AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Jeg er ikke veldig in i dette tekniske rundt lyd og tv. TV har jeg, men ikke lyd. Tenker å gjøre det litt minimalistisk og trenger bare god/fin lyd. Blir aldri full pupp på anlegg, men litt musikk og fin lyd når man ser film. Bor i leilighet så sier seg at man ikke tar av med musikk. Men hva er et godt kjøp? Selvsagt til billigste mulighet, for jeg er nettopp nyskilt og sitter med alene ansvar for to unger på toppen av alt 🙈 Anonymkode: 2e21c...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Jeg ville vurdert Sennheiser Ambeo Mini. Har ikke prøvd den selv, men er veldig interessert om den kommer på tilbud. Den var på til til rett under 5000 første uken i januar. https://www.tek.no/test/i/0Q7x6G/sennheiser-ambeo-mini Den jeg har nå, fra Klipsch kjøpte jeg i 2023 da min gamle samsung sluttet å fungere. Angret veldig på dette og kan ikke anbefale denne. Veldig mye tull med denne lydplanken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Del Skrevet 11. januar Sonos Arc. Helt hinsides. Anonymkode: 4ecbf...7ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Del Skrevet 11. januar Hvis musikk er prioritert, ville jeg ærlig talt valgt noe annet enn lydplanke. Et par stereohøyttalere er mye mer egnet til det. Hvis det er snakk om stort sett TV og litt musikk engang iblant, blir det kanskje noe annet. Personlig ville jeg tatt en kikk på noe sånt: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hoyttalere-og-hi-fi/hoyttalere/audio-pro-a28-hoyttalersett-sort/430058 Anonymkode: 51850...6da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #5 Del Skrevet 12. januar Takk for svar.Er ikke spesielt opptatt av lyd, men jeg liker å spille av musikk inni mellom, men det er mer for å ha stemning enn lyd… Det er jo i hovedsak for tv opplevelse. Liker heller ikke oppsettet med høytalere synlig på den måten 🙈 Anonymkode: 2e21c...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #6 Del Skrevet 12. januar Har en eldre JBL SB400 med trådløs sub og er fornøyd med den. Anonymkode: 091bc...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #7 Del Skrevet 13. januar Jeg har dette. Kostet ca 4500; Enkelt å sette opp og gir meg god lyd til mitt bruk som er å se serier og av og til musikk. Anonymkode: d86c5...986 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #8 Del Skrevet 13. januar Ikke kjøp planke med egen sub hvis du bor i blokk. Naboer hater sånt. Anonymkode: 9b2bb...af4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Del Skrevet 14. januar male32 skrev (På 10.1.2025 den 19.21): Jeg ville vurdert Sennheiser Ambeo Mini. Har ikke prøvd den selv, men er veldig interessert om den kommer på tilbud. Den var på til til rett under 5000 første uken i januar. https://www.tek.no/test/i/0Q7x6G/sennheiser-ambeo-mini Den jeg har nå, fra Klipsch kjøpte jeg i 2023 da min gamle samsung sluttet å fungere. Angret veldig på dette og kan ikke anbefale denne. Veldig mye tull med denne lydplanken. Sinnnsvakt dyr sak sammenlignet med hva man kan få fra f.eks. samsung. Jeg vil anbefale å gå til elkjøp eller lignende og både se og høre produktene. Man trenger på ingen måte å betale en del tusenlapper, selv på tilbud, for å imøtekomme TS sitt behov slik det blir beskrevet. Alt etter hva man er vant med og forventer, men TS beskriver et behov hun ikke engang har "peil på", vet hva hun ønsker eller lignende, utover bedre lyd enn hva TV-en selv gir. Det får man med en lydplanke til tusenlappen. Anonymkode: 60ece...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #10 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 22.02): Sinnnsvakt dyr sak sammenlignet med hva man kan få fra f.eks. samsung. Jeg vil anbefale å gå til elkjøp eller lignende og både se og høre produktene. Man trenger på ingen måte å betale en del tusenlapper, selv på tilbud, for å imøtekomme TS sitt behov slik det blir beskrevet. Alt etter hva man er vant med og forventer, men TS beskriver et behov hun ikke engang har "peil på", vet hva hun ønsker eller lignende, utover bedre lyd enn hva TV-en selv gir. Det får man med en lydplanke til tusenlappen. Anonymkode: 60ece...6c4 Her overvurderer du lydkvaliteten til lydplanker. Hvis en lydplanke til 1000 kroner lyder bedre enn TV høyttalerne, så må man ha en steingammel TV. Sier ikke at ts skal svi av over 10K på ny lydplanke, men å anbefale noe til 1000 kroner er bokstavelig talt å lure ts. Da kaster man pengene ut av vinduet for noe som ikke vil gi bedre lyd. Ville minimum lagt noen tusen i lydplanke for å få brukbar lyd. 3-4000 så får du helt grei lyd. Anonymkode: ea80d...907 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.1.2025 den 9.20): Her overvurderer du lydkvaliteten til lydplanker. Hvis en lydplanke til 1000 kroner lyder bedre enn TV høyttalerne, så må man ha en steingammel TV. Sier ikke at ts skal svi av over 10K på ny lydplanke, men å anbefale noe til 1000 kroner er bokstavelig talt å lure ts. Da kaster man pengene ut av vinduet for noe som ikke vil gi bedre lyd. Ville minimum lagt noen tusen i lydplanke for å få brukbar lyd. 3-4000 så får du helt grei lyd. Anonymkode: ea80d...907 Dette 👆 Kan ta denne som eksempel: https://www.komplett.no/product/1304941/tv-lyd-bilde/lydplanker/lg-sn5-lydplanke?queryid=334d9bb43c2e0dcbd5e640c7c06b91fd&sort=PriceAsc Koster rundt 2000 kroner, og får jevnt over slakt på reddit. Noen av kommentarene på denne: «If anyone is curious i bought it and returned it straight away after listening to it. Hot garbage don't bother :)» «New LG soundbar is absolutely horrible compared to the default tv audio» Skal man først gjøre det billig på lydplanke, er det bokstavelig talt å kaste penger ut av vinduet. De få menneskene som hevder at billige lydplanker er en oppgradering har enten en gammel kasse-tv, eller så er de i total fornektelse fordi de ikke ønsker å ta innover seg at de har kastet penger ut av vinduet. Etter min mening må man opp på Samsung HW-S (og høyere) eller Sonos Arc for å få et markant (og vesentlig) hopp opp fra TV høyttalere. Anonymkode: ea80d...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå