AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hvordan klarer man å være disiplinert nok til å lykkes med vektnedgang? Grunnen til at jeg spør er at jeg vet veldig godt hvordan jeg skal gå ned i vekt, det er det å gjennomføre det i praksis som blir ett problem for meg. Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 57fdf...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er litt sånn at jeg ikke ønsker et strengt regime i forhold til mat osv, jeg trenger å kose meg. Godtesnop er til helgene. Jeg trener ganske mye for å kunne spise sånn nogenlunde slik jeg ønsker. Det som ofte skjer når man trener over lengre tid er at man blir mer bevisst hva man faktisk spiser. Det å ikke spise utenom måltid og å spise godtesnop/chips kun i helgene er en selvfølge. Prøv også å tenke mindre på hva du kan ta bort fra kostholdet og tenk heller på hva du kan legge til. Feks proteiner. Anonymkode: e34ea...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan klarer man å være disiplinert nok til å lykkes med vektnedgang? Grunnen til at jeg spør er at jeg vet veldig godt hvordan jeg skal gå ned i vekt, det er det å gjennomføre det i praksis som blir ett problem for meg. Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 57fdf...e4a Det handler egentlig kun om å like å ha kontroll over tankene sine. Dersom innstillingen er at fett og sukker er godt og noe du ofrer, så blir du jo nærmest et offer selv. Du må jobbe med at du rett og slett ikke har lyst til å utsette kroppen din for den dritten mer. Det er altså ikke noe du ofrer - det er en GAVE du gir deg selv. Verden vil aldri gå tom for fristelser - den eneste du har kontroll på er deg selv. Jeg kunne bodd i en godteributikk og ikke spist en kalori - fordi jeg ikke vil ha de ekle greiene. Anonymkode: 2a3e8...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler egentlig kun om å like å ha kontroll over tankene sine. Dersom innstillingen er at fett og sukker er godt og noe du ofrer, så blir du jo nærmest et offer selv. Du må jobbe med at du rett og slett ikke har lyst til å utsette kroppen din for den dritten mer. Det er altså ikke noe du ofrer - det er en GAVE du gir deg selv. Verden vil aldri gå tom for fristelser - den eneste du har kontroll på er deg selv. Jeg kunne bodd i en godteributikk og ikke spist en kalori - fordi jeg ikke vil ha de ekle greiene. Anonymkode: 2a3e8...fdd Hvordan har du kommet dit at du ikke har lyst på godteri og ser på det som ekkelt? Har det alltid vært sånn eller er det tillært? Anonymkode: 57fdf...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan har du kommet dit at du ikke har lyst på godteri og ser på det som ekkelt? Har det alltid vært sånn eller er det tillært? Anonymkode: 57fdf...e4a Det er 100 % tillært. Prøv å begynne å legge godt merke til hva fastfood og godteri gjør med deg. Etter omganger med pizza og chips er kroppen full av salt og vann, urenheter popper opp i huden. Eller etter sjokolade og godteri - hvordan sukkeret legger seg som et ekkelt belegg på tennene og tunga, kvisene kommer, hvordan blodsukkeret skyter i været - for så å lande med et brak, og man blir daff og lat og ukonsentrert. Og dette er bare det du ser på utsiden, tenk hvordan det er inni kroppen og tarmene, som må forholde seg til dette svineriet. Nei takk, da tar jeg meg heller ei gulrot og en spasertur 😄 Anonymkode: 2a3e8...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Du må ønske å være den beste versjonen av seg selv. Du må jobbe hardt for deg selv, for din kropp, for din helse og for din egen lykke. Du kan ikke gi opp når det blir tøft og ikke stoppe når du møter motgang. Når du begynner å se resultatene så er det en følelse som ikke kan sammenlignes med noe annet. Det blir en livsstil etter hvert. Du må bare komme deg ut av komfortsonen. Anonymkode: fbcb9...654 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvordan klarer man å være disiplinert nok til å lykkes med vektnedgang? Grunnen til at jeg spør er at jeg vet veldig godt hvordan jeg skal gå ned i vekt, det er det å gjennomføre det i praksis som blir ett problem for meg. Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 57fdf...e4a Du bør ta kontakt med en PT og en ernæringsfysiolog. Det enkle er å gå ned i vekt. Den virkelige jobben starter når du skal holde den nye vekten stabil. Du må endre livsstilen din fullstendig for resten av ditt liv. Din kropp har sin trivselsvekt som nå er maksvekt. Hva enn du gjør vil kroppen din jobbe mot deg hvert sekund, hvert minutt, hver time, hvert døgn, hver måned, hvert år, for resten av ditt liv. Den vil gjøre alt den klarer for å komme tilbake til trivselsvekten. Så du må være pinne hard med deg selv for å holde vekten resten av livet. Hvis ikke vil kiloene snike seg tilbake og ende på et høyere tall enn i dag. Så du må endre livet fullstendig å være forberedt på at den jobben varer 24/7/365 resten av livet. Da må du veie deg minimum hver andre uke og alltid tenke på hva du putter i deg og hvor mye du forbrenner, for din kropp og forbrenning er innstilt på x antall kilo. Så hvis du synes det er vanskelig å gå NED i vekt, så kan jeg love deg at du vil synes det er 8 ganger så vanskelig å holde den nye vekta. Så da må du kontakte fagfolk som kan gi deg strategier for å klare den jobben. Du kan ikke sluntre unna i ferier, knapt nok i helgen kan du unne deg noe ekstra. For så snart kroppen din får smak på «rusmidlene» igjen vil du ha store problemer med å komme tilbake til hverdagen etterpå. Da vil den skrike enda høyere og jobbe enda hardere for å få deg til å lytte, og øke kalori-inntaket slik at du ender tilbake til start. Lykke til. Det er super-enkelt å gå ned i vekt. Det klarer alle. Men bare noen få prosent lykkes i det lange løp. Jeg har 10 kg for mye, sånn har jeg alltid vært. Jeg gidder ikke kjempe med meg selv hver dag i 60 år til for å prøve å gjøre meg selv til noe jeg ikke er. Mine gener gjør at jeg har 10 kg for mye. Sånn er det. Anonymkode: 0b3d4...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan klarer man å være disiplinert nok til å lykkes med vektnedgang? Grunnen til at jeg spør er at jeg vet veldig godt hvordan jeg skal gå ned i vekt, det er det å gjennomføre det i praksis som blir ett problem for meg. Noen som har noen gode råd til meg? Anonymkode: 57fdf...e4a Man må ville det nok, så må man ta ansvar for valgene og handlingene sine. Anonymkode: 81b1d...c6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør ta kontakt med en PT og en ernæringsfysiolog. Det enkle er å gå ned i vekt. Den virkelige jobben starter når du skal holde den nye vekten stabil. Du må endre livsstilen din fullstendig for resten av ditt liv. Din kropp har sin trivselsvekt som nå er maksvekt. Hva enn du gjør vil kroppen din jobbe mot deg hvert sekund, hvert minutt, hver time, hvert døgn, hver måned, hvert år, for resten av ditt liv. Den vil gjøre alt den klarer for å komme tilbake til trivselsvekten. Så du må være pinne hard med deg selv for å holde vekten resten av livet. Hvis ikke vil kiloene snike seg tilbake og ende på et høyere tall enn i dag. Så du må endre livet fullstendig å være forberedt på at den jobben varer 24/7/365 resten av livet. Da må du veie deg minimum hver andre uke og alltid tenke på hva du putter i deg og hvor mye du forbrenner, for din kropp og forbrenning er innstilt på x antall kilo. Så hvis du synes det er vanskelig å gå NED i vekt, så kan jeg love deg at du vil synes det er 8 ganger så vanskelig å holde den nye vekta. Så da må du kontakte fagfolk som kan gi deg strategier for å klare den jobben. Du kan ikke sluntre unna i ferier, knapt nok i helgen kan du unne deg noe ekstra. For så snart kroppen din får smak på «rusmidlene» igjen vil du ha store problemer med å komme tilbake til hverdagen etterpå. Da vil den skrike enda høyere og jobbe enda hardere for å få deg til å lytte, og øke kalori-inntaket slik at du ender tilbake til start. Lykke til. Det er super-enkelt å gå ned i vekt. Det klarer alle. Men bare noen få prosent lykkes i det lange løp. Jeg har 10 kg for mye, sånn har jeg alltid vært. Jeg gidder ikke kjempe med meg selv hver dag i 60 år til for å prøve å gjøre meg selv til noe jeg ikke er. Mine gener gjør at jeg har 10 kg for mye. Sånn er det. Anonymkode: 0b3d4...d2d Jeg anbefaler at TS ikke gir opp før hen har begynt. Jeg anbefaler å ha sunn(og kalorifattig) mat lett tilgjengelig, og finn noe som distraherer deg de siste timene før sengetid for å unngå selvsabotasje. Anonymkode: 81465...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå