt fra flere sider. Det er det samme som å minimalisere historie som helhet og heller trekke fram ting uten samnenheng. De landene som tjener stort på denne krigen (Norge, USA, penge-eliten i EU) vil selvsagt fortsette å opprettholde det ensidige bildet samtidig som fronten skyves konstant vestover og Vestens begolkning blir fattigere og fattigere. Trump vil nok heller ikke evne å få dette til å ende på noen annen måte enn (stort sett) de vilkår Kreml setter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 17. januar #89 Del Skrevet 17. januar Enda skrev (8 timer siden): Hvis og dersom at... I motsetning til Russland så har ikke USA invadert og installert sine egne regimer i flere av sine naboland bare de siste 30 årene. Dette er et ledd i en imperiebygging som Putin og Russland har drevet med siden 90-tallet, og man er særdeles lettlurt hvis ikke man klarer å gjennomskue de mange dårlige unnskyldningene deres for å gjøre det. Det er ene og alene Russland som har ført til at NATO er utvidet, fordi svært få ønsker å underkaste seg dem (igjen). Den eneste sikre måten å unngå det på er å bli med i NATO. USA har ikke innvadert eller skiftet rehimer de siste 30 år? Hallo?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 17. januar #90 Del Skrevet 17. januar Enda skrev (11 timer siden): Hvis og dersom at... I motsetning til Russland så har ikke USA invadert og installert sine egne regimer i flere av sine naboland bare de siste 30 årene. Dette er et ledd i en imperiebygging som Putin og Russland har drevet med siden 90-tallet, og man er særdeles lettlurt hvis ikke man klarer å gjennomskue de mange dårlige unnskyldningene deres for å gjøre det. Det er ene og alene Russland som har ført til at NATO er utvidet, fordi svært få ønsker å underkaste seg dem (igjen). Den eneste sikre måten å unngå det på er å bli med i NATO. Og det er ingen fremmede makter som har installert seg med flere titalls militærbaser rundt USAs grenser heller. Selv en idiot forstår hva som ville skjedd da. USA har ingenting i Ukraina å gjøre. Ut med dem så vi kan få fred. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet 17. januar #91 Del Skrevet 17. januar AdonisFFM skrev (10 timer siden): USA har ikke innvadert eller skiftet rehimer de siste 30 år? USA har invadert diktaturer som har drevet med terror og forsøkt å skape demokratier. Russland har invadert fredelige demokratier og installert diktatur. Jeg forventer ikke at du ser forskjellen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 18. januar #92 Del Skrevet 18. januar (endret) Sansx skrev (På 13.1.2025 den 20.26): Lett å sitte langt sør og ha en mening. Vi her oppe har russiske venner og kollegaer. Barna våre har russiske venner. Det er alt for mange idioter som ikke forstår at russere også er mennesker. Mye kvalmende holdninger ute og går.. Jeg har selv russiske venner. De er flotte mennesker, og jeg kommer aldri til å vende dem ryggen. Har fått mye hat når jeg sier dette, men det gir jeg faen i. Endret 18. januar av Purple Basil Hilsen søring 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 18. januar #93 Del Skrevet 18. januar AdonisFFM skrev (På 13.1.2025 den 21.26): Hallo uvitenhet! Nikel er en liten kjøretur unna og tidligere var det mye grensehandel der. Behøver jeg å fortelle deg om Murmansk? Dere søringer er så uvitende om forholdene i Nord at vi burde jo egentlig vurdere å gå samme veien som Grønland. Ellers, du spiser vel ikke noe mat ser jeg. Utakknemlige og ute av takt byfolk som er helt borte. Murmansk som er 23 mil unna Kirkenes? Drar folk dit og sjopper? Vet ikke hvorfor du skriver at jeg er søring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 19. januar #94 Del Skrevet 19. januar Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 19. januar #95 Del Skrevet 19. januar Jeg visste jo at det fantes vanlige norske folk som støtter Putin og Russland, men det er like overraskende hver gang jeg ser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 20. januar #96 Del Skrevet 20. januar Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 20. januar #97 Del Skrevet 20. januar Enda skrev (På 17.1.2025 den 20.14): USA har invadert diktaturer som har drevet med terror og forsøkt å skape demokratier. Russland har invadert fredelige demokratier og installert diktatur. Jeg forventer ikke at du ser forskjellen. USA invaderer ikke land fordi de er "diktaturer". Er Saudi-Arabia demokratisk i dine øyne, eller mange andre land i gulfen? USA går inn i land som de ser som et lett bytte, samt hvor geopolitikken ikke er i samsvar med den USA selv bedriver. Samtidig er USA involvert i valg over stort sett hele verden for å påvirke utfallet, noe som i praksis destabiliserer disse landene og senere leder til konflikter. USA har basere over hele verden for å opprettholde det diplomatiske trykket samt for å kunne gripe inn ovenfor uavhengige eller aliansefri land av liten nok størrelse. Et av de beste eksemplene i eldre OG nyere tid må vel være Iran. Landet tok jo selv makten fra vesten med revolusjonen på 70-tallet og USA endret raskt kurs. Siden da har de stort sett jobbet døgnet rundt med å destabilisere landet. Men hvorfor invaderer de ikke da? Er det kanskje for at de vet det ikke ville gått så bra? Nå er det heldigvis for sent all den tid Iran har knyttet allianse Russland og er blitt BRICS medlem. BRCS ser ut til å seile opp som en god "vaksine" imot "color revolution" og USA-imperialisme. Siste her er vel Thailand som nå er BRICS-partner og på vei imot fullverdig medlemskap. Tidligere ble landet presset retorisk med at f. eks Vestlig turisme ville minske, men i dag er det fra Kina, Russland og India at dette feltet vokser mest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda Skrevet tirsdag kl 20:46 #98 Del Skrevet tirsdag kl 20:46 AdonisFFM skrev (På 20.1.2025 den 16.47): USA invaderer ikke land fordi de er "diktaturer". Er Saudi-Arabia demokratisk i dine øyne, eller mange andre land i gulfen? USA går inn i land som de ser som et lett bytte, samt hvor geopolitikken ikke er i samsvar med den USA selv bedriver. Skrev jeg at de invaderer alle diktaturer? AdonisFFM skrev (På 20.1.2025 den 16.47): BRCS ser ut til å seile opp som en god "vaksine" imot "color revolution" og USA-imperialisme. Siste her er vel Thailand som nå er BRICS-partner og på vei imot fullverdig medlemskap. Tidligere ble landet presset retorisk med at f. eks Vestlig turisme ville minske, men i dag er det fra Kina, Russland og India at dette feltet vokser mest. Ja, hurra for at diktatorer og korrupte ledere slår seg sammen som en motpol til det demokratiske og frie Vesten. Det kommer garantert til å gjøre verden til et bedre sted at de gjør sitt inntog i fattige land og smører de som trengs for å oppnå mer innflytelse der, helt uten å måtte bekymre seg for menneskerettigheter og denslags jåleri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet torsdag kl 16:29 #99 Del Skrevet torsdag kl 16:29 USA er jo nettopp super-hyklerske når de invaderer land som er "diktaturer" hvis sistnevnte er militært svake nok og har en politisk kurs de ikke liker, en noe utslitt plate etter hvert. . Og de vestlige "demokratiene" konkurrerer i mest mulig kontroll av befolkningen med et "mediemangfold" som består av forskjellen på reklame, innholdet i sportssidene eller værmeldingen. Akkurat som valgmangfoldet vel ikke akkurat er s mye å skryte av. Se bare på Norge. Det er jo INGEN partier på stortinget som har noen betydelig forskjell i kurs i de viktige spørsmålene. Til og med Senterpartiet er jo i en EU-vennlig regjering og Rødt støtter våpen til andre land. La oss ta en titt. Her har vi BRICS landene som er fullverdige medlemmer eller partnere: India: VERDENS STØRSTE DEMOKRATI Indonesia: VERDENS TREDJE STØRSTE DEMOKRATI Nigeria: VERDENS FEMTE STØRSTE DEMOKRATI Brasil: VERDENS SJETTE STØRSTE DEMOKRATI Russland: VERDENS ÅTTENDE STØRSTE DEMOKRATI Etiopia: VERDENS TIENDE STØRSTE DEMOKRATI Sør-Afrika: VERDENS TOOGTYVENDE STØRSTE DEMOKRATI Altså er verdens 1, 3, 5, 6, 8, 10, 22 største demokratier BRICS-medlemmer. Bolivia og Kazakhstan har vel også demokratisk styresett. Kina (Fortsatt kommunistisk republikk), Malaysia, (konstitusjonelt valgmonarki), Thailand (Funksjonelt Monarki), Uganda (Republikk uten direkte valg), Saudi-Arabia (Totalt monarki)Hviterussland, Algerie, Usbekistan, Kuba (Marxistisk ettpartistat) er vel de landene du hevder ikke er "spiselige" demokratier som dine venner i USA for all del bare må invadere, men da er det jo ekstra kjekt av disse å knytte seg til BRICS, ikke sant? Og flere av disse landene har gode forhold til USA: Ellers er vel også Tyrkia invitert til å bli BRICS-partner, men har foreløpig ikke tatt avgjørelse. Nå er vel snart halvparten av verdens befolkning medlemmer eller partnere i BRICS. Og sammenlignet med dette er vel Vesten en stadig krympende masse både med hensyn til økonomi og befolkning. Det blir ikke lett for deg å opprettholde den samme retorikken i årene som kommer, men du vil vel forsøke. Var det kanskje mer "demokrati" iblant mange av BRICS-landene når de var Vestlige kolonier? Vesten seiler mot solnedgangen, men det er ikke mangel på folk som tror alt varer evig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet torsdag kl 16:37 #100 Del Skrevet torsdag kl 16:37 Virrevirrevapp skrev (På 18.1.2025 den 22.48): Murmansk som er 23 mil unna Kirkenes? Drar folk dit og sjopper? Vet ikke hvorfor du skriver at jeg er søring. Jeg har ikke sagt noe om "sjoppe". Det er dine påstander. Men at det bare er "bondelandet" på Kola blir altså en helt uvitende påstand. Og uansett, hvis du mener dette om Russland og Kola, så er det jo ikke vanskelig å tenke seg hva du mener om Nord-Norge. Hvorvidt du er søring eller ikke spiller vel ingen rolle, men det er klart med den framtoningen du stiller ut her må jeg stille meg skeptisk til at du er langt unna Oslo City ja... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå