AdonisFFM Skrevet 14. januar #61 Del Skrevet 14. januar Rullerusk skrev (1 time siden): Man får bare håpe at de rette instanser kjenner din identitet her med de holdningene du viser……… Der ja. Det måtte komme. Det vil bli en tid etter dette tøvet i Ukraina. Det vil komme en tid hvor vi må forholde oss til et Russland som FORTSATT er vår nabo i nord. Det vil komme en tid etter Vladimir Putin som leder hvor mange av de potensielle etterfølgerne er mye større hauker enn ham. Det vil komme en tid hvor vi faktisk trenger folk som kan ha en dialog med Russland. Hadde det vært opp til slike som deg ville vi vel allerede vært USA sin 51 stat, tenker jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 14. januar #62 Del Skrevet 14. januar GP950mAh skrev (1 time siden): Det var fred helt til Russland sendte sine små,grønne menn til Krim og okkuperte rettmessig, internasjonalt anerkjent territorium fra Ukraina og startet borgerkrig i Donbas. Det er kun Russland som ønsker krig, og Russland kan stanse krigen imorgen ved å trekke seg ut og respektere Ukrainsk frihet, selvstendighet og deres landegrenser, slik Russland har forpliktet seg til gjennom Budapest-memomrandiumet. Det ønsker ikke Russland, og derfor blir det fortsatt krig. Om vesten stanset våpenstøtten ville det fortsatt vært krig, så det er en avsporing og løgn fra Putins-tastaturkrigere å hevde at NATO har skylden for krigen. Men så lenge dere får nok rubler bryr vel dere ikke sannheten. Og hva med avtalen som ble gjort etter oppløsningen av Warszawapakten, der det ble avtalt at NATO ikke skulle utvide østover eller ta inn Ukraina som medlem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 14. januar #63 Del Skrevet 14. januar Sjokoladepenge skrev (7 minutter siden): Og hva med avtalen som ble gjort etter oppløsningen av Warszawapakten, der det ble avtalt at NATO ikke skulle utvide østover eller ta inn Ukraina som medlem? Den er fantasi som kun finnes i russerne og deres nyttige idioters hoder. Utenriksministeren Baker har for lengst tilbakevist at en slik avtale noensinne ble avtalt eller underskrevet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 14. januar #64 Del Skrevet 14. januar GP950mAh skrev (10 minutter siden): Den er fantasi som kun finnes i russerne og deres nyttige idioters hoder. Utenriksministeren Baker har for lengst tilbakevist at en slik avtale noensinne ble avtalt eller underskrevet. Ja, for USAs ministre lyver aldri.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 14. januar #65 Del Skrevet 14. januar Sjokoladepenge skrev (24 minutter siden): Ja, for USAs ministre lyver aldri.. De lyver ikke om dette, det har blitt bekreftet fra flere kilder at dette bare er løgn og propaganda fra krigshisserne i Russland. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepenge Skrevet 14. januar #66 Del Skrevet 14. januar GP950mAh skrev (50 minutter siden): De lyver ikke om dette, det har blitt bekreftet fra flere kilder at dette bare er løgn og propaganda fra krigshisserne i Russland. Jeg hører at du kaller Russland krigshissere, men jeg er uenig. NATO visste at bare et fåtall av ukrainere ønsket NATO-medlemskap og at å forsøke å trekke Ukraina inn i NATOs bane sannsynligvis ville utløse en krig. Likevel støttet NATO kuppet i Kiev. Det er de riktige krigshisserne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. januar #67 Del Skrevet 14. januar Sansx skrev (På 12.1.2025 den 11.05): Russere befridde øst finnmark fra tyskerne. Kanskje det er derfor gateskiltene står på russisk også. Av takknemlighet? Jeg ønsker heller ikke krig. Men man må se på historien for å skjønne hvorfor ting er som de er. De befridde også jøder og voldtok de jødiske jentene så de nesten døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 14. januar #68 Del Skrevet 14. januar Femtekolonnen jobber hardt i denne tråden og ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. januar #69 Del Skrevet 15. januar Det må være rart å dele by/land med russerer. Hvordan er de å bo med/jobbe med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 15. januar #70 Del Skrevet 15. januar Nabo handel. Russere har handlet i Norge i mange år, og mange nordmenn som bor nære Russland sin grenseovergang drar dit og handler. Blir jo akkurat som mange fra østlandet og Trøndelag tar turen til Sverige det, evt Finland om man nor lenger nord. Ser bort i fra restriksjoner og krig i overnevnte avsnitt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 15. januar #71 Del Skrevet 15. januar AdonisFFM skrev (På 14.1.2025 den 9.30): Nå er vel denne samiske kvinnen mer enn en influenser å tegne enn en kriger da. Hun ser iallfall veldig bra ut og kan jo egentlig godt betegnes som en av krigs-barbiene som (spesielt i starten av konflikten) en kunne se bilder av overalt i media. Nå er det temmelig mange av disse som ikke bor i Ukraina lenger. Jeg kjenner flere Ukrainske kvinner i Norge som ALDRI kan tenke seg å flytte tilbake til landet og som har mistet både brødre, fedre, kjærester eller menn. Hele greia er tragisk. Det betyr selvsagt ikke at en støtter Russland. Men selv om Russland oppnår alle sine strategiske mål vil det være bedre for flertallet av folk i Ukraina enn en framtid som kanonføde for NATO og slaver for BlackRock. Kan du være så snill og fortelle meg hvilke strategiske mål Russland har oppnådd iløpet av denne krigen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 16. januar #72 Del Skrevet 16. januar Melkebarten skrev (5 timer siden): Kan du være så snill og fortelle meg hvilke strategiske mål Russland har oppnådd iløpet av denne krigen? Konflikten er ikke over enda. Det som er sikkert er at NAZO sine planer om å ta kontroll over nok et område er avslørt og EU under press fra flere hold. Russland sitt militærvesen er betraktelig styrket, mens vesten, tross overveldende økonomisk og militær støtte er avkledd som troverdig makt. Og fronten fortsetter å presses vestover. Slik den har blitt det siden dag en. En fullstendig unngåelig konflikt, om ikke alle lederne i Europa hadde vært slike marionetter for DC. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 16. januar #73 Del Skrevet 16. januar Sansx skrev (På 11.1.2025 den 16.05): Russere er nabofolket vårt. Det har vært handel, samarbeid og vennskap i lang tid. Hvorfor skal alt skrotlegges fordi Russland er i krig? Jeg er imot krigen. Men jeg er ikke imot den gjengse russer. Norge har aldri hatt vennskap med Russland. Grunnen til at det er skilt på russisk i nord er fordi lokale politikere er inkompetente, og en del av befolkningen der er femtekolonister. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 16. januar #74 Del Skrevet 16. januar Djungelvrål skrev (19 timer siden): Det må være rart å dele by/land med russerer. Hvordan er de å bo med/jobbe med? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 16. januar #75 Del Skrevet 16. januar Sansx skrev (På 12.1.2025 den 11.05): Russere befridde øst finnmark fra tyskerne. Kanskje det er derfor gateskiltene står på russisk også. Av takknemlighet? Jeg ønsker heller ikke krig. Men man må se på historien for å skjønne hvorfor ting er som de er. Nei, i så fall skulle vel gateskiltene ha dukket opp i 1945. Ikke rundt 2005 da "galskapen" startet. Jeg tror det har å gjøre med naive men støyende enkeltpersoner i kommunen nord som presset det gjennom i en tid da det var opportunt å vise verden og særlig søringer hvor liberale og gjestfrie de var der oppe og hvor feil søringene tok hvis de var mistenksomme mot russere. Rådende holdning der oppe på den tiden var at finnmarkinger forstod det nye Russland etter kommunismens fall så uendelig mye bedre enn de overmistenksomme amerikaniserte kaldkrigerne i Oslo. At siden de var på hils med en russer i hjembygda så gjorde liksom det dem på magisk vis til russlandseksperter. Vi nordmenn måtte bare være vennlige tilbake så ville alt ordne seg. Det var i den ånden skiltene kom opp. De var blinde for russernes historiske og kulturelt nærmest innebygde hang til å forelske seg i og holde seg med diktatorer. Dagens regime der borte har holdningen at Russland er overalt der russisk snakkes og skrives. Sånn sett ganske uheldig med de skiltene. Hva blir Putins reaksjon når de snart tas ned. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 16. januar #76 Del Skrevet 16. januar Jeg tror ikke Putin bryr seg så mye om lille Kirkenes. Det kommer ikke til å skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 16. januar #77 Del Skrevet 16. januar Sansx skrev (På 13.1.2025 den 19.57): Mange finnmarkinger føler en forakt mot politikere i Oslo som ikke evner og skjønne forholdene her. Da tenker jeg på sykehusstrukturen, pasientreiser, lange avstander, norsk-russisk samarbeid, elektrifisering av Melkøya etc. Somsagt så hjalp Russland oss ved siste verdenkrig. Hvordan ble partisanerene behandlet av den norske stat? Ja, da er det kanskje ikke så farlig om dere blir invadert der oppe. Russerne kommer sikkert til å skjønne dere bedre. Helsevesenet og subsidiene kommer sikkert til å bli bedre også. Lykke til. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 16. januar #78 Del Skrevet 16. januar Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Who is she Skrevet 16. januar #79 Del Skrevet 16. januar AdonisFFM skrev (På 13.1.2025 den 21.26): Hallo uvitenhet! Nikel er en liten kjøretur unna og tidligere var det mye grensehandel der. Behøver jeg å fortelle deg om Murmansk? Dere søringer er så uvitende om forholdene i Nord at vi burde jo egentlig vurdere å gå samme veien som Grønland. Ellers, du spiser vel ikke noe mat ser jeg. Utakknemlige og ute av takt byfolk som er helt borte. Akkurat som finnmarkinger har inngående kunnskap om lokale forhold i bydelene i Oslo. Bor omtrent like mange i bydel Grunerløkka som det bor i hele Finnmark. At du krever at søringer skal ha inngående kunnskap blir like dumt som om jeg skriver at du er helt uviten i lokale forhold på Holmlia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøløs Skrevet 16. januar Forfatter #80 Del Skrevet 16. januar Apen Julius skrev (34 minutter siden): Nei, i så fall skulle vel gateskiltene ha dukket opp i 1945. Ikke rundt 2005 da "galskapen" startet. Jeg tror det har å gjøre med naive men støyende enkeltpersoner i kommunen nord som presset det gjennom i en tid da det var opportunt å vise verden og særlig søringer hvor liberale og gjestfrie de var der oppe og hvor feil søringene tok hvis de var mistenksomme mot russere. Rådende holdning der oppe på den tiden var at finnmarkinger forstod det nye Russland etter kommunismens fall så uendelig mye bedre enn de overmistenksomme amerikaniserte kaldkrigerne i Oslo. At siden de var på hils med en russer i hjembygda så gjorde liksom det dem på magisk vis til russlandseksperter. Vi nordmenn måtte bare være vennlige tilbake så ville alt ordne seg. Det var i den ånden skiltene kom opp. De var blinde for russernes historiske og kulturelt nærmest innebygde hang til å forelske seg i og holde seg med diktatorer. Dagens regime der borte har holdningen at Russland er overalt der russisk snakkes og skrives. Sånn sett ganske uheldig med de skiltene. Hva blir Putins reaksjon når de snart tas ned. Trodde virkelig ikke Finnmarkinger var så dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå