Gå til innhold

Barnefar vil ikke ha barnet pga sykdom…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helt, helt enig med far. Enda mer når de skal til besteforeldre og barnet har vært hjemme fra skolen i en uke, men hadde vært enig med far her uansett. 

TS forsøker å vri dette til at barnet liksom «velges bort», og at det er vondt fremfor riktig overfor alle parter (inkl. barnet selv) at et sykt barnebarn ikke skal til besteforeldre mens friske halvsøsken skal. Det er helt oppkonstruert, og i likhet med nær sagt alle andre her biter jeg ikke på. 

Nei, her har far og stemor helt rett. Og TS skyver barnet sitt foran seg i kamp mot andre voksne. Ugreit og lite omsorgsfullt gjort. 

Anonymkode: ab844...edf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sender ikke ungen på samvær om han er syk. Da vil han være hjemme i sengen og slappe av. Ville du flyttet på deg når du er syk?

Anonymkode: ff99d...c34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Forkjølelse som har vart over tid.. far ønsker ikke og få det i hus da de har jobber og skole neste uke… Jeg tror egentlig stemor syns det er unødvendig at barnet skal komme der om det er sykt, for far er jeg sikker på at hadde hatt barnet om det ikke var for henne… 

Anonymkode: a7b11...a4e

Aaaahhh, så problemet her er at det er stemor som egentlig har bestemt dette?

Vet du hva, det spiller faktisk ingen rolle. De samme argumentene gjelder 🙂 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke barnet få være i fred hjemme hos deg til hn blir frisk? 
En må jo ta hensyn under sykdom! 
Dette må jo handle om at du vil ha retten din, og at far værsågod får gjøre plikten sin. 
Skjerpings! 

Anonymkode: 045c4...9bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor kan ikke barnet få være i fred hjemme hos deg til hn blir frisk? 
En må jo ta hensyn under sykdom! 
Dette må jo handle om at du vil ha retten din, og at far værsågod får gjøre plikten sin. 
Skjerpings! 

Kanskje jeg og er sliten og kunne trengt at han avlastet meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, avlastning trenger en jo, men når det er sykdom i bildet så må en tenke fornuftig. 
Dette kan jo gå begge veier.  
Jeg har også vært aleneforelder til tre barn, og jeg vet hva avkastning kunne ha betydd for meg siden jeg ikke hadde det. 
Du får prøve å gjøre det beste ut av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eg synest ikkje det er eit rett eller galt svar her eigentlig.

Håper barnet ikkje synest det er dumt å bli utelukka av stemor. Samtidig er det dyrt og dårlig for samfunnet å spre smitte over alle kantar. 

Anonymkode: 2ee22...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eg synest ikkje det er eit rett eller galt svar her eigentlig.

Håper barnet ikkje synest det er dumt å bli utelukka av stemor. Samtidig er det dyrt og dårlig for samfunnet å spre smitte over alle kantar. 

Anonymkode: 2ee22...b5f

Det har da ikke noe med steforeldre å gjøre. Her var det ingen steforeldre involvert i det hele tatt, likevel var vi foreldrene skjønt enige om akkurat den samme løsningen. Og barnet, som var stort og skulle bli hørt med sin mening, var helt enig og hadde ingen ønsker om å flyttes på under sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Barnefar skulle hentet barnet vårt i dag, men pga barnet er sykt så mener barnefar at det er best at barnet er hos meg til det er friskt pga smitte… Jeg skal jo egentlig ingenting i helgen og barnet klarer seg jo mye selv (10 år). Men syns det blir feil at han ikke skal ha barnet pga det? Han bor med samboeren sin og hennes to barn. Syns det er sårt at han velger vekk barnet sitt pga sykdom, noe barnet ikke kan noe for. Mistenker at det er samboeren som står bak hans avgjørelse egentlig. Forstår jo at de ikke vil bli smittet, men er ikke spysyken det er snakk om liksom. Han sier at hvis barnet blir sykt mens det er hos han så hadde han hatt barnet hos seg til det ble friskt av hensyn til meg og andre rundt.  De skal besøke foreldrene hans i morgen som bor et stykke unna, syns jo de kunne avlyst det eller tatt med seg barnet likevel.. Hva mener dere ? 

La nå barnet få slappe av og bli frisk på ett sted før det skal over til den neste. 

Anonymkode: cfff2...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så ditt behov for avlastning skal trumfe hensynet til sykt barn? Du snakker om det såre i at barnet velges bort, men her gjør du jo det samme selv. 

Anonymkode: 1b251...bbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns i utgangspunktet at man ikke skal flytte syke barn, men la dem være i fred. Når det er et så stort barn, så ville jeg ha lagt stor vekt på hva barnet selv ønsket.

Anonymkode: 977b4...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med far, syke barn blir der de er

Anonymkode: 51e1d...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så da må sykt barn flytte hus?

Anonymkode: 51e1d...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er han en god far som stiller opp like mye som deg TS? 

Har han barnet 50%?

Anonymkode: 3997a...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med far. Men så har vel egentlig mannen min og eksen vært enige om at det beste for sykt barn er å slippe å flytte, og denne avtalen var godt forankret før jeg kom inn i bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...