Gå til innhold

Har du noe du premie/noe du unner deg etter å ha nådd delmål i vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk ned 40 kg for 15 år siden. Da hadde jeg aldri noen belønninger underveis, for det å se tallet på vekten gå ned var motiverende nok i seg selv. Etterhvert fikk jeg også mer energi og bedre humør, og da var det i alle fall ikke nødvendig med belønning.

Nå forsøker jeg å gå ned 10 kg etter et svangerskap, og på grunn av amming kan jeg ikke gå like hardt inn i det som sist. Så nå får jeg ikke den samme motivasjonen fra tallet på vekta, men klarer heller ikke å finne noe annet som motiverer nok til å holde igjen overfor søtsuget. Tror ikke materielle belønninger betyr nok for meg til å motivere. 

Anonymkode: e43c4...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg gikk ned 40 kg for 15 år siden. Da hadde jeg aldri noen belønninger underveis, for det å se tallet på vekten gå ned var motiverende nok i seg selv. Etterhvert fikk jeg også mer energi og bedre humør, og da var det i alle fall ikke nødvendig med belønning.

Nå forsøker jeg å gå ned 10 kg etter et svangerskap, og på grunn av amming kan jeg ikke gå like hardt inn i det som sist. Så nå får jeg ikke den samme motivasjonen fra tallet på vekta, men klarer heller ikke å finne noe annet som motiverer nok til å holde igjen overfor søtsuget. Tror ikke materielle belønninger betyr nok for meg til å motivere. 

Når jeg ammet tenkte jeg mye på kvaliteten på morsmelken min. Det ga motivasjon til å spise sunt og rent. Og motivasjon til å droppe godteri stort sett. Kanskje det er noe du kan bruke? 

Anonymkode: 09ee5...e73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2025 den 22.16):

Motivasjon nok å være i god form til å ta godt vare på barnet/barna. Ellers ikke være så opphengt i tallet på vekta men spise passe mye god og sunn mat og trene litt.

Anonymkode: ce11f...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premien min blir å bruke de gamle, fine klærne mine ❤️

Anonymkode: c676b...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også dette, men regelen min er at det får ikke være noe spiselig. Premiene mine er kajakkurs, en regnkåpe jeg har lyst på, og å ha på bunaden til 17.mai.

Anonymkode: 44895...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...