Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når far ikke betaler barnebidrag og opparbeider seg en stor gjeld, har dette betydning når barnefordelingen skal omgjøres? Endring i samværet er ikke et tema per dags dato, men han vil ha 50/50 ordning når de blir store nok. 
Han har ikke betalt noe av bidraget i flere måneder, heller aldri gjort det. Han lyver til meg om dette, på tross av at jeg har snakket med innkrevningssentralen og fått konkrete svar.
Samtidig som jeg vil at barna skal ha et tett forhold til faren sin, så handler han såpass uansvarlig på flere punkter i livet at jeg ikke ønsker å overlate de til han 50% av tiden. Det viser jo til en mangel på forståelse om ansvaret rundt å ha barn, både ansvaret for å støtte barna økonomisk men også det å klare å sette barna først og ha de i bakhodet når man tar avgjørelser. Det ligger mange holdninger bak dette som jeg ikke syns er forenelig med å være en ansvarsfull forelder, og jeg mistenker også at han tenker at han straffer meg ved å ikke betale. Det virker nesten som at det er viktigst for han å ikke la meg «vinne», fremfor å tenke på barnas beste.. dette gjelder i flere tilfeller enn barnebidraget. Det skremmer meg også å skulle gå i noen slags kamp mot han da det alltid er høyt konfliktnivå rundt praktiske ting. 
Har dette noe betydning den dagen han vil ha de 50%?

Anonymkode: 86961...161

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har valgt å få barn med denne uansvarlige mannen og det er like mye hans barn som dine. Han har like mye rett til å ha dem 50/50 som deg. Du viste vel at han var et surrehode før du fikk barn med han eller forandret han her også over natta slik alle andre menn inne på KG gjør?

Anonymkode: 49e9a...45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har valgt å få barn med denne uansvarlige mannen og det er like mye hans barn som dine. Han har like mye rett til å ha dem 50/50 som deg. Du viste vel at han var et surrehode før du fikk barn med han eller forandret han her også over natta slik alle andre menn inne på KG gjør?

Hvordan noen viser seg å være som forelder kommer ikke frem før de har fått barn, det er ikke så banalt som du beskriver det. Det er vel ikke bare jeg som har valgt å få barn, far har også det og tar ikke det ansvaret på alvor, barna har også rett til en far som evner å sette de først.

Anonymkode: 86961...161

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det stemmer ikke helt. Omsorg, forsvarlig omsorg og eventuelt samvær er BARNAS RETT. Lov om barn og foreldre sier mye om dette. 

Anonymkode: 0ca30...96d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Han har ikke rett til noen ting. Barna har rett! 

Og at han er uansvarlig og slomsete med penger er ikke hennes feil, ikke prøv deg. 

Anonymkode: 301f0...a35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akkurat billigere enn bidrag å ha barna 50%. Hvor skal han få penger fra da? 
Du går med på 50/50 hvis du tenker det er best for barna. Inkludert at de blir tatt vare på og fulgt opp bra hos far, ikke at han klarer å holde dem i live. Hold unna alt styr med penger og hevn og annen drama. 

Anonymkode: 3eef4...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...