AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden for ca 8 år siden hadde jeg det helt forferdelig. Jeg var psykisk helt nede. Jeg hadde gått igjennom et samlivsbrudd som hadde vart i mange år, hadde små barn og måtte pendle og er hus jeg strevde med å kunne betale på. jeg klarte nesten ikke å ta vare på meg selv. Min mor hadde barna veldig mye og tok seg godt av dem. jeg hadde enormt mye angst! Jeg hadde stikkinger, kramper, smerter og leamus, og var redd for de alvorligste sykdommene. Jeg var redd for økonomi og jeg bodde i et hus som måtte selges, men som jeg tviholdt på for jeg klarte ikke gi slipp. jeg var utrolig redd for at jeg aldri skulle finne noen som ville ha meg med barn inkludert. Jeg var redd for å dø fra barna mine og at noe skulle skje dem. Jeg var livredd for å bli rammet av sykdom så jeg ikke kunne jobbe eller dø en langsom død. Gikk til psykolog henvist fra lege. følte det hjalp lite. Men ble gradvis noe bedre, så jeg klarte å fungere nogenlunde. så en dag møtte jeg min nåværende samboer. Jeg har nå en trygg og god jobb jeg trives i. jeg har en god del penger på sparing, og ellers deler vi utgifter. Jeg har unger som blomstrer. mitt spørsmål er: Er jeg blitt frisk av positiv eksponering som er et trygt fundament, eller kommer jeg til å gå opp i sømmene om ting skulle gå skeis? Anonymkode: 24a4f...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Psykisk helse er i en grad også situasjonsbestemt. Slet selv med gad i 10 år før jeg fikk stabil tilknytning til arbeidslivet med fantastiske kolleger. Før det hadde jeg bare usikre jobbforhold. Utdanning likte vel alle unntatt meg for jeg kan ikke lage rutine selv. Innser at det som hjalp er rutine, gode mennesker rundt en, stabil økonomi. Har fremdeles angst, men langt mindre. Derfor er du frisk. Du kan selvfølgelig bli rammet av det igjen, men det er ikke noe man "har". Mye psykisk sykdom har med liv, trivsel og trygghet å gjøre. Flere tar selvmord hvis de går konkurs, mister jobben eller andre store omveltninger i livet. Heldigvis kan man være bedre rustet skulle det skje igjen. Noe har man jo lørt av å hatt det før. Anonymkode: 9b78f...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå