Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snåla
Skrevet

Venner er jo noe man har hele livet, men man vet aldri hvor lenge kjærligheten vil vare. Kjærligheten kommer og går, mens venner består :)

Men samtidig savner man jo kjæresten på en mer intens måte enn man savner vennene sine.

Hva mener du? Og hva mener du er mest riktig å prioritere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Aloha
Skrevet

Min mening er at man fint kan prioritere begge deler. Kjæresten/sambo/ektefellen ser jeg på som den aller, aller nærmeste, og også den jeg prioriterer høyest. Jeg tenker ikke på det som et alternativ at det ikke skal vare.

Samtidig har jeg veldig gode venner, som jeg aldri vil glemme eller slutte å bruke tid på, uansett. Mine beste venner bruker jeg tid på, og det vil jeg alltid gjøre. Det handler bare om å finne en god balansegang. Om jeg er sammen med venner en kveld eller to i uken betyr det at jeg har mange kvelder sammen med sambo også. Man trenger ikke velge.

Skrevet
Begge deler.

:Nikke: Helt klart!

Gjest Snåla
Skrevet
Begge deler.

Så du prioriterer helt likt?

Skrevet

For de fleste vil jeg vel tro at det ikke er noe problem å prioritere begge deler. Jeg tror ikke det er noen som til daglig må velge mellom den ene eller den andre. Men, hvis jeg måtte velge ville samboeren min helt klart gå foran venninner, uansett.

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)
Så du prioriterer helt likt?

Nå er jeg singel, men når jeg har kjæreste så gjør jeg så godt jeg kan i allefall. :)

Endret av Seniorita_
Gjest Gjesta
Skrevet
Nå er jeg singel, men når jeg har kjæreste så gjør jeg så godt jeg kan i allefall. :)

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Alt til sin tid, mener jeg. At man prioriterer begge deler, betyr jo ikke at man er like mange timer i uka sammen med venner og kjæreste. Dersom man prioriterer kjæresten sin, betyr jo ikke det at man aldri er sammen med venner, eller omvendt. Skjønner ikke problemet.

Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som sier dere prioriterer likt må jeg si dere er i en heldig situasjon som kan få til det. Dere har da sannsynligvis ikke vært i situasjonen å ha to jobber+studier+mange andre forpliktelser. Jeg føler ofte jeg ikke strekker til, og jeg er singel. Jeg vet jeg ikke hadde hatt tid til å prioritere både kjæreste, familie og venner.

Og har dere aldri opplevd venner som prioriterer kjæreste foran venner? Det er det som er vanlig. Kjæreste blir prioritert foran venner helt til venninen kommer gråtende tilbake til vennegjengen når det er slutt med kjæresten. Da må vi stille opp trøstende, selv om vi nesten ikke har sett jenta på mange måneder. Enkelte tror at det bare er kjærligheten som må pleies, at vennskap alltid vil bestå. Men vennskap må faktisk også pleies. Det går en grense for de fleste mennesker på hvor mye man kan stille opp uten å få noe som helst tilbake.

Jeg har hatt noen slike venniner, men har etterhvert skjønt at dette ikke er venner å samle på i lengden. Traff dem kun når de var single, og da skulle hun ha meg med ut på byen for å sjekke gutter :roll:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg prioriterer jobb som nummer en. Kjæreste/venner er på en delt andreplass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...