AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Jeg trenger en ny bil, vil ha stasjonsvogn med manuell girkasse, helst på Vestlandet. Utvalget er så lite! Denne er omtrent den eneste jeg finner: https://www.finn.no/mobility/item/383843969?ci=8 Er dette greie biler? Anonymkode: 9f475...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Mindre enn 8000km per år i snitt er ganske lav for en stasjonsvogn. Hvorfor ble bilen så lite kjørt tror du? Hvorfor er manuell et krav? Anonymkode: 645e6...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Det er vel ganske mange år siden de sluttet å selge biler med manuell gir? Anonymkode: 882cb...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er manuell et krav? Anonymkode: 645e6...938 Jeg synes automatkjøring er gørrkjedelig og har aldri klart å venne meg til det. Anonymkode: 9f475...5a6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Hva er billig da? Anonymkode: c5eff...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er billig da? Anonymkode: c5eff...e67 Helst rundt 50k, maks 70k. Ikke tysk upålitelig bil, gjerne noe asiatisk. Men min forståelse er at Kia/Hyundai ble verdensklasse-bra først rundt årsmodell 2015? Har googlet dette i ukesvis. Anonymkode: 9f475...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg trenger en ny bil, vil ha stasjonsvogn med manuell girkasse, helst på Vestlandet. Utvalget er så lite! Denne er omtrent den eneste jeg finner: https://www.finn.no/mobility/item/383843969?ci=8 Er dette greie biler? Anonymkode: 9f475...5a6 Budsjett? Så kan jeg se om jeg finner noen 😊 Bilen du linker til er en Kia og det er et bra merke. Jeg personlig har ikke erfaring med Ceed, men Kia som merke er bra 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Mardina skrev (1 time siden): Budsjett? Så kan jeg se om jeg finner noen 😊 Bilen du linker til er en Kia og det er et bra merke. Jeg personlig har ikke erfaring med Ceed, men Kia som merke er bra 😊 Eldre Kia er overhodet ikke bra. Anonymkode: cc7b5...f97 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar Kia og Hyundai har blitt ledene på elbiler. De gode forbrenningsbilene er nok Toyota Hybrid, stasjonsvogn hadde vært f. Ks. Toyota Corolla. Men de er selvsagt automat. Og sannsynligvis utenfor budsjettet. Anonymkode: 645e6...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Jeg ville med et budsjett på 50k og maks 70k vurdert om det er mulig å vente noen måneder og spart opp mer. Du skal øke budsjettet relativt lite for øke øke utvalget av biler som er gode nok. Det er muligens ikke helt det svaret du vil ha, men det må sies. Jeg vet jo heller ikke så mye om økonomien rundt og det konkrete behovet. Vanskelig å komme utenom Skoda Fabia, Scala og selvfølgelig Octavia. Fabia er en rimelig bil i utgangspunktet og en av de minste stasjonsvognene. Scala er et knepp større hvis jeg husker rett. Vi snakker om en enkel bil og for meg betyr enkel at det er litt færre sensorer og mindre elektronikk som kan gå i stykker. Siden du utelukker tyske biler, utgår indirekte Skoda. Enig med deg i at Toyota, Honda, Subaru og kanskje Mitsubishi (?) er å foretrekke, men på grunn av budsjettet ditt så er kanskje Skoda et bedre kjøp alt i alt. En gammel, utslitt Toyota fortsatt er en gammel, utslitt bil uten noen garanti for et problemfritt bilhold. Anonymkode: e139a...a33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eldre Kia er overhodet ikke bra. Anonymkode: cc7b5...f97 Kilde på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg trenger en ny bil, vil ha stasjonsvogn med manuell girkasse, helst på Vestlandet. Utvalget er så lite! Denne er omtrent den eneste jeg finner: https://www.finn.no/mobility/item/383843969?ci=8 Er dette greie biler? Anonymkode: 9f475...5a6 Tror det er et godt kjøp! Jeg anbefaler riktignok Toyota, men Kia er et godt merke også. Har også manuelt gir, og i tillegg diesel. Anonymkode: d3a49...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er vel ganske mange år siden de sluttet å selge biler med manuell gir? Anonymkode: 882cb...884 Ee nei får fortsatt kjøpt bil med manuell. Naboen her kjøpte nå helt ny bil og den var manuell. Så og nå når ene ungdommen skulle kjøpe bil nå fikk mye mindre valg ved automat og bilene hadde da kjørt mye i mange tilfeller. Anonymkode: ffb07...f0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar Mardina skrev (15 timer siden): Kilde på det? Jeg har hatt en, og det var 50/50 om den starta. Alle jeg kjenner som hadde Kia rundt 2010 har tilsvarende erfaringer. Det er egentlig bare å google, det er først de siste årene at Kia har utmerket seg. Anonymkode: cc7b5...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar Kjører du mye småturer? Vurder da om hva som er best av diesel og bensin for deg. Noen eldre dieselbiler har ikke godt av bare småkjøring. De har ikke filtere som er laget for bare slik bruk. De må ha sine jevnlige langturer. Er det mye småkjøring så kan bensin være beste vei å gå. Sjekk det opp mot årsmodell og slikt. Anonymkode: 85a99...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar Volvo v70 en hvis du får tak i en godt vedlikehold andregenrasjon så har du god og trofast bil. Nyere også forsåvidt. Anonymkode: 0cfbb...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #17 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 20.46): Det er vel ganske mange år siden de sluttet å selge biler med manuell gir? Anonymkode: 882cb...884 Haha. Nei. Det selges enda. Anonymkode: 9f3ff...87c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. januar #18 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har hatt en, og det var 50/50 om den starta. Alle jeg kjenner som hadde Kia rundt 2010 har tilsvarende erfaringer. Det er egentlig bare å google, det er først de siste årene at Kia har utmerket seg. Anonymkode: cc7b5...f97 Det kan skje med alle biler, ikke bare Kia. Det finnes "mandagsbiler" innenfor de fleste bilmerker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #19 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ee nei får fortsatt kjøpt bil med manuell. Naboen her kjøpte nå helt ny bil og den var manuell. Så og nå når ene ungdommen skulle kjøpe bil nå fikk mye mindre valg ved automat og bilene hadde da kjørt mye i mange tilfeller. Anonymkode: ffb07...f0f Jeg foretrekker manuell selv jeg. Har ikke no helt ny bil men 2018 modell. Jeg kjøpte den fordi mine barn skulle lære seg i kjøre manuell. Dem er kjempe glad for at dem kan det. Jeg kjører automat på jobb. Jeg synes det er kjedelig. Elsker manuell. Anonymkode: 9f3ff...87c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Del Skrevet 12. januar Mardina skrev (2 timer siden): Det kan skje med alle biler, ikke bare Kia. Det finnes "mandagsbiler" innenfor de fleste bilmerker. Men nå var altså Kia kjent som et søppelmerke før i tiden. Hvorfor vil du lure TS til å kjøpe søppel? Anonymkode: cc7b5...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå