Gå til innhold

Har du noe du premie/noe du unner deg etter å ha nådd delmål i vektnedgang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du noe du premie/noe du unner deg etter å ha nådd delmål i vektnedgang?

Jeg så ei dame som hadde skrevet opp hva hun skulle premiere seg selv med etter å ha nådd ulike delmål ift vektnedgang og tok inspirasjon derfra. Så for hver 5 kg jeg går ned skal jeg unne meg: Nye treningsklær, å frotse i all mat jeg ønsker, en ny kokebok med sunne oppskrifter. Hva med deg?

Anonymkode: 13421...0be

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ble litt rot med overskriften, skulle stå: Har du premie/noe du unne deg etter å ha nådd delmål i vektnedgang? 

Anonymkode: 13421...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg unner meg et (ikke altfor dyrt) spill på Steam for hver måned jeg har klart å gå ned det jeg har satt som mål den måneden.

Anonymkode: ea07c...094

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg er motivert for livsstilsendring så unner jeg meg fine treningsklær, noe nytt utstyr, og gode kokebøker, umiddelbart. For det gir motivasjonen en skikkelig boost i utgangspunktet.

Å belønne seg selv med mat er fullstendig tullete. Det bidrar til at man opprettholder et veldig usunt bånd mellom fråtsing = kos. 

Men å unne seg et fint klesplagg, en veske, og slikt, kan være en fin ting. 

Anonymkode: 38730...56c

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg har kjøpt meg noen øredobber, nye sko, noe sølv til bunaden jeg hadde ønsket meg osv🥰

Anonymkode: 771f6...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har som mål at når jeg har gått ned 25 kg så skal jeg endelig ta reisen jeg har drømt om hele livet og bli borte i 6 mnd, har igjen 10 kg ☺️☺️ Har spart siden jeg var konfirmant. Unner meg ikke noe før dette 🙂

Anonymkode: 281b9...ed8

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nye klær og sko 😀

Anonymkode: f9185...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bukser! Det må jeg jo ha uansett, men det fungerer mentalt som premie også 😁

Kjøpte 2 par på salg før jul som straks passer. Belønning for å gå under 70 kg, men de er nok mer størrelse 63-65 kg.

Og så skal jeg "få lov til" å begynne å jogge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg unner meg et (ikke altfor dyrt) spill på Steam for hver måned jeg har klart å gå ned det jeg har satt som mål den måneden.

Anonymkode: ea07c...094

Det er faktisk genialt tips for oss som liker å game! Jeg er veldig glad i spill, og når jeg begynner på ett nytt så er jeg for opptatt med spiller til å gomle snacks 😊

Anonymkode: 30b1c...9b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ny garderobe 🤭

Anonymkode: acad7...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nye bøker og nye klær. 

Anonymkode: 78c41...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unner meg finere klær! Da jeg veide over 110kg kunne jeg ikke bruke noe "ekstra fint" og dyrt. Som regel bare kjedelige klær fra Plus Size-butikker/merker. Nå kan jeg endelig bruke hva enn jeg vil og som passer mye bedre til personligheten min🥰 når jeg når mitt endelige mål skal jeg kjøpe meg en dress fra Tiger of Sweden og få den helt skreddersydd!

Anonymkode: 4adc1...1e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger også inspirasjon til belønning for å ta tak i livet mitt, ikke bare vekt men flere områder. Enig med de som sier at mat ikke bør være belønning.

Tenker at belønning bør være noe som virkelig motiverer den enkelte. Spill var en god ide. Klær synes jeg er tricky fordi det føles litt feil hvis jeg ikke klarer å gå ned nok, men har gått ned noe…

Smykke har jeg brukt tidligere, det funket greit.

Kanskje en opplevelse? Tur, kinobesøk eller liknende…

Anonymkode: 52f2e...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gjør ting som får meg til å føle meg bedre. Som f.eks. reise til frisøren, farge vipper og bryn, ta en ansiktsbehandling, kjøpe en dyr ansiktskrem jeg har sett på lenge osv. Jeg må gå ned 40 kg, så for meg er det uaktuelt å kjøpe klær og smykker bruker jeg ikke.

Anonymkode: d81d7...56d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unner meg god mat, men ikke overspising. 
Veier meg på fredager: hvis jeg har gått ned som planlagt så lager jeg det jeg liker på lørdag (f.eks. taco) og familien liker det, men hvis jeg ikke har gått ned så lager jeg noe jeg ikke er så glad i til middag (f.eks. hamburger osv) hele helgen så jeg ikke spiser så mye. Jeg bestemmer maten og familien er fornøyd uansett (lager god mat i helgen, men unngår å lage det jeg liker godt). Det fungerer for da er jeg flink hele uken og vet jeg kan kose meg på lørdag. Har jeg skeier ut i uken så går det utover at jeg strammer inn i helgen. 

Anonymkode: 3f7f3...b40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde premier som nye joggesko, ny bukse og AirPods. Ikke alltid jeg faktisk kjøpte det da jeg nådde vektmålene, men det var likevel motivasjon nok! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har bestilt meg time til laser av ansiktet om et par måneder, og skal kjøpe kjole til et bryllup (og da vil jeg føle meg vel). Håper det hjelper å holde på motivasjonen! 

Anonymkode: 18e97...e48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ned 30 kg og måtte kjøpe nye klær i str 44, 42, 40, 38 og endte på 36. Var innom str 34 en stund men de klærne har blitt for små nå. 

Anonymkode: fe5b2...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har ikke jeg så veldig mye jeg skulle ned, men for å være ærlig er tallet på vekta og hvordan jeg føler meg i kroppen MER enn nok premie. Ingenting kan gi meg mer motivasjon. 

Anonymkode: 09ee5...e73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en tatovering jeg skal ta når jeg når 20 kg ned 😄

Anonymkode: 4081b...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...