Gå til innhold

Lyder i hus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har sikkert en alt for aktiv hørsel og sliter i tillegg med angst. Det er så mye lyder i huset her at jeg blir gal, går rundt og prøver å høre på alle vegger osv. 

En del skjønner jeg, knirk i gulv, tikking fra klokker, lyder fra varmeovn, dropping inni avløpsrørene (sjekket at ikke det er noe fukt rundt, selvfølgelig), lyder fra kobberrør som utvider seg osv.

Men nå er det en ny lyd, inni en vegg, det tikker jevnt en stund også slutter det. Høyere til at jeg tror det er insekter, men for lite lyd til å være mus/rotte. Hva kan det være? Gammelt trehus og kaldt ute. Er et vindu og en varmeovn på den veggen innvendig. Kan det være treverket som beveger seg?

Anonymkode: 623bb...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være treverk eller annet i selve huset som lager lyd på grunn av endring av temperatur og fuktighet. Gjelder særlig i eldre hus. 
Har du prøvd hvit lyd? Masse av det på både Spotify og YouTube. Jeg er selv glad i vifte om sommeren som bakgrunnslyd når vinduet er åpent og naboene enda holder på ute, men jeg har lagt meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor sannsynlighet at det er treverket ja. Temperaturendringer, luft fuktighet og temperaturforskjeller inn/ut gjør at treverk kan lage lyd.

Anonymkode: 1f5ae...4c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Stor sannsynlighet at det er treverket ja. Temperaturendringer, luft fuktighet og temperaturforskjeller inn/ut gjør at treverk kan lage lyd.

Anonymkode: 1f5ae...4c7

Håper det. Huset er snart 60 år gammelt, relativt ny kledning og isolasjon da. Bare ekkelt og angsten min ser for seg alt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper det. Huset er snart 60 år gammelt, relativt ny kledning og isolasjon da. Bare ekkelt og angsten min ser for seg alt mulig..

Du må ikke ha det helt stille i huset 🙊 radio på, eller musikk på øret. Prøv å få deg seg til å slutte å «lytte» etter lyder. Er litt sånn selv, så prøver å distrahere meg fra lyder med å ikke ha det stille. Driver ikke å lytter like mye nå lengre

Anonymkode: 3b008...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...