Gå til innhold

Tannfrembrudd baby - hjeelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
Jeg trenger litt hjelp her med tannfrembrudd hos baby. Det er min første, så her er jeg helt ny. Er bare usikker på om det faktisk er tenner, eller andre ting. Baby er 4 mnd.

Har de siste dagene vært utrolig grinete og utilpass. Sutrer hele tiden, og nekter å spise. Jeg delammer, og det nektes både pupp og flaske. Sikler en del, men det har hun gjort de to siste månedene. Har også en del luft i magen. Gnir seg mye i ansiktet å ser «trøtt» ut, men vil ikke sove. Har tidligere sovet 3 dupper per dag, alle over 2 timer. Men nå idag har hun sovet 6 dupper, alle på ca 30 min før hun våkner, og er sutrete igjen. Ser ikke noe tenner i munnen, men kjenner det er litt hardt der fortennene skal være. 
Noen som har noen tanker her om dette høres ut som tenner eller om det høres ut som andre ting..

hun virker litt varm, men har ikke feber.

Hvor lang tid tok det fra deres barn fikk symptomer på tenner, til tennene tittet fram?

hilsen fortvilet førstegangsmamma

Anonymkode: 62434...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som tenner, kan pågå lenge før tennene faktisk kommer igjennom. Kan også være et utviklingstrinn som er normalt i den alderen. Helt umulig å si sikkert. 

Men! Barn får ikke feber av å få tenner, men de får gjerne tenner NÅR de har feber fordi feberen svekker immunsystemet litt og bløtgjør gommene. Så dersom hun får feber og har det lengre enn hva som er normalt og hva barn bør ha, skal lege kontaktes. 

Anonymkode: 6a8da...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frys noen kluter å la henne sutte på dem, det lindrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres for meg ut som at tenner er like rundt hjørnet, ja. Min yngste fikk tenner rett etter han bikket 4 måneder. :)

Anonymkode: c0ca9...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som tenner, men det kan gå måneder før de faktisk dukker opp. Min baby viste symptomer fra 3-4 måneders alder, men tennene dukket ikke opp før ved syv måneder. Men gikk litt i perioder hvor ille det var. 

Anonymkode: e2f00...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tenner ja. Min hadde symptomer på dette fra han va fire mnd, men fikk de ikke før to mnd etterpå. Kan også være utviklingsprang. Dette ødelegger mye for søvn osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...