AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Angsten har strammet et hardt grep om meg i kveld. Tar helt av hver gang jeg legger meg i sengen. Prøver å minne meg selv på å puste meg igjennom. Er så lei av angsten. Hater at jeg ikke klarer å kontrollere det. Skulle egentlig stå opp med 2-åringen i morgen tidlig så min tapre mann skulle få sove ut litt, men nei, måtte be han legge seg så han kan stå opp med mini. Jeg kommer til å bruke natten våken og full av adrenalin, Har slitt med dette i over 20 år og vært i all slags behandling. Nå har de gitt opp. Uff. Måtte bare blåse ut! Anonymkode: e392c...cd5 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Skrevet 19. januar Har også angst. For meg så hjelper det å ta reseptfrie naturpreparat i tider når jeg vet jeg har det tungt. Bruker pascoflair og lunixen og føler jeg blir roligere generelt i kroppen og hodet da. EFT tapping har også vært super for min del, bruker rett og slett bare å tappe fingrene mot huden. Jeg gjør det helst i ansiktet da jeg føler det hjelper meg mest, men hvis jeg ikke er alene kan jeg godt gjøre det på motsatt hånd f.eks. og det hjelper det å. Det er ikke sikkert dette hjelper deg, men for meg så har det gjort livet litt lettere noen ganger og tenkte jeg kan dele i tilfellet det hjelper deg. Anonymkode: a5c17...de5 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Har det på samme måte, hvor natten er verst. Kroppen pumper adrenalin, er som hele meg rister. Det som hjelper: B-12 sprøyer. Jeg har normale nivåer, men i nedre del. Jeg tror at stresset kan påvirke opptak og gi økt sårbarhet i forhold til at kroppen trenger mye mer. Pust. Ikke bare puste seg gjennom det, men puste for å forebygge. Jeg setter av 10 minutter flere ganger om dagen, hvor jeg kun jobber med pusteteknikk. Munnen lukket, rolig inn, holde et par sekunder, rolig ut, holde et par sekunder, gjenta gjenta. Noen ganger føles det vanskelig, får ikke tak på pusten så jeg begynner å hyperventilere. Men tvinger meg tilbake i pustemoduset så mye som mulig. Fokus-trening. Jeg har veldig uklare og mye kolliderende tanker når jeg legger meg. Vet ikke om du har det, men noe som hjelper er å finne noe å fokusere på. Jeg teller rolig til 100, så baklengs fra 100. Sier navn med bokstaver som begynner på A, B, C osv. Det roer hjernen etter en stund. Vet du hvorfor du har angst? Anonymkode: 1c8cb...d35 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar Spør legen om du kan få propranolol! Ikke avhengighetsskapende og virker noenlunde raskt (innen 30-60 minutter). Den tar bort adrenalinet og roer pulsen din. Du har fremdeles angst men kroppen din er i det minste rolig❤️ en tablett varer i ca 4 timer Anonymkode: 0f951...197
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Skrevet 19. januar Jeg har også hatt det slik. Jeg har ptsd, og har brukt store deler av livet på å ha angst/panikkangst uten å vite hva det var. terapi gjorde det på mange måter verre, men jeg fikk gjennom terapi hjelp til å forstå hva dette er, hvorfor jeg reagerer slik, og at det faktisk er naturlig når jeg har Så store traumer. terapien fungerte uansett som en traumepåminner og forverret symptomene mine. Dette høres for mange uforståelig ut, og som om jeg umulig vet hvordan det er å ha skikkelig panikkangst, men det eneste som har hjulpet meg ut av det er å bestemme meg for å ikke ha det. De fleste med panikkangst vil le og føle seg misforstått, de sier «tro meg, hadde det vært så enkelt, så hadde jeg bestemt meg for det for lenge siden». Jeg har gått fra å ikke få puste, ha smerter i brystet og å besvime av angst, til å håndtere det helt fint. Jeg har fremdeles ikke 100% funksjon. Jeg er ikke i full jobb, heller. Når panikken kommer så anerkjenner jeg den, tenker og aksepterer den, men bestemmer meg for at jeg ikke «gidder» å gi etter for den. Ok, så har jeg traumer, men det definerer meg ikke, det skal ikke stoppe meg fra å leve livet mitt. Jeg nekter å la angsten styre og kontrollere meg, begrense meg. Når angsten kontrollerer og begrenser meg, så gjør den det samme mot mine barn. Det får den ikke lov til. Så ja… jeg bestemte meg for å ikke ha panikkangst mer, og det fungerte. Anonymkode: 10175...f37 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 0.24): Har slitt med dette i over 20 år og vært i all slags behandling. Nå har de gitt opp. Uff. Måtte bare blåse ut! Anonymkode: e392c...cd5 Har du vurdert psychedelia eller ketamin? Siden alt annet tydeligvis ikke funker? Anonymkode: af8cd...efd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå