AnonymBruker Skrevet 19. januar #41 Del Skrevet 19. januar Stoltskeiv skrev (På 17.1.2025 den 19.44): Har du prøvd å se det fra den personen sitt perspektiv? Kanskje han har problematisk forhold til alkohol? Kanskje han ikke liker fester, men trenger en billig plass å bo i studenttiden, kanskje sliter han psykisk og vil ha hjemmet sitt til en plass han er trygg når alle andre plasser føles utrygt. Det er deres hjem nå, og da må dere skape det til en trygg plass for alle. Slik er det i kollektiv. Når det er alkohol dette handler om, så synes jeg dere bør respektere det, fordi dere ikke vet grunnen til hvorfor han ikke vil ha fest i sitt eget hjem. Det er ganske urimelig å forvente at 10 tilfeldige mennesker skal innrette seg etter én fordi de tilfeldigvis bor sammen. De har ikke en gang valgt selv hvem de skal bo med. Det spiller ingen rolle at det handler om alkohol. Alle som bor sammen må tilpasse seg hverandre og inngå kompromiss. Ingen kan være tyrann, det funker ikke. For ikke å snakke om at traumer og angst kan forsterkes av å tvinge alle rundt seg til å være enablere. Skal alle ta hensyn til alle andres triggere blir det umulig å bo sammen. Bytt ut alkohol med noe annet man kan ha angst for, eller fobi mot, så ser man hvor urimelig det er å kreve at alle andre skal ta så mye hensyn. Sorry, men dine traumer er ditt ansvar. Hilsen en som har gått i behandling for fobier i årevis. Hvis man er avholds og krever at det ikke nytes alkohol i kollektivet, så må man faktisk lete opp et avholdskollektiv. Man kan ikke flytte inn en random plass og bestemme over andres liv. Jeg hadde prøvd å snakke med han én gang til. Tilby et kompromiss, som at dere begrenser det til 4 ganger per semester og varsler en uke i forveien. Er det fortsatt ikke bra nok hadde jeg gitt faen og fortsatt som før. Kommer studentsamskipnaden til å kaste ut 10 stk fordi én krever det? Hva med de neste 10 som flytter inn, skal det innlemmes i kontrakten deres at alkohol er forbudt? De kan jo ikke gjøre det uten å lage samme regel for alle studentboligene. Så jeg nekter å tro at det vil få konsekvenser for dere. Anonymkode: 8611e...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå