AnonymBruker Skrevet 11. januar #21 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om det står slik i oppskriften så er du ikke nødt til å gjøre det nøyaktig slik. Du kan fint putte deigen i en bolle, ildfast fat, gryte eller hva du nå enn har i skapene dine. Anonymkode: acce3...b43 ja, mente mer at jeg får ikke hatt det i en stor deig i en bolle, iogmed jeg skulle dele de opp i 4 først... men kunne jo hatt 4 mindre boller, men det tenkte jeg ikke på i går. må jo uansett ha noe over da Anonymkode: 78a0b...ada
AnonymBruker Skrevet 11. januar #22 Skrevet 11. januar Hvert sekund, hele året i gjennom, produserer Kina alene 22 TONN plast til denne planeten. Legg sammen det med andre lands produksjon... Dine miljøintensjoner er gode, men det hjelper ingenting, og alternativene kan også belaste miljøet. Anonymkode: 2b812...586
AnonymBruker Skrevet 11. januar #23 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvordan er de å vaske/tørke? Holder de seg godt? Anonymkode: e9d5f...b33 Kan vaskes i oppvaskmaskin, men litt avhengig av hva slags oppvaskmaskin du har og hva annet du har i, så kan de være litt utfordrende å plassere på en måte som gjør at de blir liggende, og faktisk blir rene. Kan også vaskes for hånd. Tror kanskje det er rundt 3 år siden jeg kjøpte mine, de er like fine fortsatt, og spesielt det største brukes en del. Anonymkode: cbdc4...1c2
Sinte-my Skrevet 11. januar #24 Skrevet 11. januar Bruker ikke disse til baking, men til ca alt annet. Har holdt potetgull «ferskt» i en sånn, og snop til både grønnsaker og middagsrester https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kokekar/matlaging/skaler/oppbevaringsbokser-for-mat-027560/
AnonymBruker Skrevet 11. januar #25 Skrevet 11. januar Har noen grytelokk som passer perfekt på rørebollen. Anonymkode: dd79a...d09
solsolsol Skrevet 11. januar #26 Skrevet 11. januar Jeg har aldri eid plastfolie, aner ikke hva jeg skulle brukt det til? Om du er redd for at deigen skal tørke ut kan du gni overflaten forsiktig med litt olje. Jeg bruker kjøkkenhåndkle over ting til etterheving, over bakebollen bruker jeg silikonlokk eller et vanlig kaserollelokk. Til å dekke over annen mat bruker jeg feks en asjett over eller setter det i en boks. Fikk bivokspapir i gave en gang, men synes det var mye styr for lite nytte ift kjøkkenhåndkle/boks. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #27 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvert sekund, hele året i gjennom, produserer Kina alene 22 TONN plast til denne planeten. Legg sammen det med andre lands produksjon... Dine miljøintensjoner er gode, men det hjelper ingenting, og alternativene kan også belaste miljøet. Anonymkode: 2b812...586 Tenker også på all plasten vi får i oss.... vil gjerne minimere det så godt jeg klarer for mine barn. Anonymkode: 78a0b...ada
zondaar Skrevet 11. januar #28 Skrevet 11. januar jegerrinne skrev (21 timer siden): Her bruker jeg kjøkken håndkle å ha over ved heving av deigen. Altid gjort, var det jeg lærte av min bestemor Jeg også. Aldri brukt noe annet 🤷🏼♀️
Brunhilde Skrevet 11. januar #29 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): ja, mente mer at jeg får ikke hatt det i en stor deig i en bolle, iogmed jeg skulle dele de opp i 4 først... men kunne jo hatt 4 mindre boller, men det tenkte jeg ikke på i går. må jo uansett ha noe over da Anonymkode: 78a0b...ada På Ikea selger de glassboller med lokk i forskjellige størrelser. Det er mange som bruker slike til pizzadeig. Ellers er det lurt å smøre litt olje rundt hvert emne når du skal heve i kjøleskapet. Hvis du i tillegg fukter kopphåndkledet litt før du legger det over, så bør det gå bra. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå