Gå til innhold

Så SYKT lei av at mannen aldri bare kam stå opp!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt på siden, men det er noe jeg ikke skjønner. Du sier begge står opp tidlig i ukedagene. Han for å reise på jobb,  du for å levere i barnehagen.  Så kan du reise hjem og sove igjen. Så henter du, og han sover noen timer mens du passer unger, lager mat osv. Begge jobber 100%, men når jobber du? 

Uansett spesielt at begge foreldre sover på dagtid på regelmessig basis.

Anonymkode: 85016...ef4

Jobber ikke TS nattevakt? Da MÅ hun jo sove på dagtid.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men er han noen gang med barna? Du sier du må stå opp og levere på morgene, han sover når han kommer hjem i 2-3 timer og så sover han halve dagen hver dag i helgen?

Hva skjer om du utelukker ham fra alt som skjer? Ikke fortell noe om barna, planlegg å dra på tur uten å si ifra og dra før han står opp osv? Når begynner han å lure på hvor dere er?

Det han holder på med er selvfølgelig ikke greit på noen som helst måte. Han bør levere/hente like mye som deg om det ikke er en helt spesiell grunn til det og han bør gjøre halvparten av jobben med barna både kvelder og helger. Å legge seg tidlig er greit, men man kan ikke legge seg før barna er i seng. Og annenhver dag i helgen må man tåle som forelder. Kan du ta ham med til helsestasjonen? Eller i parterapi? Fvk? For han oppfører seg like ego som en tenåring og det skal du så klart ikke finne deg i hvis du ikke vil. Da kan han bli helgepappa annenhver helg.

Anonymkode: b4e48...3dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, to barn på 5 år og 2 år.

Det er ikke mye nei, går å legger seg når han kommer fra jobb noen timer.

Anonymkode: 8b170...a06

Da er dere jo helt på slutten av dette kjøret. Rundt 3 og 6 kan de stå opp selv og se påmeg film mens dere slumrer.

Anonymkode: 63df2...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden kan dere ikke gjøre en avtale om en sovemorgen hver i helgene? 
Det gjorde vi i lang tid. Funka som bare det. 
Vil han ikke stå opp så gir du han en dusj med 10 L med vann. 
Det må snart starte opp en folkebevegelse mot udugelige fedre ! 

Anonymkode: d90b9...fc6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du behov for å sove i helgene. I så fall synes jeg dere kan fordele helgen på at den ene står opp med barna og den andre kan sove litt lenger.  Hvis du synes det er greit å stå opp så bør du la ham sove til 1030 og innhente seg etter en hard uke på jobb. 
hvis årsaken til at dette plager deg er irritasjon så bør du jobbe med det. 
jeg har selv to voksne barn og en mann jeg har vært sammen med fra ungdommen. Vi har alltid tatt hensyn til hverandre og akseptert at vi ikke er perfekt og kan ha ulike behov. Dermed er vi også fremdeles sammen.

vi prioriterte blant annet å ha det bra og slappe av  fremover et perfekt ryddig hjem. Søvn fremover å stå opp tidlig og stresse seg ut på ett eller annet før kl 1200. Ferier fremfor nye møbler og en flott fasade. 
vi har i dag et fint hus, gode jobber og barn som klarer seg veldig bra og som har sluppet mye krangling og stress hjemme. Er så glad for at vi hele tiden har prioritert det vi selv mener er viktigst. 

det jeg prøver å si er at du kanskje skal roe litt ned og senke kravene. Det høres ut som du stresser litt mye. 

Småbarnstiden er åpenbart slitsom og da trenger man å innhente seg der man kan. 
det kan være ulike årsaker til at mannen din trenger mer søvn. 

Anonymkode: 4d4fb...9e5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hver eneste helg skal han sove

Vi jobber 100 prosent begge to, men jeg har mer fri på dagtid. Da henter jeg og leverer barna.

Han er oppe tidlig hver dag(jeg også,  men jeg kan legge meg etter jeg har levert)

Han tar det som en selvfølge at han bare kan ligge, helst til halv 11 - hver eneste helg.

Jeg er så MØKK lei.

Her avtalte vi og byttet vi på hvilke helger vi stod opp med barna, frem til de ble såpass store at de kunne klare seg ett par timer alene på morgenkvisten. Det burde dere få til?

Anonymkode: a6fa6...02b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han står opp i sinne og ignorerer meg bare resten av dagen.

Så du har et par unger og en tenåring i verste puberteten. Føler med deg. 

Anonymkode: 24eae...37e

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han står opp av seg selv halv elleve så syns jeg ikke det er noe ille. Problemet her ligger i at dere har barn, regner med de ønsker å finne på noe med pappa og helst hele familien i helger. 

Jeg syns likevel det blir dumt at du sier det er antennende fordi han sover. Du står opp tidlig med barn i ukedager, men legger deg til å sove igjen etterpå?! Det er jo også avtennende.. Soving midt på dagen, er det samme når det er. Så klart, om man har sovet veldig lite eller dårlig, så kan man da seg en 30-60 min nap på dagtid. 

Jeg tenker at du må slutte å sove på dagtid i ukedager, også må du snakke med mannen om at han må stå opp litt tidligere i helgene. Sånn at dere som familie får tid sammen. Om han står opp 10.30 så kan han stå opp 10.00 i morgen. Neste helg 09.30 og helgen etter 09.00. Så kan dere heller ha en avtale på at dere har en dag hver måned, hvor dere kan sove ut og den andre forelderen får sovet ut. Da blir det likt for alle. 

Kjæresten min kan sove til 15.00 han. Da kan jeg love deg jeg er sint, har lyst å vri han som en klut! Fryktelig turn off.. står han opp 10.30 syns jeg også det er i det seneste laget, men jeg sier ikke noe på det. Har likevel gitt beskjed at om vi skal ha barn, så må han vise meg at han klarer å ha en normal døgnrytme lenge før vi kommer dit. 

Anonymkode: 4843a...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er problemet? Når man er i full jobb og må opp tidlig hver dag, så får man jo ikke sovet ut nok i uka, pg må man jo ta det igjen i helga. Ellers går man på en vegg etter kort tid.

Hva er egentlig problemet med at han sover? Kjeder du deg da for at han trenger mer søvn enn deg? Helga er jo fridagene i uka man skal ta seg inn igjen etter uka. 

Ungene her har lært at hvis de står opp før oss voksne. Kan de se på TV eller noe i mens til vi voksne står opp. Det er litt alenetid de setter pris på. Før vi alle er oppe og spiser frokost sammen sånn i 11-tiden ish i helgene.

Jeg hadde blitt gal om jeg ikke bare et par ganger i uka fikk sovet ut.

Anonymkode: d9094...ea3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her avtalte vi og byttet vi på hvilke helger vi stod opp med barna, frem til de ble såpass store at de kunne klare seg ett par timer alene på morgenkvisten. Det burde dere få til?

Anonymkode: a6fa6...02b

Når hadde dere familietid sammen da? Syns det er trist jeg. Husker godt mine foreldre jobbet turnus, så det var ikke ofte vi hadde hele familien samlet på morgenen til frokost og dro ut på noe alle sammen. Husker at jeg syns det var de beste dagene når både mamma og pappa hadde fri samtidig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er problemet? 

Kjernetid man kunne brukt på ute lek og familietid blir sovet bort... 

Anonymkode: 90ec6...bf9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er problemet? Når man er i full jobb og må opp tidlig hver dag, så får man jo ikke sovet ut nok i uka, pg må man jo ta det igjen i helga. Ellers går man på en vegg etter kort tid.

Hva er egentlig problemet med at han sover? Kjeder du deg da for at han trenger mer søvn enn deg? Helga er jo fridagene i uka man skal ta seg inn igjen etter uka. 

Ungene her har lært at hvis de står opp før oss voksne. Kan de se på TV eller noe i mens til vi voksne står opp. Det er litt alenetid de setter pris på. Før vi alle er oppe og spiser frokost sammen sånn i 11-tiden ish i helgene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
xQueenKx skrev (49 minutter siden):

Jobber ikke TS nattevakt? Da MÅ hun jo sove på dagtid.

Ikke de dagene hun har fri.. vanskelig å stå opp å levere barn, forså å legge seg igjen når hun kommer fra nattevakt. Om hun skal på nattevakt er jo det en fin løsning. Men på fridager så trenger hun jo ikke legge seg igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sover både før og etter jobb hver eneste dag. 7 timer på natt, og 2-3 timer etter jobb. 10 Timer i døgnet. Hva mener du?

Når tilbringer han tid med barna sine? Hvorfor gidder du dette? Han bruker jo all sin fritid på jobb og søvn

Anonymkode: 2ad68...44c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når mannen velger å sove lenge blir det hun som må stå opp tidlig med barna og gjøre alt alene. Hun kan ikke sove lenge i helgene og han slipper unna mye av ansvaret 

Anonymkode: fc5f2...6dd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir TS 2/10. Tror rett og slett ikke på TS. Så mange "nye" opplysninger som helt klart burde blitt nevnt i HI. Om TS ikke får svar som er ute etter kommer nye opplysninger. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjernetid man kunne brukt på ute lek og familietid blir sovet bort... 

Men når skal han få sovet ut da? Det er snakk om søvn. Det er et behov alle har. Noen mer enn andre. Får man ikke nok søvn eller veske/nat går man under 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men når skal han få sovet ut da? Det er snakk om søvn. Det er et behov alle har. Noen mer enn andre. Får man ikke nok søvn eller veske/nat går man under 

Man trenger ikke sove ut når barna er mest aktive. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis han står opp av seg selv halv elleve så syns jeg ikke det er noe ille. Problemet her ligger i at dere har barn, regner med de ønsker å finne på noe med pappa og helst hele familien i helger. 

Jeg syns likevel det blir dumt at du sier det er antennende fordi han sover. Du står opp tidlig med barn i ukedager, men legger deg til å sove igjen etterpå?! Det er jo også avtennende.. Soving midt på dagen, er det samme når det er. Så klart, om man har sovet veldig lite eller dårlig, så kan man da seg en 30-60 min nap på dagtid. 

Jeg tenker at du må slutte å sove på dagtid i ukedager, også må du snakke med mannen om at han må stå opp litt tidligere i helgene. Sånn at dere som familie får tid sammen. Om han står opp 10.30 så kan han stå opp 10.00 i morgen. Neste helg 09.30 og helgen etter 09.00. Så kan dere heller ha en avtale på at dere har en dag hver måned, hvor dere kan sove ut og den andre forelderen får sovet ut. Da blir det likt for alle. 

Kjæresten min kan sove til 15.00 han. Da kan jeg love deg jeg er sint, har lyst å vri han som en klut! Fryktelig turn off.. står han opp 10.30 syns jeg også det er i det seneste laget, men jeg sier ikke noe på det. Har likevel gitt beskjed at om vi skal ha barn, så må han vise meg at han klarer å ha en normal døgnrytme lenge før vi kommer dit. 

Ts jobber natt og må sove på dagen. Noe annet går ikke.

Anonymkode: 007ae...353

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er mye alene med mitt barn på 3 år som gjerne våkner mellom klokken 5 og 6 hver eneste dag. Da må man rett og slett legge seg rundt 9-tiden for å få nok søvn. Man må sove når barna sover og være våken når de er våkne. Barn er kun små en gang. Snart kan de stå opp alene og da kan man sove lenger i helgene. 

Anonymkode: 2ad68...44c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...