mommyaka Skrevet 11. januar #21 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er over 50. Eneste skjermen vi hadde, var TV med NRK. I beste fall 30 min barne-tv hver dag. Ikke søndager, faktisk. Mange hadde ikke TV i det hele tatt. Og det var mange store søskenflokker. Men vi hadde lykkelige barndommer med masse lek og moro, selv om vi ikke hadde fom full av leker. For ordens skyld, så var begge mine foreldre i full jobb. Det var vanlig der jeg vokste opp. Og vi gikk ikke for lut og kaldt vann heller. Ble godt tatt vare på og oppdratt. Hva har egentlig skjedd med samfunnet? Hvorfor takler ikke foreldre sine egne barn? Hvorfor er barn så sutrete og misfornøyd? Det er en gåte. Anonymkode: db74f...8ec Fordi vi kan ikke sammenligne 50 år siden og nå Jeg levde på 90 tallet og vi så på tv...men vi var mest ute Hvorfor? Jo for da hadde nesten ingen internett... tv gikk med programmet og reklame. Vi hadde ok mobilen, vi måtte faktisk gå til hverandre for å høre om noen var hjemme. Tror heller ikke livstil var det samme. Mamma klarte å gå hjemme med meg til jeg var 6 år. Ikke sjans i havet at vi hadde klarte dette idag. Vi får beskjed at barna ok må sette de foran en skjerm..dr må ut og hs aktivitet Vel... barn idag har mye aktivitet. Oh for å kunne komme seg litt, at mor for 10minutyer å lage mat...før barn skal på en aktivitet...da får barn litt skjerm. Vi taklet barka våre.. men samfunn er nå slikt at alt skal være perfekt. Se bare het inne...barn skal ok få skjerm,de må være i aktivitet, de må ikke få ultraprosessert mat. Ikke sukker. Samfunnet idag har fått så mye regler ...vi sammenligner oss med venner og naboer. Oh så det er sakt...jeg er sikkert på at dine foreldre for 50 år siden ikke taklet det like godt heller. De var nok ok perfekte. Kansje de sar og røyka begge to i bilen. Det er lett å bli blind at ting var så mye bedre før. Og det er lov å være lei barna dine innimellom Samfunnet går fortere og fortere...ting må skje..og vi sammenlikner oss om det vi leser for facebook etc. De som tør å være anderledes, de får kjeft og spørsmål.. hvorfra gikk de barn. Får det er ikke lov å ha andre ideer, andre måter å gjøre ting på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #22 Del Skrevet 11. januar (Lyd)Boktips til deg ts: skjermhjernen og stjålet fokus De fleste bruker nok skjerm til barna av og til, men så systematisk at det kan kalles barnevakt er nok for litt færre… og nokså problematisk vil jeg si. For all del. I dag bruker jeg Xplora som barnevakt. Sendte 2.klassingen ut med skøyter, hjelm og matpakke og mobilklokke. Har ikke hørt fra hun på over 3 timer, men regner hun herjer rundt i området her og storkoste seg. Samtidig som jeg er litt bekymret for hva «mobilbarnevakt inne foreldrene» vil si da det å overlate en andreklassing sånn til seg selv fort kan sees på som omsorgssvikt, og altså verre enn å parkere ungen inne foran skjermen… noe som ville vært alternativet når jobben ligger inne med kink i ryggen og mannen er på jobb. Anonymkode: 62102...86e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #23 Del Skrevet 11. januar OK. Ein jo lure på korleis folk kunne skaffe seg barneflokkar på både tre og fire ungar på åtti- og nittitalet, den gong mødrar flest var i lønna arbeid og skjermtida for barn var ein halvtime klokka seks på ettermiddagen. Kan det ha noko å gjere med at ein oppdro ungane til å underhalde seg sjølv og kvarandre? Anonymkode: 2e245...ea2 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #24 Del Skrevet 11. januar Det er ikke snakk om å være Zen-mester, men at det faktisk ikke er noe problem å takle vanlig adferd fra unger uten å ty til skjerm. Unger som er vant til å regulere seg uten å bli avledet med skjerm, blir enkle å ha med å gjøre. Jeg lager middag mens ungene leker/pusler med sitt. Ingen skjerm før barneTV kl 18-18.30. Anonymkode: 7af7e...2c3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 11. januar #25 Del Skrevet 11. januar Har 4 unger og alltid vært opptatt av hva de ser på skjerm enn hvor masse tid de bruker på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #26 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner at noen her inne på Kvinneguiden lever perfekte liv hvor barna aldri ser en skjerm og alle middager er hjemmelagde fra bunnen av. Gratulerer så mye! 👏👏👏 For oss andre dødelige, som har mer enn to unger og en hverdag som ikke ser ut som et Instagram-filter, så må jeg bare si det rett ut: Mobiltelefonen er en helt nødvendig del av barneoppdragelsen. Ja, jeg bruker mobilen som barnevakt. DEAL WITH IT. Hva tror dere skjer i en familie med fire, fem eller flere unger? At jeg står der som en zen-mester og harmonisk løser alle konflikter mens jeg baker glutenfrie muffins? Nei, jeg kaster mobilen til ungen og håper jeg får fem minutter uten å høre «MAMMAAAA!» på repeat. Skal jeg følge med på hva de ser på? Altså, nei. Hvis de ikke lærer å google seg fram til svar på livets store spørsmål, så er de vel ikke klare for voksenlivet uansett. Og til dere som er så opptatt av «null skjermtid etter kl. 17» – vær så snill, få hodet ut av bobla deres. Jeg har hverken tid eller energi til å sitte og vokte et skjema over når skjermen skal være på eller av. Her i huset handler det om overlevelse. Vil du ha lykkelige barn med moderat skjermtid, eller mamma som klikker i vinkel fordi ingen lar meg gå på do i fred? Valget er enkelt. Og nei, jeg kommer ikke til å skamme meg over dette. «Åhh, men hva med barndommen deres?» sier dere kanskje. Vel, unnskyld meg, men min barndom besto av VHS-filmer jeg så 200 ganger og voksne som sa: «Gå ut og lek». Nå har de YouTube, og det fungerer utmerket. Hvis de får firkantede øyne, så får vi bare kjøpe rundere briller, eller hva? 😜 Så, til dere som tror alle skal leve etter deres små perfekte skjermregler: Ta en kopp te og slapp av. Jeg har ikke tid til å følge med på diskusjonen, for akkurat nå er mobilen opptatt med å oppdra barna mine mens jeg får ti minutter til å brette klesvask i fred. 🙃 Hilsen, en mamma med mange barn og null tålmodighet for moralpoliti. 💅 Anonymkode: 5bd99...267 Hvorfor har du fått så mange barn når du åpenbart ikke har tid eller mulighet til å oppdra ogivareta dem?? Anonymkode: 1a564...a5d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 11. januar #27 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skjønner at noen her inne på Kvinneguiden lever perfekte liv hvor barna aldri ser en skjerm og alle middager er hjemmelagde fra bunnen av. Gratulerer så mye! 👏👏👏 For oss andre dødelige, som har mer enn to unger og en hverdag som ikke ser ut som et Instagram-filter, så må jeg bare si det rett ut: Mobiltelefonen er en helt nødvendig del av barneoppdragelsen. Ja, jeg bruker mobilen som barnevakt. DEAL WITH IT. Hva tror dere skjer i en familie med fire, fem eller flere unger? At jeg står der som en zen-mester og harmonisk løser alle konflikter mens jeg baker glutenfrie muffins? Nei, jeg kaster mobilen til ungen og håper jeg får fem minutter uten å høre «MAMMAAAA!» på repeat. Skal jeg følge med på hva de ser på? Altså, nei. Hvis de ikke lærer å google seg fram til svar på livets store spørsmål, så er de vel ikke klare for voksenlivet uansett. Og til dere som er så opptatt av «null skjermtid etter kl. 17» – vær så snill, få hodet ut av bobla deres. Jeg har hverken tid eller energi til å sitte og vokte et skjema over når skjermen skal være på eller av. Her i huset handler det om overlevelse. Vil du ha lykkelige barn med moderat skjermtid, eller mamma som klikker i vinkel fordi ingen lar meg gå på do i fred? Valget er enkelt. Og nei, jeg kommer ikke til å skamme meg over dette. «Åhh, men hva med barndommen deres?» sier dere kanskje. Vel, unnskyld meg, men min barndom besto av VHS-filmer jeg så 200 ganger og voksne som sa: «Gå ut og lek». Nå har de YouTube, og det fungerer utmerket. Hvis de får firkantede øyne, så får vi bare kjøpe rundere briller, eller hva? 😜 Så, til dere som tror alle skal leve etter deres små perfekte skjermregler: Ta en kopp te og slapp av. Jeg har ikke tid til å følge med på diskusjonen, for akkurat nå er mobilen opptatt med å oppdra barna mine mens jeg får ti minutter til å brette klesvask i fred. 🙃 Hilsen, en mamma med mange barn og null tålmodighet for moralpoliti. 💅 Anonymkode: 5bd99...267 I min barndom kunne jeg bare glemme VHS filmer også, for videospiller hadde vi ikke. Barnetv var kun fra 18-18.30. Husker det var stor stas da vi innimellom leide en videospiller fra videobutikken. Den kunne leies i et døgn😊 Hvorfor kan ikke barna bli bedt om å gå ut å leke i dag også? Utelek er viktig for utvikling og ikke minst skaper det mange gode minner. Har ofte tenkt på at de eneste minnene barna i dag får med seg, er hva de ser på skjermen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #28 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor få mange barn om du ikke klarer det da? Anonymkode: 46569...df4 Fordi barn skal ha egentid! Finne seg selv, kjenne etter litt, roe seg ned. Anonymkode: 660ef...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #29 Del Skrevet 12. januar Ts sin post er en god start. Hun begynner å gi faen i andre foreldres meninger. Det er nøkkelen til suksess. Men en ekte zen master ville aldri ha postet en slik post. De ville bare ha gjort som de ville, uten å bry seg om hva andre mener om det, og uten å fortelle folk at man er kontrær. Når jeg får barn blir det iPad, ferdigmat, og Temu-leker for alle penga! Anonymkode: 19f2f...7ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #30 Del Skrevet 12. januar Tutte skrev (32 minutter siden): I min barndom kunne jeg bare glemme VHS filmer også, for videospiller hadde vi ikke. Barnetv var kun fra 18-18.30. Husker det var stor stas da vi innimellom leide en videospiller fra videobutikken. Den kunne leies i et døgn😊 Hvorfor kan ikke barna bli bedt om å gå ut å leke i dag også? Utelek er viktig for utvikling og ikke minst skaper det mange gode minner. Har ofte tenkt på at de eneste minnene barna i dag får med seg, er hva de ser på skjermen. Vi hadde video og datamaskin tidlig 80-tall. Sky og Super etterhvert og så MTV før det også svensk tv, Vi var ikke ute om det regnet hele tiden. Var mye inne og det var langt fra kun barne tv. Hadde ikke særlig snø på vintrene så ble lite ski og spark. Hadde Gameboy/Donkeykong og jeg og vennene mine bruke MANGE timer med det fra 80-tallet. Ikke mye forskjell fra mobil og ipad. Min barndom var ikke så ulik mine barns og jeg er født midt på 70-tallet. Mine barn har vært mye ute, men nok ikke like mye som meg, men forskjellen er at de ikke leker boksen går og gjemsel med alle de eldre i gata. Mine har bare få barn i gata, men de er på banen på vår/somre, akebakken og skøyter om det et riktig snø/is. Vi har ikke skog i nærheten som jeg hadde. Mine foreldre drev forresten med masse dugnad, bare for å si at de voksnes rolle hadde mye likheter. Derfor er jeg ikke redd skjerm, heller ikke redd for masse organisert aktivitet eller dugnad og har vært masse på turer med ungene i helgene. Ungene har også knapt vært på SFO. Selv gikk jeg i kortidsbsrnehage i 1 år ellers dagmamma og fra 2. klasse ble jeg nøkkelbarn - som yngste. Jeg kunne være hjemme alene fra kl 12-17. Anonymkode: 660ef...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #31 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi hadde video og datamaskin tidlig 80-tall. Sky og Super etterhvert og så MTV før det også svensk tv, Vi var ikke ute om det regnet hele tiden. Var mye inne og det var langt fra kun barne tv. Hadde ikke særlig snø på vintrene så ble lite ski og spark. Hadde Gameboy/Donkeykong og jeg og vennene mine bruke MANGE timer med det fra 80-tallet. Ikke mye forskjell fra mobil og ipad. Min barndom var ikke så ulik mine barns og jeg er født midt på 70-tallet. Ja det fantes, men det var langt i fra så mange som hadde det den tiden. Spill fikk jeg først når jeg ble eldre, og ute når det regnet var vi masse når det regnet. Da var det på med regntøy. Slik er det også i barnehager i dag. Barna er jo ute og leker selv om det regner. Anonymkode: ed3e1...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar #32 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det fantes, men det var langt i fra så mange som hadde det den tiden. Spill fikk jeg først når jeg ble eldre, og ute når det regnet var vi masse når det regnet. Da var det på med regntøy. Slik er det også i barnehager i dag. Barna er jo ute og leker selv om det regner. Anonymkode: ed3e1...da1 Kom borti anonym ved en feil. Det var jeg som skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #33 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skjønner at noen her inne på Kvinneguiden lever perfekte liv hvor barna aldri ser en skjerm og alle middager er hjemmelagde fra bunnen av. Gratulerer så mye! 👏👏👏 For oss andre dødelige, som har mer enn to unger og en hverdag som ikke ser ut som et Instagram-filter, så må jeg bare si det rett ut: Mobiltelefonen er en helt nødvendig del av barneoppdragelsen. Ja, jeg bruker mobilen som barnevakt. DEAL WITH IT. Hva tror dere skjer i en familie med fire, fem eller flere unger? At jeg står der som en zen-mester og harmonisk løser alle konflikter mens jeg baker glutenfrie muffins? Nei, jeg kaster mobilen til ungen og håper jeg får fem minutter uten å høre «MAMMAAAA!» på repeat. Skal jeg følge med på hva de ser på? Altså, nei. Hvis de ikke lærer å google seg fram til svar på livets store spørsmål, så er de vel ikke klare for voksenlivet uansett. Og til dere som er så opptatt av «null skjermtid etter kl. 17» – vær så snill, få hodet ut av bobla deres. Jeg har hverken tid eller energi til å sitte og vokte et skjema over når skjermen skal være på eller av. Her i huset handler det om overlevelse. Vil du ha lykkelige barn med moderat skjermtid, eller mamma som klikker i vinkel fordi ingen lar meg gå på do i fred? Valget er enkelt. Og nei, jeg kommer ikke til å skamme meg over dette. «Åhh, men hva med barndommen deres?» sier dere kanskje. Vel, unnskyld meg, men min barndom besto av VHS-filmer jeg så 200 ganger og voksne som sa: «Gå ut og lek». Nå har de YouTube, og det fungerer utmerket. Hvis de får firkantede øyne, så får vi bare kjøpe rundere briller, eller hva? 😜 Så, til dere som tror alle skal leve etter deres små perfekte skjermregler: Ta en kopp te og slapp av. Jeg har ikke tid til å følge med på diskusjonen, for akkurat nå er mobilen opptatt med å oppdra barna mine mens jeg får ti minutter til å brette klesvask i fred. 🙃 Hilsen, en mamma med mange barn og null tålmodighet for moralpoliti. 💅 Anonymkode: 5bd99...267 👏👏👏 Anonymkode: 7d072...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #34 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skjønner at noen her inne på Kvinneguiden lever perfekte liv hvor barna aldri ser en skjerm og alle middager er hjemmelagde fra bunnen av. Gratulerer så mye! 👏👏👏 For oss andre dødelige, som har mer enn to unger og en hverdag som ikke ser ut som et Instagram-filter, så må jeg bare si det rett ut: Mobiltelefonen er en helt nødvendig del av barneoppdragelsen. Ja, jeg bruker mobilen som barnevakt. DEAL WITH IT. Hva tror dere skjer i en familie med fire, fem eller flere unger? At jeg står der som en zen-mester og harmonisk løser alle konflikter mens jeg baker glutenfrie muffins? Nei, jeg kaster mobilen til ungen og håper jeg får fem minutter uten å høre «MAMMAAAA!» på repeat. Skal jeg følge med på hva de ser på? Altså, nei. Hvis de ikke lærer å google seg fram til svar på livets store spørsmål, så er de vel ikke klare for voksenlivet uansett. Og til dere som er så opptatt av «null skjermtid etter kl. 17» – vær så snill, få hodet ut av bobla deres. Jeg har hverken tid eller energi til å sitte og vokte et skjema over når skjermen skal være på eller av. Her i huset handler det om overlevelse. Vil du ha lykkelige barn med moderat skjermtid, eller mamma som klikker i vinkel fordi ingen lar meg gå på do i fred? Valget er enkelt. Og nei, jeg kommer ikke til å skamme meg over dette. «Åhh, men hva med barndommen deres?» sier dere kanskje. Vel, unnskyld meg, men min barndom besto av VHS-filmer jeg så 200 ganger og voksne som sa: «Gå ut og lek». Nå har de YouTube, og det fungerer utmerket. Hvis de får firkantede øyne, så får vi bare kjøpe rundere briller, eller hva? 😜 Så, til dere som tror alle skal leve etter deres små perfekte skjermregler: Ta en kopp te og slapp av. Jeg har ikke tid til å følge med på diskusjonen, for akkurat nå er mobilen opptatt med å oppdra barna mine mens jeg får ti minutter til å brette klesvask i fred. 🙃 Hilsen, en mamma med mange barn og null tålmodighet for moralpoliti. 💅 Anonymkode: 5bd99...267 Hvorfor får dere så mange unger dere ikke klarer å se etter? Anonymkode: 33b33...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #35 Del Skrevet 12. januar Ingen foreldre er perfekte. Vi velger våre kamper. Å droppe (og med tiden redusere) skjermtid er en av kampene jeg har valgt. Det er ikke bare for barnas del, men egen del. Jeg vil ikke dras inn i en evig sirkel om skjermmas. Og siden barn som bruker mye skjerm blir dårligere på å regulere følelser over tid, så er det så slenge dem telefonen når de maser som å tisse i buksa for å holde seg varm. Du gjør som du vil. Men du må også respektere andres valg, og klare det uten å harselere. Anonymkode: 5fb34...4cd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #36 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Problemet er ikke barna, men at foreldrene tror de må underholde dem hele tiden. Dere må ikke det!! De kan leke selv og underholde seg selv, de MÅ ikke ha mobiltelefon og de MÅ ikke ha deres oppmerksomhet. Anonymkode: 016c3...1d5 😂😂😂 Anonymkode: 0a1b9...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #37 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er over 50. Eneste skjermen vi hadde, var TV med NRK. I beste fall 30 min barne-tv hver dag. Ikke søndager, faktisk. Mange hadde ikke TV i det hele tatt. Og det var mange store søskenflokker. Men vi hadde lykkelige barndommer med masse lek og moro, selv om vi ikke hadde fom full av leker. For ordens skyld, så var begge mine foreldre i full jobb. Det var vanlig der jeg vokste opp. Og vi gikk ikke for lut og kaldt vann heller. Ble godt tatt vare på og oppdratt. Hva har egentlig skjedd med samfunnet? Hvorfor takler ikke foreldre sine egne barn? Hvorfor er barn så sutrete og misfornøyd? Det er en gåte. Anonymkode: db74f...8ec Survivor’s bias. De barna i din generasjon som døde er ikke her til å fortelle sin historie. I din generasjon passet man ikke på barna sine like godt,så da var det jo også mindre slitsomt å være foreldre. Anonymkode: 0a1b9...9ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #38 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Survivor’s bias. De barna i din generasjon som døde er ikke her til å fortelle sin historie. I din generasjon passet man ikke på barna sine like godt,så da var det jo også mindre slitsomt å være foreldre. Anonymkode: 0a1b9...9ef Jeg syns at jeg ble godt passet på 🙂. Noen barn ble sikkert neglisjert, slått osv men ikke alle. Og de var nøye på oppdragelse, og å gjøre oss gradvis selvstendige. Anonymkode: db74f...8ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #39 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Survivor’s bias. De barna i din generasjon som døde er ikke her til å fortelle sin historie. I din generasjon passet man ikke på barna sine like godt,så da var det jo også mindre slitsomt å være foreldre. Anonymkode: 0a1b9...9ef Dødeligheten er jo en LITT annen diskusjon. Og det spiller liten rolle om de er her for å fortelle sin historie, for vi har jo statistikk på spedbarnsdødelighet og hvor mange som døde i trafikken. De tallene er gått drastisk ned rett og slett fordi vi vet mer om hvorfor det forekommer og kan forhindre det med enkle grep. Ikke alt var bedre før, men noen ting var det. Barn fikk lov å kjede seg, uten at det gikk på deres helse løs. Introduksjon av smarttelefon og iPad er skjedd ganske nylig, og er en veldig kort periode i menneskets historie. Og så snart disse tingene kom, ble det plutselig «umenneskelig» å klare seg uten. Anonymkode: 5fb34...4cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #40 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er over 50. Eneste skjermen vi hadde, var TV med NRK. I beste fall 30 min barne-tv hver dag. Ikke søndager, faktisk. Mange hadde ikke TV i det hele tatt. Og det var mange store søskenflokker. Men vi hadde lykkelige barndommer med masse lek og moro, selv om vi ikke hadde fom full av leker. For ordens skyld, så var begge mine foreldre i full jobb. Det var vanlig der jeg vokste opp. Og vi gikk ikke for lut og kaldt vann heller. Ble godt tatt vare på og oppdratt. Hva har egentlig skjedd med samfunnet? Hvorfor takler ikke foreldre sine egne barn? Hvorfor er barn så sutrete og misfornøyd? Det er en gåte. Anonymkode: db74f...8ec Har også tenkt mye på dette.. er det sosiale medier og forum som er med og skaper dette? Var jo ikke så mye av det før. Jeg får veldig mye parenting greier på SoMe og blir helt tullerusk til tider. Noen ganger er det «lek mer med barna», «vær på gulvet med barna hele tiden, drit i sunne middager». Andre steder får man slengt i trynet av en mammainfluenser at «lag sunne måltider, det tar jeg meg tid til uansett, alle får til det». «Lær barna å kjede seg». «Valider barnas følelser». Så ser man mange variasjoner av dette overalt og til slutt aner man ikke hva som er rett og gjøre og føler ikke man klarer å være god på noe. For eksempel her, det blir til tider rama-skrik når jeg ikke kan være med å leke og tv ikke er på, og jeg skal lage middag. Selvfølgelig burde jeg bare stå i det og la henne vræle om at hun vil se tv eller bruke meg som hest i rolleleken. Men så er det en liten stemme i hodet, kanskje påvirket av disse SoMe-personlighetene, som sier at det er slemt å la henne kjede seg, kanskje kjeder hun deg for ofte, jeg leker ikke nok med henne, vil ikke at hun skal ha et kjedelig liv osv. Men jeg vet ikke altså, bare en tanke. Anonymkode: e2b62...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå