AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Del Skrevet 11. januar Jeg er 45 år og har levd snart 20 år med en psyokopat. Det begynte med subtil undertrykking først, syke spilleregler jeg måtte forholde meg til, så mer psykisk trakassering daglig, og den har vedvart og blitt grovere. Jeg var en sterk dame. Nå er jeg et null uten han i ryggen. Jeg kan gå ut av av døren når som helst, men det helvete jeg må leve med da, med barn og fordeling, økonomi osv, bare tanken på det.. gå fra en som fullstendig ønsker å knuse deg fra a til å.. er det verdt det? Jeg er blitt syk av å leve slik og har ikke krefter igjen. Til noe. Tips bare fra noen som har opplevd psykopater i brudd ønskes. Anonymkode: e96e6...4e9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Hei Jeg har bare ett råd til deg og det er å komme deg bort. Alt annet kan løses, men ikke han. Så blir du så velger du det fremfor friheten. 20 år er nok, PSykopater kan kun takles på ett vis og det er på lang avstand! Sorry.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 45 år og har levd snart 20 år med en psyokopat. Det begynte med subtil undertrykking først, syke spilleregler jeg måtte forholde meg til, så mer psykisk trakassering daglig, og den har vedvart og blitt grovere. Jeg var en sterk dame. Nå er jeg et null uten han i ryggen. Jeg kan gå ut av av døren når som helst, men det helvete jeg må leve med da, med barn og fordeling, økonomi osv, bare tanken på det.. gå fra en som fullstendig ønsker å knuse deg fra a til å.. er det verdt det? Jeg er blitt syk av å leve slik og har ikke krefter igjen. Til noe. Tips bare fra noen som har opplevd psykopater i brudd ønskes. Anonymkode: e96e6...4e9 Du har nok ikke vært så sterk som du trodde. Psykopater har en skremmende evne til å finne de svake og sårbare som de sakte sikkert kan manipulere og ødelegge slik at de blir enda sterkere. Jeg trodde også jeg var sterk i starten. Sterk og selvstendig. Jeg skulle være evig singel og leve deg glade liv. I stedet fant jeg meg en som fanget meg og isolerte meg. Det første du må starte med er å kontakte nærmeste krisesenter. Om du ikke allerede har gjort det. Du kan ikke stå alene med dette. Psykopaten vil gjøre alt for å få flest mulig på sin side og fremstille deg som den slemme parten. På krisesenter vil du få viktige vitner, gratis advokat som er spesialist på området og vet hva du har krav på, både fra eksen og Nav. Du må ihvertfall ikke la ham skremme deg til å tro du ikke vil klare deg uten han. Dette er klassisk fra en psykopat og dette vet du innerst inne at ikke stemmer. Selv om han sikkert kan virke svært skremmende og overbevisende. Man kommer i en situasjon man verken tørr å bli eller forlate. Det føles både umulig og håpløst. Men vit at det e det ikke. Det er bare psykopaten som har lurt deg til å tro det. Ring krisesenteret i dag. De er tilgjengelig 24/7 og vil veilede og støtte deg videre. Dette kommer til å gå bra, jeg lover❤️ Anonymkode: 84728...138 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Pleier du å vise følelser ovenfor han? ønsker han en reaksjon av deg? anbefaler deg å google «grey rocking» metoden. Anonymkode: b9145...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 45 år og har levd snart 20 år med en psyokopat. Det begynte med subtil undertrykking først, syke spilleregler jeg måtte forholde meg til, så mer psykisk trakassering daglig, og den har vedvart og blitt grovere. Jeg var en sterk dame. Nå er jeg et null uten han i ryggen. Jeg kan gå ut av av døren når som helst, men det helvete jeg må leve med da, med barn og fordeling, økonomi osv, bare tanken på det.. gå fra en som fullstendig ønsker å knuse deg fra a til å.. er det verdt det? Jeg er blitt syk av å leve slik og har ikke krefter igjen. Til noe. Tips bare fra noen som har opplevd psykopater i brudd ønskes. Anonymkode: e96e6...4e9 Begynn med å gå til samtaler ved et krisesenter. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Jeg brøt med en som hadde svært sterk psykopat oppførsel, ingen empati, kunne sikkert latt meg dø hvis vi kom i den situasjonen. Jeg hadde flaks, han ble lei av meg og gikk, jeg måtte bare la være å ta ham tilbake. Men det tøffeste var ikke han, det forholdet eller bruddet, det var jobben med meg selv etterpå, bryte det båndet til slike mennesker og personligheter. Man er ikke sammen med en psykopat i 20 år hvis man i utgangspunktet var en stabil og sterk person, og det er det du må innse, gå tilbake til start og innse at du overså en masse dårlig oppførsel, ikke kjente igjen manipulasjon og kontrollerende oppførsel, og at du ble sugd inn i det. Og jobb med å løse det opp inni deg. Anonymkode: 9b36d...da9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har nok ikke vært så sterk som du trodde. Psykopater har en skremmende evne til å finne de svake og sårbare som de sakte sikkert kan manipulere og ødelegge slik at de blir enda sterkere. Jeg trodde også jeg var sterk i starten. Sterk og selvstendig. Jeg skulle være evig singel og leve deg glade liv. I stedet fant jeg meg en som fanget meg og isolerte meg. Det første du må starte med er å kontakte nærmeste krisesenter. Om du ikke allerede har gjort det. Du kan ikke stå alene med dette. Psykopaten vil gjøre alt for å få flest mulig på sin side og fremstille deg som den slemme parten. På krisesenter vil du få viktige vitner, gratis advokat som er spesialist på området og vet hva du har krav på, både fra eksen og Nav. Du må ihvertfall ikke la ham skremme deg til å tro du ikke vil klare deg uten han. Dette er klassisk fra en psykopat og dette vet du innerst inne at ikke stemmer. Selv om han sikkert kan virke svært skremmende og overbevisende. Man kommer i en situasjon man verken tørr å bli eller forlate. Det føles både umulig og håpløst. Men vit at det e det ikke. Det er bare psykopaten som har lurt deg til å tro det. Ring krisesenteret i dag. De er tilgjengelig 24/7 og vil veilede og støtte deg videre. Dette kommer til å gå bra, jeg lover❤️ Anonymkode: 84728...138 Jeg kjenner at jeg blir trigget når du skriver at du er ikke så sterk som du trudde. Dette er noe en psykopat sier. Det er jo nettopp det man er. Man er utrolig sterk når man klarer å innse at dette ikke er bra. Og begynner å planlegge å gjøre noe med det. Ellers veldig enig med resten du skriver. Bare ikke det du begynte med. For du er sterk. Du kom jo deg bort. Du må se stryken i deg du å. De ordene trur jeg du har blitt printet inn av noen andre. Anonymkode: db201...c44 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Hvorfor har du latt det gå så langt? Hvorfor satte du barn til verden oppi dette? Mener du at dette er et bra hjem for barn å vokse opp i? Nå må du ut med nebb og klør og komme deg ut. Få hjelp av krisesenter. Flytt til en annen del av landet på hemmelig adresse. Whatever it takes! Men spar penger i det skjulte først og legg en plan før du rømmer Anonymkode: 2e198...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor har du latt det gå så langt? Hvorfor satte du barn til verden oppi dette? Mener du at dette er et bra hjem for barn å vokse opp i? Nå må du ut med nebb og klør og komme deg ut. Få hjelp av krisesenter. Flytt til en annen del av landet på hemmelig adresse. Whatever it takes! Men spar penger i det skjulte først og legg en plan før du rømmer Anonymkode: 2e198...a4c Veldig konstruktivt, gitt. Nå handler det for TS om å komme seg vekk. Hvordan hun havnet i denne situasjonen, kan hun evt reflektere over senere. Slik spørsmål pleier man å være god nok til å stille seg selv, man trenger ikke at andre stiller dem., særlig ikke mens situasjonen fortsatt pågår. Jeg støtter derimot det du skriver i de siste setningene i innlegget. Anonymkode: 1e934...02c 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Kom deg bort, det er det beste du kan gjøre for barna og seg selv. MEN vær proaktiv! Planlegg hvordan du skal gå. Få noen gode venner i ryggen til å støtte deg, snakk med banken om hva du har krav på etc, kontakt advokat og forklar slik at han vet hva han må jobbe med. Se etter alternativt hjem for barna og deg selv (krisesenteret om nødvendig), merk deg hva du eventuelt skulle ønske å ta med deg ut av forholdet. Jeg tok minst mulig, da kom jeg meg bort uten kjempestore konflikter om materielle ting. Hør med nav hvilke stønader du kan få og få kontroll på økonomi osv. Du vil trenge noen å prate med, psykisk helseteam i kommunen kan hjelpe med psykolog/samtalepartner. Lykke til!! Det vil gå bra, men de første årene blir tøffe, det må du belage deg på. Men IKKE gå inn i konflikter, med mindre det er høyst nødvendig ❤️ Anonymkode: 86186...902 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar Hvor gamle er barna, sånn ca.? Jo eldre de er, jo mer innflytelse vil de selv ha på samværsordning mv. Er de store nok, bestemmer de i praksis selv. Anonymkode: 1e934...02c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg kjenner at jeg blir trigget når du skriver at du er ikke så sterk som du trudde. Dette er noe en psykopat sier. Det er jo nettopp det man er. Man er utrolig sterk når man klarer å innse at dette ikke er bra. Og begynner å planlegge å gjøre noe med det. Ellers veldig enig med resten du skriver. Bare ikke det du begynte med. For du er sterk. Du kom jo deg bort. Du må se stryken i deg du å. De ordene trur jeg du har blitt printet inn av noen andre. Anonymkode: db201...c44 Jeg vil si at ts har heller funnet styrken i seg enn å si at hun var sterk når de ble sammen, og det mener jeg ikke på den måten for å trykke noen ned, men hvis man insisterer på at alt var bare bra i starten så misser man utgangspunktet. Jeg lærte dette i terapi, det var aldri bra, man misset tegnene og faresignaler, og hvorfor det? Er spørsmålet en må avdekke for å bryte mønsteret. Anonymkode: 9b36d...da9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar Jeg tror det at man er sterk bidrar til at man blir. Man klarer liksom å bære det og ødelegger seg selv på veien. Så ser man ikke det, før man er blitt ganske gruset ned. Jeg tror det kan være lurt å tenke at jeg har ikke kapasitet eller evne til å tåle dette. Jeg er ikke sterk nok. Så jeg må ut. Det går ikke. Så tar du med ungene på krisesenter, og begynner der å pusle sammen veien videre. Anonymkode: a1f9e...a34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du har nok ikke vært så sterk som du trodde. Psykopater har en skremmende evne til å finne de svake og sårbare som de sakte sikkert kan manipulere og ødelegge slik at de blir enda sterkere. Jeg trodde også jeg var sterk i starten. Sterk og selvstendig. Jeg skulle være evig singel og leve deg glade liv. I stedet fant jeg meg en som fanget meg og isolerte meg. Det første du må starte med er å kontakte nærmeste krisesenter. Om du ikke allerede har gjort det. Du kan ikke stå alene med dette. Psykopaten vil gjøre alt for å få flest mulig på sin side og fremstille deg som den slemme parten. På krisesenter vil du få viktige vitner, gratis advokat som er spesialist på området og vet hva du har krav på, både fra eksen og Nav. Du må ihvertfall ikke la ham skremme deg til å tro du ikke vil klare deg uten han. Dette er klassisk fra en psykopat og dette vet du innerst inne at ikke stemmer. Selv om han sikkert kan virke svært skremmende og overbevisende. Man kommer i en situasjon man verken tørr å bli eller forlate. Det føles både umulig og håpløst. Men vit at det e det ikke. Det er bare psykopaten som har lurt deg til å tro det. Ring krisesenteret i dag. De er tilgjengelig 24/7 og vil veilede og støtte deg videre. Dette kommer til å gå bra, jeg lover❤️ Anonymkode: 84728...138 Feil. De kan ta de mest ressurssterke kvinnene og bryte de ned, gradvis bit for bit. Anonymkode: b65dc...e2d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil. De kan ta de mest ressurssterke kvinnene og bryte de ned, gradvis bit for bit. Anonymkode: b65dc...e2d Man kan være så ressurssterk en bare vil. Men har man sår, traumer, vonde opplevelser med seg fra fortiden så er en ekstra utsatt. Anonymkode: 9b36d...da9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #16 Del Skrevet 11. januar Det første du må gjøre er å samle ALLE bevis på hans oppførsel. Ta opp lyd, film, eller skriv ned datoen og tidspunktene det og det skjedde. Dokumentasjon er veldig nyttig i disse sakene. Ta kontakt med Anita Sweeney, jeg tipper hun vet stegene du kan ta, og kan henvise deg til ressurser i nærområdet: https://frilanser.tjenester.org/ Hun har også bøker og podcast om dette temaet. Det finnes også mye ellers om du googler f.ex. "skille seg fra psykopat." Det som er en fordel for deg er at det er mye info om dette nå, og mange som har gått gjennom det. Lykke til! Anonymkode: 41257...070 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #17 Del Skrevet 11. januar En viktig opplysning du ikke deler er alder på barna. med tanke på 20 års samliv og din alder gjetter (og håper) jeg på de er over 12 år. Hvis det stemmer er alt så mye lettere! De kan faktisk velge selv hvor de vil bo. Ender en tvist i retten vil retten gi barna rett til å bestemme selv, så sånn sett kan det være en god ting. De første årene var for meg preget av trakassering og psykisk vold via forfølgelse, og ved å forsøke å ta barna fra meg. Likevel var det lettere enn å bli. Du er sterkere enn du tror ts! mine råd er: forbered alt du kan. Finn i stillhet frem de tingene du MÅ ha med deg. Pass, fødselsattester, bilder osv. legg dem et lurt sted så du lett kan ta det med deg fort. gjem unna penger. Gjerne kontanter. snakk med krisesenter FØR du går. Ikke forbered ham på skilsmisse. Bare gå- på dagen. Hvis du tenker at dere kan bo sammen i uker og måneder under en konflikt tar du feil. Det vil ikke gå. Og kan potensielt være farlig. allier deg med familie eller venner. Ikke informer ham alene Kunne sikkert skrevet 1000 ting til, men dette var nok de viktigste punktene for meg. ønsker deg alt av hell og lykke ts! Husk at du ER sterk- også selv om du ikke føler det sånn! Ingen andre enn sterke mennesker overlever et slikt samliv..! Anonymkode: 37110...a27 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #18 Del Skrevet 11. januar Klart du er sterk! Vi andre lever livene våre i "fint vær", mens du har levd i storm og tornado i 20 år! Dette krever styrke. Men klart du bruker opp styrken din i dette ekstremværet. Om du kommer deg ut og vekk fra denne stormen, så vil du kunne bygge opp styrken din igjen. Det vil være hardt i starten. Men det BLIR bedre, også fordi du ikke lenger blir brutt ned. Har du venner og familie som kan hjelpe deg? Evt krisesenter? Anonymkode: 29a7c...3fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 11. januar #19 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor har du latt det gå så langt? Hvorfor satte du barn til verden oppi dette? Mener du at dette er et bra hjem for barn å vokse opp i? Nå må du ut med nebb og klør og komme deg ut. Få hjelp av krisesenter. Flytt til en annen del av landet på hemmelig adresse. Whatever it takes! Men spar penger i det skjulte først og legg en plan før du rømmer Anonymkode: 2e198...a4c Man sparker ikke mennesker som ligger nede! Skam deg! Fy! Ellers er jeg enig med resten du skriver i forhold til krisesenter, spare penger og legge en plan. Det vil komme veldig mange etter reaksjoner etter et slikt turbulent forhold. Håper du har den støtten du trenger ts. Enten fra det offentlige, venner eller familie. Du trenger mye tid til å bearbeide det du har vært igjennom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #20 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er 45 år og har levd snart 20 år med en psyokopat. Det begynte med subtil undertrykking først, syke spilleregler jeg måtte forholde meg til, så mer psykisk trakassering daglig, og den har vedvart og blitt grovere. Jeg var en sterk dame. Nå er jeg et null uten han i ryggen. Jeg kan gå ut av av døren når som helst, men det helvete jeg må leve med da, med barn og fordeling, økonomi osv, bare tanken på det.. gå fra en som fullstendig ønsker å knuse deg fra a til å.. er det verdt det? Jeg er blitt syk av å leve slik og har ikke krefter igjen. Til noe. Tips bare fra noen som har opplevd psykopater i brudd ønskes. Anonymkode: e96e6...4e9 Bare ikke gjør det slutt med han før du er i sikkerhet- OG JA DET ER VERDT DET. Du har kun 1 liv- ikke tenk- gjør det. Du kan få kreft og diabetes av dette pga. høye kortisolnivåer! Miste håret og ha evig betennelse i kroppen! Og under stress minsker amylgada som gjør at du ikke greier å ta bra valg! Du er forgiftet på en måte- derav "toxic forhold". LØØØØPPPPP Anonymkode: f78c4...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå