Gå til innhold

Så SYKT lei av at mannen aldri bare kam stå opp!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så... du får den søvnen du trenger i ukedagene... mens han må ta det igjen i helgene fordi han ellers står opp tidlig?

Gid så urettferdig.

Anonymkode: bc9bf...505

Man kan ikke ta igjen "tapt" søvn.

Anonymkode: f2b9d...cc4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min er alltid på tilbudssiden, han er mer opptatt av at jeg (og vi) skal ha det bra, enn eget overskudd og egen tid. Aldri om han noen gang har satt seg på sofaen om det er noe han kan gjøre for familien. 

Ikke for å gni det inn.

Men for å poengtere at det er slik en ekte mann og far er. 

Gjenfortell gjerne hvordan jeg har det til din mann, og sleng på at jeg har null respekt for de som er såpass egoister mot de som de skal være mest glad i her i verden. 

Anonymkode: e6dca...ee4

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så... du får den søvnen du trenger i ukedagene... mens han må ta det igjen i helgene fordi han ellers står opp tidlig?

Gid så urettferdig.

For en egoistisk tankegang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min er alltid på tilbudssiden, han er mer opptatt av at jeg (og vi) skal ha det bra, enn eget overskudd og egen tid. Aldri om han noen gang har satt seg på sofaen om det er noe han kan gjøre for familien. 

Ikke for å gni det inn.

Men for å poengtere at det er slik en ekte mann og far er. 

Gjenfortell gjerne hvordan jeg har det til din mann, og sleng på at jeg har null respekt for de som er såpass egoister mot de som de skal være mest glad i her i verden. 

Men nå kan det jo hende at din mann klarer seg med f.eks 5 timers søvn i døgnet da og da blir det svært vanskelig å sammenligne med ts mann som for alt vi vet trenger 9 timer.

Jeg er allikevel for at man bør ha noen kjøreregler når man er en småbarnsfamilie så får man legge opp til at begge foreldre får ok med hvile innimellom slagene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hver eneste helg skal han sove

Vi jobber 100 prosent begge to, men jeg har mer fri på dagtid. Da henter jeg og leverer barna.

Han er oppe tidlig hver dag(jeg også,  men jeg kan legge meg etter jeg har levert)

Han tar det som en selvfølge at han bare kan ligge, helst til halv 11 - hver eneste helg.

Jeg er så MØKK lei.

Anonymkode: 8b170...a06

Så dere er begge oppe tidlig hver dag, men du går å legger deg igjen. Så du får jo sovet, hvorfor skal ikke han få sove litt ekstra i helgene da?

Anonymkode: f83dd...dfe

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så dere er begge oppe tidlig hver dag, men du går å legger deg igjen. Så du får jo sovet, hvorfor skal ikke han få sove litt ekstra i helgene da?

Fordi jeg også har behov for å ikke alltid stå opp tidlig hver_eneste_dag?

Han sover jo etter jobb også 2-3 timer, da er jo jeg med barna og ordner middag hver dag.

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På dette punktet hadde spurt han om han ønsker å være en familie? Og i såfall hva vil det si for han å ha en familie og et hjem å ta vare på. Han kan ikke få i pose og sekk. Slik jeg ser det så kan han dra seg til lege på eget initiativ eller endre på søvn mønster. Søvn avler søvn. Ikke sikkert det er et reelt behov. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han sover både før og etter jobb hver eneste dag. 7 timer på natt, og 2-3 timer etter jobb. 10 Timer i døgnet. Hva mener du?

Dette stod jo ikke i HI, som jeg svarte på. Så nå kommer du med tilleggsinformasjon?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan ikke han lage middag og passe barna hver ettermiddag da? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg også har behov for å ikke alltid stå opp tidlig hver_eneste_dag?

Han sover jo etter jobb også 2-3 timer, da er jo jeg med barna og ordner middag hver dag.

Hvorfor utelate denne type informasjon, men komme med det om man kanskje ikke får svarene man er ute etter? Vanskelig for å tro på det du sier.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hver eneste helg skal han sove

Vi jobber 100 prosent begge to, men jeg har mer fri på dagtid. Da henter jeg og leverer barna.

Han er oppe tidlig hver dag(jeg også,  men jeg kan legge meg etter jeg har levert)

Han tar det som en selvfølge at han bare kan ligge, helst til halv 11 - hver eneste helg.

Jeg er så MØKK lei.

Er det normalt at et friskt voksent menneske sover til halv 11 i helgene som en normal? Da tenker jeg sykdo!m, fest eller dårlige søvnvaner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min man kommer for sent flere dager i uka fordi han forsover seg. Og hver eneste ettermiddag sover han på sofaen. Og i helgene sover han lenge, sovner på sofaen både på ettermiddag og på kvelden. Det er til å spy av! 

Anonymkode: 734cb...4d0

Jar han søvnapne? Høres nesten ut som han ikke er frisk med dette søvnbehovet. I stedet for å bli sint tror jeg at jeg hadde blitt bekymret og sendt ham til legen..

Anonymkode: 32f9d...1c1

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man kan ikke ta igjen "tapt" søvn.

Første treff på google ga meg denne: "Folk med søvnunderskudd i ukedagene, men som sover ut i helgene, har 20 prosent lavere risiko for å få hjertetrøbbel enn de som ikke tar igjen søvn."

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alternativet for han er jo 50% der han har barna(et) alene en hel uke. Da må det være bedre å heller ta en dag i helgenhver?

Her hjemme er jeg heldig, mannen er a-menneske, og står opp rundt 6 uansett hverdag eller helg, jeg er b-menneske og kan fint være våken til 6 isg. ( gjør ikke det nå som vi har småbarn) 

Men selv om han er tidlig oppe å betyr jo ikke det at han ikke trenger å slappe av litt. Det er så sykt deilig å ha morninger for seg selv. 

Så den som er oppe kan få lov å slappe av litt når den andre står opp. Kunne dere gjort det da? Når du står opp så kan far legge seg nedpå eller ha et par-tre timer egentid og omvendt?

Syns det er viktig å være rause mot hverandre. Småbarnstiden er slitsom, og det er frustrende å ha en annen voksenperson der også hjelper ikke vedkommende til. Da blir det som å bo med en tenåring som nevnt over her. 

Anonymkode: 2b9e0...02e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se til helvete å sett ett ultimatum da, at enten så ser han til helvete å ta mer ansvar for ungene, eller så går du

Også må du GÅ da.

Anonymkode: 6d769...328

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Apis skrev (2 minutter siden):

Er det normalt at et friskt voksent menneske sover til halv 11 i helgene som en normal? Da tenker jeg sykdo!m, fest eller dårlige søvnvaner.

Det tror jeg er like normalt som unormalt ja. Og særlig hvis man sover lite i ukedagene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gid så urettferdig.

Han sitt valg å sitte oppe og ikke få nok søvn 

Anonymkode: c2c2c...275

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Første treff på google ga meg denne: "Folk med søvnunderskudd i ukedagene, men som sover ut i helgene, har 20 prosent lavere risiko for å få hjertetrøbbel enn de som ikke tar igjen søvn."

Jeg har nettopp fullført søvnrestriksjons-kurs ved det lokale dps. Der lærte vi at vi IKKE skulle sove utpå i helger/ved fridager. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men nå kan det jo hende at din mann klarer seg med f.eks 5 timers søvn i døgnet da og da blir det svært vanskelig å sammenligne med ts mann som for alt vi vet trenger 9 timer.

Jeg er allikevel for at man bør ha noen kjøreregler når man er en småbarnsfamilie så får man legge opp til at begge foreldre får ok med hvile innimellom slagene.

Jeg tror poenget gikk rett over hodet ditt. Det handler om at man setter de man elsker over seg selv, uansett hva, og ikke bare trasser seg til å sove. 

Og jeg er jo lik selv, ellers hadde forholdet vært utrolig skjevt. Om han er småsyk og stuptrøtt, så tilbyr han likevel alltid å stå opp. Men da sier jo jeg selvfølgelig at jeg tar det, fordi han trenger søvnen mer enn meg. 

Og slik gjør vi det med alle slike hverdagssituasjoner. Begge er villig til å ta det, men så prater vi kort, og tar et valg til felles beste. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger han seg i rett tid på kveldene da? Klarer dere å snakke om dette? Tenker dere bør i parterapi. Det er ikke normalt å purke til 11 når man er en voksen med barn. Med mindre man er syk eller har avtalt med partner å sove ut etter julebord eller noe. 

Anonymkode: c2c2c...275

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...