AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hei Er 25 år, vært sammen med typen i 6 år og ønsker barn sammen. Men jeg har en bekymring for dette da jeg har tinnitus og er lydsensitiv. Er redd mye skrik fra ungen kan skade ørene mine, eller gjøre meg til en dårlig mor om det blir vanskelig å trøste pga lydnivået som evt kommer. Og ved barnesvømming og barnetrim og slikt som jeg vil ungen min skal oppleve.. har noen erfaring med dette?🥹 #seriøst Anonymkode: 51e09...d55
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Det finnes ørepropper, som earloop, som filtrer ut støy. Du kan fortsatt høre samtale. Men om det er tilstrekkelig, vet jeg jo ikke. Barn har lyder, sånn er det. Noen mye, andre lite. Mine barn gråt lite og har alltid vært ganske stille og rolige. Men, det vet man jo ikke på forhånd. Anonymkode: a8103...017
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Får du noe oppfølging for hørselsplagene dine? Start med å diskutere dette med en ørelege - du tror du kan få skader på hørselen av barnelyder, og det må du enten få avkreftet eller bekreftet av en ekspert. Dersom du faktisk kan få skader, må du diskutere eventuelle forebyggende tiltak. Dersom du ikke kan få skader, må du legge frykten fra deg. Dersom du får barn uten å få bekreftet eller avkreftet denne frykten, så vil du kunne reagere med frykt og sinne eller overdrevne tiltak ovenfor barnet dersom barnet har normale barnelyder, og agere eller sette begrensninger for barnet eller deg selv pga frykt. Dersom du ikke kan få oversikt og kontroll på frykten din for høye barnelyder så er min personlige mening at du skal vente med barn, for et barn kan potensielt lage veldig mye lyd uten at man får gjort annet enn å stå i det som forelder. Gråt er barnets kommunikasjonsform i en lang periode, og både sinte og glade barn kan lage mye lyd før de får øvd opp selvreguleringen sin. Det må de få lov til, og handler ikke om oppdragelse. Bråkete barn kan man jo absolutt jobbe for å unngå. I tillegg: dette gjelder dersom barnet ikke har noen ekstra utfordringer og fødes friskt, men man kan jo også få barn med ulike funksjonsnedsettelser som gjør det enda mer uforutsigbart ang høye lyder. Så fint at du reflekterer og undersøker dette på forhånd, jeg tipper det finnes forebyggende løsninger som gjør at det kan gå helt fint. Anonymkode: 92859...571
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det finnes ørepropper, som earloop, som filtrer ut støy. Du kan fortsatt høre samtale. Men om det er tilstrekkelig, vet jeg jo ikke. Barn har lyder, sånn er det. Noen mye, andre lite. Mine barn gråt lite og har alltid vært ganske stille og rolige. Men, det vet man jo ikke på forhånd. Anonymkode: a8103...017 Sitert feilet innlegg! AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei Er 25 år, vært sammen med typen i 6 år og ønsker barn sammen. Men jeg har en bekymring for dette da jeg har tinnitus og er lydsensitiv. Er redd mye skrik fra ungen kan skade ørene mine, eller gjøre meg til en dårlig mor om det blir vanskelig å trøste pga lydnivået som evt kommer. Og ved barnesvømming og barnetrim og slikt som jeg vil ungen min skal oppleve.. har noen erfaring med dette?🥹 #seriøst Anonymkode: 51e09...d55 Dette spørsmålet retter du til øre nese hals legen din. Ørene dine blir nok ikke ødelagt av mye lyd, men din psykiske grense for å tåle lyd er tydelig nedsatt. Er tilstanden din noe som kan arves? Så ung så er der vel noe som gjør at du har tinnitus? Mennesker med konstant tinnitus har nedsatt psykisk tålegrense for lyd og ofte konsentrasjonsvansker, hva som gjelder deg må du finne ut selv i samarbeid med dem som kjenner deg og dine behandlere. Men dette eventuelle barnet skal jo og ha en far? Er der andre som kan stille opp? Besteforeldre? Mange ting å vurdere som du ikke kan få vurdert av fremmede i en tråd på nettet. Anonymkode: 29a13...b15
Sunberg Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sitert feilet innlegg! Dette spørsmålet retter du til øre nese hals legen din. Ørene dine blir nok ikke ødelagt av mye lyd, men din psykiske grense for å tåle lyd er tydelig nedsatt. Er tilstanden din noe som kan arves? Så ung så er der vel noe som gjør at du har tinnitus? Mennesker med konstant tinnitus har nedsatt psykisk tålegrense for lyd og ofte konsentrasjonsvansker, hva som gjelder deg må du finne ut selv i samarbeid med dem som kjenner deg og dine behandlere. Men dette eventuelle barnet skal jo og ha en far? Er der andre som kan stille opp? Besteforeldre? Mange ting å vurdere som du ikke kan få vurdert av fremmede i en tråd på nettet. Anonymkode: 29a13...b15 Endret 11. januar av Sunberg .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå