AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Har startet denne uka med å endre kostholdet. Følger en plan, som bl.a inneholder mye mere fiber enn jeg er vant med(rugsprø, minst 3oo g grønnsaker, wasa100) gor å nevne noe. Har stort sett spist rugsprø og wasa100 til kvelds, lunch og frokost i 3 dager nå. Drikker ca 2 l vann. Avføring har blitt løsere idag, etter mye luft og oppblåsthet siden tirsdag. Er også veldig frøsen i dag....kan dette være reaksjon på kostomlegging ? Håper det, da jeg sårt trenger å gå ned, og de siste 20 årene med forsøk har kun ført til tårer, oppgitthet, demotivajson og jeg hsr gitt opp. Opplever kroppen som kanske krevende nå med alt dette, men skal holde ut om det hjelper. Er ikke syk, har feber, forkjølet eller har vært sammen med med noen som er syke siden medio desember. Ingen syke pp jobb heller akkurat nå, og jeg er nøye med håndvask før og etter f.eks handling, besøk hos andre etc. Anonymkode: 9769a...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Del Skrevet 11. januar Jeg har merket at jeg tåler store mengder fiber dårlig. Jeg sliter med mye luft og løs avføring om jeg spiser for mye fiber. Vet ikke om dette er en vanlig reaksjon, men det har gjort at jeg dessverre prøver å begrense inntaket av det. Anonymkode: 6c0b8...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Spiser du bare knekkebrød til alle måltider?? Hvordan skal det fungere i lengden? Hørtes ikke ut som verdens beste plan akkurat…… Anonymkode: cacca...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Spiser du frukt og? Eller kun 300 gram grønnsaker om dagen? Anonymkode: e5640...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Det kan være en reaksjon på kostomlegging, eller det kan være det bare er en dårlig dag... Og selv om det er en reaksjon på kosten så betyr det ikke at det er en varig reaksjon. Hvis du er skikkelig frossen over lengre tid derimot, mer enn to uker, så ville det vært greit å få sjekket det ut. Men alle, absolutt alle, har dager hvor de er frossen og/eller dårlig form, helt uten at det er noe som helst feil, og også helt uten at det handler om mat, livsstil, eller noe som helst. Anonymkode: eb91d...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Definisjonen på galskap er å gjøre det samme igjen og igjen, og forvente et annet resultat. Først går du på en ekstremdiett, får plager. Frivillig tortur. Holder ut en stund. Og så smeller det fullstendig. Hva er grunnen til at du er overvektig? Snoping? Overspising? Inaktivitet? Start der. Anonymkode: 3ccae...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Det hadde vært nyttig å vite hele kostholdet ditt, og ikke bare at du spiser mye rugsprø. Anonymkode: 00498...5b9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 9.30): Definisjonen på galskap er å gjøre det samme igjen og igjen, og forvente et annet resultat. Først går du på en ekstremdiett, får plager. Frivillig tortur. Holder ut en stund. Og så smeller det fullstendig. Hva er grunnen til at du er overvektig? Snoping? Overspising? Inaktivitet? Start der. Anonymkode: 3ccae...f1b Ekspander Har ikke spist snop på 10 år iallefall. Trener 3 -4x pr uke. Har dessverre fått opp i vekt grunnet graviditet, og faste medisiner . Bruker ikke smør, kun sunne oljer. Lager all mat fra bunnen av, spiser ikke junkfood, drikker kun vann. Mulig det er galskap for deg, men for meg handler det om å kunne få en akseptabel vekt i fht helse. Anonymkode: 9769a...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 18.59): Har startet denne uka med å endre kostholdet. Følger en plan, som bl.a inneholder mye mere fiber enn jeg er vant med(rugsprø, minst 3oo g grønnsaker, wasa100) gor å nevne noe. Har stort sett spist rugsprø og wasa100 til kvelds, lunch og frokost i 3 dager nå. Drikker ca 2 l vann. Avføring har blitt løsere idag, etter mye luft og oppblåsthet siden tirsdag. Er også veldig frøsen i dag....kan dette være reaksjon på kostomlegging ? Håper det, da jeg sårt trenger å gå ned, og de siste 20 årene med forsøk har kun ført til tårer, oppgitthet, demotivajson og jeg hsr gitt opp. Opplever kroppen som kanske krevende nå med alt dette, men skal holde ut om det hjelper. Er ikke syk, har feber, forkjølet eller har vært sammen med med noen som er syke siden medio desember. Ingen syke pp jobb heller akkurat nå, og jeg er nøye med håndvask før og etter f.eks handling, besøk hos andre etc. Anonymkode: 9769a...c0f Ekspander Ja, hvis kostholdsendring startet torsdag allerede gikk kroppslige plager lørdag morgen du er du grådig flaksen. Anonymkode: bd469...b87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Man trenger ikke å være Einstein for å forstå at man fryser når man tar inn færre kalorier enn man forbruker 😉 Dette er heeeelt vanlig - jeg fryser hele uka inntil fredagen der jeg har et par fråtsedager og da får jeg varmen tilbake 😉 Sånn har jeg hatt det i 10 år - og jeg holder vekta 😉 Anonymkode: 39601...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 9.45): Det hadde vært nyttig å vite hele kostholdet ditt, og ikke bare at du spiser mye rugsprø. Anonymkode: 00498...5b9 Ekspander Rugdsprø, ulike knekkebrød,grovt brød med 100% grovhet, magre produkter som lettoster, rene varer som fisk, fiskeprodukter med minst 80%fisk, poter/ris/belgfrukter/pasta etter oppmålt menge hver gang, rent kjøtt eller karbonadedeig/svinekjøttdeig/kyllingkjøttdeig, kylling og svin mer enn rent kjøtt, ikke sukker, bruker olivenolje på salater eller i air fryer, spiser minst 300 gr grønnsaker og ca 200 g frukt gjennom dagen-etter anbefalt kostplan. Fyller også på med nøtter og melkeprodukter (f.eks skyr, cottagecheese, yoghurt) etter oppgitt mengde i kostplan. Drikker kun rent vann, står over godteri/potetgull/popkorn/saltstenger etc). Anonymkode: 9769a...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 9.49): Ja, hvis kostholdsendring startet torsdag allerede gikk kroppslige plager lørdag morgen du er du grådig flaksen. Anonymkode: bd469...b87 Ekspander Begynte mandag om det er viktig. Kroppslige ubehag kom på fredag ettermiddag Anonymkode: 9769a...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar Gje det litt tid. Ein skal helst auke fiberinntak gradvis. Gjekk sjølv frå ca 10 til 30-40g fiber/dagen, men såpass gradvis at det gjekk fint. Store endringar frå dag til dag, uansett om det er meir eller mindre, vil du kjenne på magen uansett. Det er berre noko du må leve med. Å fryse er naturleg reaksjon det óg, men kan til ein viss grad kontres om du etterkvart får inn meir fysisk aktivitet (gjerne styrketrening). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 9.46): Har ikke spist snop på 10 år iallefall. Trener 3 -4x pr uke. Har dessverre fått opp i vekt grunnet graviditet, og faste medisiner . Bruker ikke smør, kun sunne oljer. Lager all mat fra bunnen av, spiser ikke junkfood, drikker kun vann. Mulig det er galskap for deg, men for meg handler det om å kunne få en akseptabel vekt i fht helse. Anonymkode: 9769a...c0f Ekspander Du har 20 år med uønsket overvekt bak deg, og kun nedturer. Og du er igjen i gang med noe som er helt tullete. Og når noen påpeker det har du kun unnskyldninger. Enten er du tynn, og spiseforstyrret. Eller du lyver om hva du spiser og hvor mye du trener. Anonymkode: 3ccae...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 11.12): Du har 20 år med uønsket overvekt bak deg, og kun nedturer. Og du er igjen i gang med noe som er helt tullete. Og når noen påpeker det har du kun unnskyldninger. Enten er du tynn, og spiseforstyrret. Eller du lyver om hva du spiser og hvor mye du trener. Anonymkode: 3ccae...f1b Ekspander Hvorfor er det tullete? Har oppsøkt en kostholdsveileder for hjelp og fått kostplan. Tallene du leste var fra den. Anonymkode: 9769a...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #16 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 11.23): Hvorfor er det tullete? Har oppsøkt en kostholdsveileder for hjelp og fått kostplan. Tallene du leste var fra den. Anonymkode: 9769a...c0f Ekspander Kjedelig lørdag? 😜 Anonymkode: 3ccae...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå