Bobly Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hei, I lønnssamtalen i dag sa jeg ifra til avdelingsdirektør om at jeg kommer til å legge inn endring av stilling til høyere nivå. Han var helt enig med meg i begrunnelsen for kravet og sa at det er liten tvil om at jeg har en god begrunnelse for kravet. Kravet sender jeg via tillitsvalgte. Høres dette lovende ut, dere som kjenner HR, ledelse og forhandlinger?
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Ikke godt å si. Men leder sa det samme, men så gikk hen aktivt inn å sa nei til opprykk til HR. Det kommer med andre ord helt an på hvilken leder du har. En real en, eller en mer.. enerådig en. Anonymkode: a3f94...5ff
Bobly Skrevet 10. januar Forfatter #3 Skrevet 10. januar Huff! Ja fra leders side var det ikke noe tvil om at mitt krav er legitimt. Men fryktelig redd for at det vil tilsidesettes når det kommer til stykke😕
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Det er bare å prøve. Det verste er uansett bare et nei. Lykke til 🤞🏼 Anonymkode: a3f94...5ff
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar Er dette staten? Hvorfor fremmer ikke leder kravet da? Anonymkode: d734f...f5d
Bobly Skrevet 10. januar Forfatter #6 Skrevet 10. januar Hmmm. Ja rart. Men forhandlingene er neste uke og jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg vil fremme dette kravet før nå. Blir kanskje dårlig tid for lederen å gjøre det selv.
Bobly Skrevet 10. januar Forfatter #7 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er bare å prøve. Det verste er uansett bare et nei. Lykke til 🤞🏼 Anonymkode: a3f94...5ff Da blir det litt rar stemning mellom oss, merker jeg. Det er ganske god tillit mellom oss, og i så fall vil den bli påvirket, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Bobly skrev (26 minutter siden): Da blir det litt rar stemning mellom oss, merker jeg. Det er ganske god tillit mellom oss, og i så fall vil den bli påvirket, tror jeg Ja, det går på tilliten løs.. Men det er ingenting i veien for å kikke seg litt rundt om det ikke går veien. En ting som ikke lønner deg i dag - er å være lojal. Anonymkode: a3f94...5ff
Bobly Skrevet 10. januar Forfatter #9 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det går på tilliten løs.. Men det er ingenting i veien for å kikke seg litt rundt om det ikke går veien. En ting som ikke lønner deg i dag - er å være lojal. Anonymkode: a3f94...5ff Ja. Får vente å se hva som skjer i forhandlingene. Krysser fingrene!
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar Hva leder sier har i hvert fall større betydning i lønnsforhandlinger enn hva fagforeninger sier. Er det særskilt grunnlag du søker på, som går utenom lokale forhandlinger? Anonymkode: cb16e...dfe
Agatha Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Vet ikke hvor du arbeider? Hos oss vil det kun være mulig enten ved en slags endringsansettelse eller om man søker seg høyere opp ved at en stilling er utlyst. Det første er en ganske stor prosess og ikke noe som skjer gjennom et lønnskrav. Det er også avhengig av at vi har "ledige" stillinger på det høyere nivået. F.eks så kan du kun få opprykk fra rådgiver til seniorrådgiver om vi faktisk har bruk for en seniorrådgiver selv om rådgiveren gjør de samme oppgavene.
Bobly Skrevet 11. januar Forfatter #12 Skrevet 11. januar Agatha skrev (9 timer siden): Vet ikke hvor du arbeider? Hos oss vil det kun være mulig enten ved en slags endringsansettelse eller om man søker seg høyere opp ved at en stilling er utlyst. Det første er en ganske stor prosess og ikke noe som skjer gjennom et lønnskrav. Det er også avhengig av at vi har "ledige" stillinger på det høyere nivået. F.eks så kan du kun få opprykk fra rådgiver til seniorrådgiver om vi faktisk har bruk for en seniorrådgiver selv om rådgiveren gjør de samme oppgavene. Hmmm. Men hva er en endringsansettelse?
Agatha Skrevet 11. januar #13 Skrevet 11. januar Bobly skrev (2 timer siden): Hmmm. Men hva er en endringsansettelse? Neida, det heter ikke det. Men man kan søke om opprykk til en høyere/annen stillingskategori og da endres jo ansettelsen din til denne kategorien.
Bobly Skrevet 11. januar Forfatter #14 Skrevet 11. januar Agatha skrev (6 timer siden): Neida, det heter ikke det. Men man kan søke om opprykk til en høyere/annen stillingskategori og da endres jo ansettelsen din til denne kategorien. Ok. Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå