Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken utdannelse har du, tittel og hvor er du ansatt? Hvilke tillegg får du og hva er grunnlønn? 

Anonymkode: 18018...022

AnonymBruker
Skrevet

660 000, 22000 ekstra for kontaktlærer. 

Rogaland 

Master og noe videreutdanning. 

Anonymkode: 25238...be2

AnonymBruker
Skrevet

702 000 Adjunkt med tillegg - full ansiennitet

17.000 kr i kontaktlærer.  

Anonymkode: a85ab...454

AnonymBruker
Skrevet

675 000

adjunkt med tillegg- 14 års ansiennitet. 

Jobber som kontaktlærer på barnetrinnet på Øvre Romerike. Kontaktlærertillegget på 25 000 er inkludert. 

Anonymkode: 720dc...5f2

AnonymBruker
Skrevet

683 000, lektor med tilleggsutdanning på vgs, Buskerud, master + ppu + 30 stp ekstra på universitetet. 
Fikk tillegg for de 30 stp da jeg ble ansatt for 8 år siden, som lønnsøkninger(ansiennitet og lønnsoppgjør) siden har bygget på, men husker ikke hva det var. 

Anonymkode: f4e72...7e3

Skrevet

712 000. Lektor med tillegg. 12 års ansiennitet.

AnonymBruker
Skrevet

lektor med tillegg i oslo. 720k. 4åring lærerutdanning, en kfk, to årsenheter og en mastergrad. synes ikke lønna eller arbeidsforholdene speiler lengden eller bredden på utdanningen. 

får 20kr/t i tillegg for foreldremøter 2g/år. ellers ingen tillegg. en hån. 

Anonymkode: 1a5e2...1ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

lektor med tillegg i oslo. 720k. 4åring lærerutdanning, en kfk, to årsenheter og en mastergrad. synes ikke lønna eller arbeidsforholdene speiler lengden eller bredden på utdanningen. 

får 20kr/t i tillegg for foreldremøter 2g/år. ellers ingen tillegg. en hån. 

Du tjener mest av alle i tråden, så langt. Men med dobbel lærerutdanning så lønna vil selvsagt ikke reflektere dette.

Selv tjente jeg 950.000 kr i fjor. Jeg er lektor med tillegg, utdanninga er master, ppu og videreutdanning samt noen års erfaring (jeg går opp i lønn til neste år pga erfaring og et ekstra fag). Og ikke minst har jeg kun delvis helklasser og ellers grupper, slik at jeg kan jobbe ekstra i helsevesenet i helger/ferie. For jeg har ikke de enorme rettebunkene som mange lærere har. Dessuten jobber jeg nesten ikke på fredager pga ei ordning med heldags fagdager 2 ganger per semester. Og på ei helg med 14-timers langvakter i helsevesenet kan jeg jobbe inntil 36 timer der jeg får uttelling for pedagogikken. Som oftest jobber jeg 1-2 slike vakter per uke. Det hender også at jeg er vikar på en annen skole fredagene jeg ikke jobber på min faste skole. Dette er mulig når man jobber offentlig + privat, eller fylke+ kommune, da blir det ikke registert overtid. Jeg har gjort det noen år nå. 

Anonymkode: 33046...e55

AnonymBruker
Skrevet

har ikke dobbel lærerutdanning, men ja, jeg jobber også noe privat i helsevesenet i helger og ferier for at ting skal gå rundt med økte renter som singel med stort boliglån i hovedstaden. jobber på barneskole vel å merke, ikke vgs. snart max ansiennitet. trist at det er slik. 

i oslo har vi noe høyere lønn, men boligprisene spiser langt mer enn den lille forskjellen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som spesialpedagog, rammer som adjunkt, max ansiennitet. Barnehagelærer (bachelor) og et årsst spesialpedagogikk. 

Årslønn er 642 000,- 

Anonymkode: 36c5e...d46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv tjente jeg 950.000 kr i fjor

Kun for lærerjobben, uten tillegg?

Anonymkode: 38e40...e24

AnonymBruker
Skrevet

638.400 + kontaktlærertillegg på 43.000 (Fredrikstad kommune).

Adjunkt med opprykk, 13 års ansiennitet.

Anonymkode: 5790d...32f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jobber som spesialpedagog, rammer som adjunkt, max ansiennitet. Barnehagelærer (bachelor) og et årsst spesialpedagogikk. 

Årslønn er 642 000,- 

Har ikke sett at det går an å ta ett års studium i spe.ped for så å jobbe som det? Jeg trodde man måtte ha master? Jeg er snart ferdig bhg lærer men må vel jobbe i to år før jeg kan ta master. 

Anonymkode: a561f...547

AnonymBruker
Skrevet
Helikopter skrev (11 timer siden):

712 000. Lektor med tillegg. 12 års ansiennitet.

Hmm. Jeg er lektor med tillegg, jobber i VGS. Har 14 års ansiennitet, tjener 706 000. Er det kontaktlærertillegg inkludert i lønna du oppgir her? Jeg er ikke kontaktlærer i år.

Anonymkode: 08fd3...b6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmm. Jeg er lektor med tillegg, jobber i VGS. Har 14 års ansiennitet, tjener 706 000. Er det kontaktlærertillegg inkludert i lønna du oppgir her? Jeg er ikke kontaktlærer i år.

Anonymkode: 08fd3...b6a

Jeg har ett års videreutdanning som jeg glemte å nevne ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke sett at det går an å ta ett års studium i spe.ped for så å jobbe som det? Jeg trodde man måtte ha master? Jeg er snart ferdig bhg lærer men må vel jobbe i to år før jeg kan ta master. 

Tok spes.ped 1 og spes.ped 2 som tilsammen er 60 studiepoeng i 2021-2022. Frem til 2024 var man kvalifisert til å få fast stilling som spesialpedagog i skolen med min. 60 studiepoeng spes.ped sammen med bachelor i barnehagelærer. Mange rektorer ønsker undervisningskompetanse i tillegg så ikke garantert jobb, men. Med ny opplæringslov i 2024 er jeg usikker på om man fortsatt kan få fast stilling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tok spes.ped 1 og spes.ped 2 som tilsammen er 60 studiepoeng i 2021-2022. Frem til 2024 var man kvalifisert til å få fast stilling som spesialpedagog i skolen med min. 60 studiepoeng spes.ped sammen med bachelor i barnehagelærer. Mange rektorer ønsker undervisningskompetanse i tillegg så ikke garantert jobb, men. Med ny opplæringslov i 2024 er jeg usikker på om man fortsatt kan få fast stilling. 

Oki takk for svar, skal undersøke dette videre☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2025 den 11.29):

Spesialpedagog er ikke en beskyttet tittel, så du kan kalle deg det etter et årsstudium eller bachelor i spesialpedagogikk. Forskjellen er at du ikke kan få jobb i PPT, da det kreves master. Men du kan fint få jobb i skole eller barnehage med bachelor + årsstudium i spesped eller kun bachelor i spesped. Jeg vil likevel anbefale å ta master, med tanke på jobbmuligheter.

Du må heller ikke ha to års arbeidserfaring for å kunne ta master, det gjelder som oftest kun på sykepleie, vernepleie etc. Jeg har ingen arbeidserfaring (er ufør), men tok masteren tre år etter jeg har ferdig med bachelor. Og blir ferdig nå til våren.

Anonymkode: 1506f...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i spedped + master i spedped + årsstudium i matematikk + PPU. Lektor med tillegg, 10 års ansiennitet, ingen tillegg. 695 000 kr. 

Anonymkode: 4c25b...45d

AnonymBruker
Skrevet

Adjunkt med tillegg. Ikke kontaktlærer. 617 000

Anonymkode: c0858...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...