Gå til innhold

Stjeler noen bensin fra tanken min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig kjøpt en helt ny hybridbil, og den har en funksjon som viser hvor mye bensin som er brukt per kilometer etter hver tur. Men jeg har lagt merke til noe som ikke gir mening: Når jeg fyller opp tanken og sjekker kilometerstanden i forhold til det bilen rapporterer som bensinforbruk, ser det ut som om det forsvinner bensin. Det stemmer aldri helt overens, og det er som om det mangler en del bensin.

Det er bare jeg som bruker bilen, så jeg skjønner ikke hva som skjer. Kan det være mulig at noen stjeler bensin fra tanken? Eller er det noe annet som kan forklare dette? Noen som har opplevd lignende eller har noen tips?

Anonymkode: 5b8ca...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har nylig kjøpt en helt ny hybridbil, og den har en funksjon som viser hvor mye bensin som er brukt per kilometer etter hver tur. Men jeg har lagt merke til noe som ikke gir mening: Når jeg fyller opp tanken og sjekker kilometerstanden i forhold til det bilen rapporterer som bensinforbruk, ser det ut som om det forsvinner bensin. Det stemmer aldri helt overens, og det er som om det mangler en del bensin.

Det er bare jeg som bruker bilen, så jeg skjønner ikke hva som skjer. Kan det være mulig at noen stjeler bensin fra tanken? Eller er det noe annet som kan forklare dette? Noen som har opplevd lignende eller har noen tips?

Anonymkode: 5b8ca...9af

Den mer sannsynlige årsak er at bilen bruker mer bensin enn estimert.

For å sjekke hvor mye bensin du bruker pr mil:

- Fyll opp og noter km stand. 
- kjør en periode 
- noter km stand når du fyller opp neste gang. 

Si du fyller 35 liter gang nummer to og har kjørt 70 mil: 35/70 = 0,5 liter pr mil. 

Mange av hybridbilene vil i mindre grad stoppe motoren når det er kaldt ute. Kaldstart bruker også mer drivstoff.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hybrider bruker mer bensin om vinteren ettersom bensinmotoren brukes til oppvarming.

Anonymkode: 98a6d...555

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybrid biler bruker mer bensin en en skulle tro. Naboen solgte og gikk tilbake til rein bensin bil forfi hybrider brukte mer en bilen han hadde som.var rein bensin

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jegerrinne skrev (1 time siden):

Hybrid biler bruker mer bensin en en skulle tro. Naboen solgte og gikk tilbake til rein bensin bil forfi hybrider brukte mer en bilen han hadde som.var rein bensin

Hybriden min bruker nesten like mye bensin som en bensinbil om vinteren, mens på sommeren går den nærmest på luft og kjærlighet. Så alt i alt lønner det seg for meg å ha hybrid.

Anonymkode: 98a6d...555

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...