Gå til innhold

Anbefaling tredemølle til hjemmebruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Vurdere å kjøpe en enkel tredemølle til hjemmebruk. Noen som har noen anbefalinger? Er det noe spesielt jeg bør se etter? Vil ikke legge all verdens med penger i den da jeg ikke vet hvor mye den vil bli brukt. Men ønsker en som har stigning, er stødig, kan legges sammen.. tja..hva mer? Kanskje toppfart på 12 km/t i tilfelle progresjon, hehe. Vil helst ikke bruke mer enn kr 5000. Ser det er mange på salg nå og tenker jeg har mulighet til å gjøre et bra kjøp. Vi bor i enebolig så trenger ikke tenke på naboer/støy. Har løpt litt på mølle på treningssenter og liker det, men ønsker av div grunner ikke å trene på senter.

Takknemlig for all respons.

Anonymkode: 92852...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lurer på det samme,så følger tråden.

Anonymkode: a199d...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt vurdert en som har noe høyere hastighet for intervalltrening, minst 14 km/t. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine kriterier:

Lengden på løpebåndet bør være 150 cm, bredden 45-50 cm, fart opp til 20 km/t, stigning/invline opp til 20%, stabilitet og demping på løpebåndet bør være godt.

Jeg har hatt flere tredemøller, og min erfarting er at hvis du kjøper en som du ikke er helt fornøyd med vil den ende opp som klesstativ.  Tredemøller fra budsjettklassen vil sjeldent føles særlig gode og stabile.
Jeg valgte å kjøpe en tredemølle fra mellomklassen prismessig, og ble mer fornøyd, og brukte møllen mer også.

Anonymkode: 1be8e...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn en brukt på finn! Jeg kjøpte en brukt abilicamølle som koster rundt 18.000 ny. For mitt nivå som er å løpe en mil på en time, fungerer den kjempefint. Da jeg lette, så jeg etter mølle fra abilica, sportsmaster og sole. Bare husk at det kan være et lite helvete å flytte og frakte en mølle. Jeg måtte leie varebil og sette to menn på saken 😅

Anonymkode: 112ef...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sole85, hatt i 10 år og ikke hatt noe tull med den. Supergod som både mannen min og jeg bruker. Verd å investere i en av god kvalitet og som har fart og stigningsprosent som en ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 9.27):

Mine kriterier:

Lengden på løpebåndet bør være 150 cm, bredden 45-50 cm, fart opp til 20 km/t, stigning/invline opp til 20%, stabilitet og demping på løpebåndet bør være godt.

Jeg har hatt flere tredemøller, og min erfarting er at hvis du kjøper en som du ikke er helt fornøyd med vil den ende opp som klesstativ.  Tredemøller fra budsjettklassen vil sjeldent føles særlig gode og stabile.
Jeg valgte å kjøpe en tredemølle fra mellomklassen prismessig, og ble mer fornøyd, og brukte møllen mer også.

Anonymkode: 1be8e...79a

Hvilken mølle har du? 

Anonymkode: d145b...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte en sole f65 i fjor, den er helt fantastisk. Merker nesten ikke forskjell fra møllene på treningssenteret - den eneste forskjellen er at den er litt lavere og smalere. Jeg løper 3-4 mil i uka på den.

Den er nok en del dyrere enn budsjettet ditt, men jeg sier som de andre her, enn billig-mølle kommer du dessverre til å være så misfornøyd med at den ender med å ikke bli brukt. Budsjett-møller har en tendens til å begynne å «lugge» etter hvert, de er ofte kortere enn det som er behagelig å løpe på, og de har for svak motor til at en tyngre person kan løpe på den, eller at du kan løpe skikkelige intervaller.

Anonymkode: cf835...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...