AnonymBruker Skrevet 10. januar #21 Del Skrevet 10. januar Jeg synes det høres fornuftig ut. Man er smittebærende noen dager før man blir syk, så sjansen er stor for at du allerede er smittet. Da trenger ikke begge husholdninger å gå ned for telling. Anonymkode: 33899...6fa 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 10. januar #22 Del Skrevet 10. januar Jeg og barnefar har den ordningen. Ikke bare for å unngå smitte, men fordi de er mindre styr for det syke barnet å dra frem og tilbake når det faktisk er sykt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #23 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnefar skulle hentet barnet vårt i dag, men pga barnet er sykt så mener barnefar at det er best at barnet er hos meg til det er friskt pga smitte… Jeg skal jo egentlig ingenting i helgen og barnet klarer seg jo mye selv (10 år). Men syns det blir feil at han ikke skal ha barnet pga det? Han bor med samboeren sin og hennes to barn. Syns det er sårt at han velger vekk barnet sitt pga sykdom, noe barnet ikke kan noe for. Mistenker at det er samboeren som står bak hans avgjørelse egentlig. Forstår jo at de ikke vil bli smittet, men er ikke spysyken det er snakk om liksom. Han sier at hvis barnet blir sykt mens det er hos han så hadde han hatt barnet hos seg til det ble friskt av hensyn til meg og andre rundt. De skal besøke foreldrene hans i morgen som bor et stykke unna, syns jo de kunne avlyst det eller tatt med seg barnet likevel.. Hva mener dere ? Anonymkode: a7b11...a4e Mener du virkelig at det syke barnet ditt skal dra til barnefar og smitte hele gjengen der? Anonymkode: 4e48c...95d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 10. januar #24 Del Skrevet 10. januar Hva mener 10 åringen selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #25 Del Skrevet 10. januar La 10 åringen få være syk i fred uten masete søsken å ta hensyn til. Skjønner ikke at du vil sende fra deg sykt barn heller egentlig.. Anonymkode: 33899...6fa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Forkjølelse som har vart over tid.. far ønsker ikke og få det i hus da de har jobber og skole neste uke… Jeg tror egentlig stemor syns det er unødvendig at barnet skal komme der om det er sykt, for far er jeg sikker på at hadde hatt barnet om det ikke var for henne… Anonymkode: a7b11...a4e Slutt å skylde på stemor. Legg skylda på den som faktisk har ansvaret, nemlig eksen din. Hvor syk er hun egentlig? “Langvarig forkjølelse”, hva legger du i det? Hvis man er litt forkjølet og har vært det en stund, er jo ikke det “sykdom.” Da er neppe smitte så viktig lenger. Men er hun dårligere, tenker jeg pappaen har et godt poeng. Selvsagt under forutsetning av at det faktisk går begge veier. Uansett er det viktigst ved omgangssyke. Anonymkode: 395b4...287 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #27 Del Skrevet 10. januar Syns TS får ufortjent mye tyn her. Det var bare et spørsmål, og det går an å svare høflig. Jeg er far til to barn 50/50 og hele høsten har det vært av og på med sykdom. Så lenge barna har villet det selv så har det vært bytte som normalt. Både mor og jeg har vært enige om det. Det hadde blitt mye å holde styr på senere for å få det til å "gå opp" hvis ett av barna skulle bli igjen hos den ene forelderen til hun ble frisk. I ett tilfelle hadde det blitt over 2,5 uker hos den ene, og det hadde vært nødvendig med store endringer av planer for de voksne. Selvgølgelig kan jo foreldrene avtale at de vil praktisere slik eksen til TS ønsker, det er jo ikke noe rett eller galt her, men løsningen er ikke alltid at barnet skal bli hos den ene forelderen til det er helt friskt. Anonymkode: 9e84d...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #28 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Forkjølelse som har vart over tid.. far ønsker ikke og få det i hus da de har jobber og skole neste uke… Jeg tror egentlig stemor syns det er unødvendig at barnet skal komme der om det er sykt, for far er jeg sikker på at hadde hatt barnet om det ikke var for henne… Anonymkode: a7b11...a4e Har dere sjekket at det ikke er noe mer om det har vært i mange uker? Men om allmenntilstanden er grei og at tiåringen er på skolen ser jeg virkelig ikke noe problem i at barnet får samvær med far! Anonymkode: 0ee69...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #29 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slutt å skylde på stemor. Legg skylda på den som faktisk har ansvaret, nemlig eksen din. Hvor syk er hun egentlig? “Langvarig forkjølelse”, hva legger du i det? Hvis man er litt forkjølet og har vært det en stund, er jo ikke det “sykdom.” Da er neppe smitte så viktig lenger. Men er hun dårligere, tenker jeg pappaen har et godt poeng. Selvsagt under forutsetning av at det faktisk går begge veier. Uansett er det viktigst ved omgangssyke. Anonymkode: 395b4...287 Er bare sårt at våres barn blir valgt vekk, mens deres barn får være med faren på besøk til besteforeldre… Jeg sendte en melding til stemor for og høre hva hun tenkte. Fikk nå svar at hun syns det merkelig at jeg ønsker og sende barnet andre plasser når barnet er sykt. Og at hun syns det er hensynsløst og respektløst av meg som ikke tar hensyn til andre med tanke på smitten både med tanke på de og med tanke på barnet. Anonymkode: a7b11...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #30 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere sjekket at det ikke er noe mer om det har vært i mange uker? Men om allmenntilstanden er grei og at tiåringen er på skolen ser jeg virkelig ikke noe problem i at barnet får samvær med far! Anonymkode: 0ee69...3dc Ikke vært på skolen på en uke… Anonymkode: a7b11...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #31 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Syns TS får ufortjent mye tyn her. Det var bare et spørsmål, og det går an å svare høflig. Jeg er far til to barn 50/50 og hele høsten har det vært av og på med sykdom. Så lenge barna har villet det selv så har det vært bytte som normalt. Både mor og jeg har vært enige om det. Det hadde blitt mye å holde styr på senere for å få det til å "gå opp" hvis ett av barna skulle bli igjen hos den ene forelderen til hun ble frisk. I ett tilfelle hadde det blitt over 2,5 uker hos den ene, og det hadde vært nødvendig med store endringer av planer for de voksne. Selvgølgelig kan jo foreldrene avtale at de vil praktisere slik eksen til TS ønsker, det er jo ikke noe rett eller galt her, men løsningen er ikke alltid at barnet skal bli hos den ene forelderen til det er helt friskt. Anonymkode: 9e84d...350 Vi har ikke fast samvær. Anonymkode: a7b11...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 10. januar #32 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ikke vært på skolen på en uke… Anonymkode: a7b11...a4e Da er det jo ikke bare en lett forkjølelse? Hvis barnet ikke klarer skolen, bør det jo ikke dra på besøk her og der. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #33 Del Skrevet 10. januar Tenker at når barn som må bo litt her og litt der skal får bli der de er i øyeblikket de blir syke inntil de er friske. La nå barnet få slappe av der det er når det er dårlig i form. Når far i tillegg har flere barn i hus så er det jo veldig forståelig at de ikke vil ha smitten i hus, det sier seg jo selv. Anonymkode: 64497...56c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #34 Del Skrevet 10. januar Enig med far og vi praktiserer det likt her. Ts; om barnet har vært hjemme i en uke, så er det jo sykt! Det er slitsomt nok å være voksen og syk, men å være barn og å i tillegg farte rundt slik er strengt tatt ugreit. Skjønner at du trenger litt alenetid innimellom, men la ungen få være hjemme til den er frisk. Anonymkode: 716ce...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 10. januar #35 Del Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er bare sårt at våres barn blir valgt vekk, mens deres barn får være med faren på besøk til besteforeldre… Jeg sendte en melding til stemor for og høre hva hun tenkte. Fikk nå svar at hun syns det merkelig at jeg ønsker og sende barnet andre plasser når barnet er sykt. Og at hun syns det er hensynsløst og respektløst av meg som ikke tar hensyn til andre med tanke på smitten både med tanke på de og med tanke på barnet. Anonymkode: a7b11...a4e Det blir vel ikke valgt vekk? Barnet er sykt. Skal barnet smitte besteforeldrene tenkte du? Endret 10. januar av xQueenKx 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 10. januar #36 Del Skrevet 10. januar Her i familien har vi aldri flyttet på syke barn. Ganske enkelt fordi alle er enige om at syke barn bør få være i ro til de blir friske. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #37 Del Skrevet 10. januar Er enig med far her. Ikke bare pga smitte, men også av hensyn til barnet som er sykt. Jeg er voksen, men jeg hadde ikke syntes det hadde vært noe stas å måtte flytte på meg (uansett hvem jeg skulle til) om jeg hadde vært så syk at jeg ikke hadde vært på jobb (skole for barnet) på en uke. Anonymkode: d8ea0...64e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #38 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er bare sårt at våres barn blir valgt vekk, mens deres barn får være med faren på besøk til besteforeldre… Jeg sendte en melding til stemor for og høre hva hun tenkte. Fikk nå svar at hun syns det merkelig at jeg ønsker og sende barnet andre plasser når barnet er sykt. Og at hun syns det er hensynsløst og respektløst av meg som ikke tar hensyn til andre med tanke på smitten både med tanke på de og med tanke på barnet. Anonymkode: a7b11...a4e Du må gå noen runder med deg selv. Det er ikke barnet deres som blir valgt vekk, det er sykdomssmitte som blir valgt vekk. Deres barn får være med til besteforeldre fordi de er friske. Et barn som har vært hjemme fra skolen en hel uke skal absolutt ikke besøke besteforeldre, og hvorfor skal hele familiens planer endres? Det barnet bør være i ro i tillegg, hjemme hos deg. Her projiserer du mye såre (tenkte) følelser, pass på så du ikke legger dette over på barnet ditt. Stemor har rett. Anonymkode: 33899...6fa 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #39 Del Skrevet 11. januar Om barna her er syk og hjemme fra skolen, så blir barna der de er til de er klar for skole igjen. Det går begge veier, og vi diskuterer gjerne oss i mellom om vi er usikker. Det er best for barnet, og også greit å ikke smitte enda flere. Anonymkode: 29010...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #40 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forkjølelse som har vart over tid.. far ønsker ikke og få det i hus da de har jobber og skole neste uke… Jeg tror egentlig stemor syns det er unødvendig at barnet skal komme der om det er sykt, for far er jeg sikker på at hadde hatt barnet om det ikke var for henne… Anonymkode: a7b11...a4e Jeg har vært stemor og jeg måtte ta avgjørelser om at bonusbarn ikke kunne komme da far selv ikke turte/trodde han kunne. Satt her med nyfødt baby og mor mente sykt barn (forkjølelse og halsvondt) skulle komme hit på samvær. Jeg satte ned foten, selv om far sa ja først, for far tenkte at bonus bare skulle holde seg unna baby. Det hadde bare vært sårt, da er det bedre å utsette til bonusbarnet ble friskt igjen. Om mor skjønte at det var meg var helt ok, jeg har ansvar for mine barn og der de og jeg bor bestemmer jeg faktisk hvem som skal komme syk eller ikke. Anonymkode: e505b...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå