Gå til innhold

Flytte fra alt og starte på nytt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utrolig hva som har skjedd på den aktivitetsfronten de siste 20-30 årene 🙄

Da jeg var liten selv gikk jeg på håndball og dans, det var 1 trening pr uke pr aktivitet. Altså 2 treninger i uken. Håndball var 2 cuper i året og en kamp i mnd. Dans 1 NM pr år.

Jeg kan garantere 100% at jeg ikke kommer til å bruke livet mitt på å kjøre til og fra treninger og kamper med 2 barn. Vi kom oss til og fra på 90-tallet og det må da jammen være mulig å få til på 2000-og-what-not også.

Det der aktivitetsgreiene er hysteri. Har en nabo med en sønn på 8. Hun er i ferd med å brenne seg ut med alle aktivitetene hans, oppfølging og dugnader og div som følger med.

Og jada, da har jeg vel formulert meg feil. Men når man er vant til å bo i Oslo blir et tettsted med 15 000 innbyggere landet. 

Anonymkode: e061a...1f5

Om du er heldig da, så er ungene fornøyde med den ene aktiviteten sin, og har flaks nok til å få venner i gå-avstand. Men det er også høy sannsynlighet for at de i likhet med andre barn vingler litt i interesser og vil prøve flere aktiviteter. Du kan jo si nei, og ende opp med inaktive og ensomme barn. For det er jo ingen automatikk i at de får venner i nærheten heller. 

Men jeg ville aldri bodd i Oslo med barn, så personlig ville jeg tatt den risikoen.

Anonymkode: 17ae3...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...