Trolltunge Skrevet 13. januar #21 Del Skrevet 13. januar Rosa Dartle skrev (1 minutt siden): Det er ganske nytt at det kom på planen😊 https://www.nrk.no/norge/skjerpar-beredskapen_-vil-bygge-nye-bomberom-1.17199530 Alle har vel snakket om det, men nå ser det ut som det faktisk skjer noe. Veldig bra! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Touria Skrevet 13. januar #22 Del Skrevet 13. januar Jeg har en del tørrvarer og hermetikk, så der skulle vi klart oss bra. Men dårlig på resten. Ikke kjøpt inn vann, har vedovn, men ikke ved. Har ca. 1000 kr liggende i kontanter. Alt vi har i huset av diverse er jo avhengig av strøm. Dvs power bank må lades for å lade andre ting, vi har oppladbare batterier, de må lades opp. Vi har lommelykter, med usb lading. Vel, egentlig alt må ha strøm. Leste meg nettopp opp hvor tilfluktsrommet er i vår kommune. Ligger ca 4 km fra vårt hjem og kan romme opptil 2000 stk. Vår kommune har 30 000 innbyggere, så ikke mye håp om å finne plass der. Tenker stadig vekk på at vi burde forberede oss litt mer, men utsetter det alltid..."smekker meg selv på fingrene" Skjerpings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 15. januar #23 Del Skrevet 15. januar Det viktigste er våpen. Da kan man rane naboen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selis Skrevet 16. januar #24 Del Skrevet 16. januar (endret) Det er lite bomberom i byen jeg bor. Og blir kaos hvis alle skal kjøre i trafikk til et bomberom og stå fast i trafikk. Jeg ser for meg at det går for lang tid til å komme seg frem pågrunn av avstand og trafikk alle kan nok ikke gå plass i nærmeste bomberom..... det er nok ulempen med å bo i en storby fremfor en bygd. ja vi trenger mer bomberom! Helst ved barnehager og boretslag. Endret 16. januar av Selis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buffelo Skrevet 16. januar Forfatter #25 Del Skrevet 16. januar Norge har uttallige tunneler som troleg med enkelhet kan omgjøres til tilfluktsrom. Sikkert også muleg å lagre proviant over lengre tid ettersom de fleste tunneler er kjølige. Noen har tunneler i nærheten av bostedet medan andre er avhengi av å kjøre i bil. Sjøvann kan destileres til ferskvann, og tunnelene må ha tilgang til vann, og aggerat for belysning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 16. januar #26 Del Skrevet 16. januar Det eneste beredskapslageret man trenger er et tonn toalettpapir. Om koronakrisen har lært oss noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apen Julius Skrevet 16. januar #27 Del Skrevet 16. januar Stonegiant skrev (På 15.1.2025 den 13.46): Det viktigste er våpen. Da kan man rane naboen. Jepp. For hva er definisjonen på en prepper? En som samler mat til han ene våpengærningen i nabolaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå