Gå til innhold

Kjøpe min første seng! Noen innspill?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/rammemadrasser/basic-rammemadrass/?VariationId=V_5637448327&gad_source=1&gbraid=0AAAAAC57RWpcP9BpamLusxqDC75JXXzq_&gclid=EAIaIQobChMIu8KYo6rrigMVzw-iAx3jsyg5EAAYAyAAEgLhifD_BwE

Tenkte litt på denne siden så mye er på salg 🙈 virker det som en fin? Jeg har så mange usikre følelser.. aldri gjort det før.. og trenger noe som ikke er så dyrt 🙈

Anonymkode: f5a3c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har solgt senger tidligere;

* Hvor lenge planlegger du å ha sengen? Bor du midlertidig et sted der du skal flytte etter for eksempel endt studie? Eller er det en seng du skal ha i langt flere år? For eksempel flytte med sengen. For dette sier noe om hvor mye penger du kan være villig til å legge ned i den. evt ser du for deg at den størrelsen på seng kommer til å vare lenge? 

* Sover du på mage/rygg/side? Oftest på mage og rygg tilsier at du bør ha en fastere madrass, ligger du oftere på siden anbefales en madrass i medium.

* Hva foretrekker du? En myk madrass? 

- Støtten ligger i madrassen, men følelsen av mykhet ligger ofte i overmadrass. Du kan få en myk overmadrass, en overmadrass som puster, eller for eksempel en overmadrass i ull om du fort fryser. Men husk at du skal ha sengen hele året.

Har ikke kjennskap til den madrassen, men enbefaler deg sterkt å gå innom flere møbelforetninger som selger seng og prøveligge madrassene. Om du havner på noen madrasser du foretrekker kan jeg anbefale deg å prøve de både 3-4 ganger til før du velger å kjøpe de.

Anonymkode: 14465...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 seng til 2000 kr kan kanskje fungere for noen, men denne ville ikke fungert for meg som hovdseng. 

Om den vil fungere for deg kommer an på alder, vekt/hvordan vekten fordeler seg, hva slags støtte du har behov for. Siden det er din første seng, så kanskje du faller innunder "ungdom og "student", og kanskje ikke har for store krav til seng enda? Husk at prisen ikke er inkl overmadrass, og det bør du ha i tillegg. 

https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/overmadrasser/xov-basic-overmadrass-120x200-cm/

Du må rett og slett prøveligge madrassen. Anbefaler deg å prøveligge flere rimeligere modeller også hos de andre møbelkjedene. Tips er å gå for seng med pocketfjærer, ikke bonellfjærer. Men smak og behag :) 

Anonymkode: f3b61...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gått for pocketfjærer og myk, tykk overmadrass (latex). 

Ikea-sengene synes jeg blir for harde. Men så liker jeg å ligge mykt.

Anonymkode: 42399...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville gått for pocketfjærer og myk, tykk overmadrass (latex). 

Ikea-sengene synes jeg blir for harde. Men så liker jeg å ligge mykt.

Anonymkode: 42399...66a

Det virker ikke som TS har budsjett til å kjøpe overmadrass i latex ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å prøveligge flere ganger, og du bør ligge litt, og legge deg i den stillingen du normalt ligger i på natten. Jeg kjenner heller ikke til akkurat den sengen, men husk god overmadrass også 😊

Skal ærlig innrømme at jeg har kjøpt både overmadrass og seng uten mange prøveligg, og basert på pris flere ganger i mine yngre dager. Mulig jeg var heldig, men gikk bra. Jeg kjøpte da fra IKEA, og hadde i en del år. Vil tro denne her er bedre kvalitet enn billigst på IKEA, uten at jeg nå har studert så veldig. Godt tilbud i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker ikke som TS har budsjett til å kjøpe overmadrass i latex ;) 

Ja. Ts er student 🙈 med et begrenset budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips. Da blir det prøving 🙈 Den er opprinnelig til 5000, ikke 2000, men den er salg på nå. Verdsetter alle tipsene 🥰 ser denne har pocketfjær og. Visste ikke at det var noe forskjell der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for tips. Da blir det prøving 🙈 Den er opprinnelig til 5000, ikke 2000, men den er salg på nå. Verdsetter alle tipsene 🥰 ser denne har pocketfjær og. Visste ikke at det var noe forskjell der. 

Stor forskjell på pocketfjær og bonell. Men, det at en seng er satt ned fra 5000 til 2000 ville jeg vært skeptisk til, kan være det er en seng som det har vært mye klager på og derfor selger de den ut veldig billig. Vet ikke, spør :) 

Her er en seng som også er på tilbud, men blir jo fortsatt dyrere så klart. Pocketfjærer, og prisen er inkl overmadrass. 

https://www.bohus.no/seng/enkeltseng/120x200/stockholm-rammeseng-120x200

Denne er rimeligere, men er bonellfjærer. Bonell må ikke være krise altså, men det blir mer bevegelse når man snur seg. Prøv, og se selv. 

https://www.bohus.no/seng/enkeltseng/120x200/paris-rammeseng-120x200

Denne er inkl overmadrass og ben, men uten gavl. Også pocketfjærer.

https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/rammeseng/lysefjord-rammeseng-120x200-cm-398711

Jeg ville tatt runden og prøvd der du har mulighet, ikke kjøp det billigste bare fordi det er billig. Å ligge i dårlig madrass kan ødelegge ryggen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seng tar stor plass, så hvis du ikke er plaget av for mye tom gulvplass, vurdér om du kanskje ikke trenger en så altfor stor seng. Jo større seng, jo større dyne og sengetøy og alt annet. 

Anonymkode: ded6b...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er den bred nok ift overnattingsbesøk? 😅 jeg ville nok kjøpt 150 om det er plass på soverom/hybel. 

Anonymkode: faa2b...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seng tar stor plass, så hvis du ikke er plaget av for mye tom gulvplass, vurdér om du kanskje ikke trenger en så altfor stor seng. Jo større seng, jo større dyne og sengetøy og alt annet. 

Jeg har 180 seng, har ikke noe større dyne av den grunn. Større laken da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er den bred nok ift overnattingsbesøk? 😅 jeg ville nok kjøpt 150 om det er plass på soverom/hybel. 

Anonymkode: faa2b...9c3

Det blir ganske trangt med 150, men jeg har tenkt på det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du ikke ung da? Da er det bare hyggelig å ligge i 120 seng hvis du får besøk 😘
Jeg hadde 120 seng i noen år tidlig 20 årene, funka helt topp. Oppgraderte da jeg fikk større plass/bedre råd :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg angrer på min 160cm brede seng, men madrassene er så gode at jeg ikke bytter den ut. Men den tar plagsomt mye plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stor forskjell på pocketfjær og bonell. Men, det at en seng er satt ned fra 5000 til 2000 ville jeg vært skeptisk til, kan være det er en seng som det har vært mye klager på og derfor selger de den ut veldig billig. Vet ikke, spør :) 

Her er en seng som også er på tilbud, men blir jo fortsatt dyrere så klart. Pocketfjærer, og prisen er inkl overmadrass. 

https://www.bohus.no/seng/enkeltseng/120x200/stockholm-rammeseng-120x200

Denne er rimeligere, men er bonellfjærer. Bonell må ikke være krise altså, men det blir mer bevegelse når man snur seg. Prøv, og se selv. 

https://www.bohus.no/seng/enkeltseng/120x200/paris-rammeseng-120x200

Denne er inkl overmadrass og ben, men uten gavl. Også pocketfjærer.

https://www.mobelringen.no/soverom/seng-og-madrass/rammeseng/lysefjord-rammeseng-120x200-cm-398711

Jeg ville tatt runden og prøvd der du har mulighet, ikke kjøp det billigste bare fordi det er billig. Å ligge i dårlig madrass kan ødelegge ryggen :) 

Skeidar har satt ned ekstremt mange senger denne måneden 🙈 ikke bare denne, men det er mange senger som er på halvpris eller mer blant annet en seng til 16.000 som nå koster 8.000 kr. Har tittet en del på bohus også, men en del av de er ikke tilgjengelig lengre. Tusen takk for at du tok deg tiden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er du ikke ung da? Da er det bare hyggelig å ligge i 120 seng hvis du får besøk 😘
Jeg hadde 120 seng i noen år tidlig 20 årene, funka helt topp. Oppgraderte da jeg fikk større plass/bedre råd :) 

Jeg angrer på min 160cm brede seng, men madrassene er så gode at jeg ikke bytter den ut. Men den tar plagsomt mye plass. 

Lol det er det jeg har tenkt også. Føler 120 er det mest praktiske 🙈 litt intimt gjør jo ingenting 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skeidar har satt ned ekstremt mange senger denne måneden 🙈 ikke bare denne, men det er mange senger som er på halvpris eller mer blant annet en seng til 16.000 som nå koster 8.000 kr. Har tittet en del på bohus også, men en del av de er ikke tilgjengelig lengre. Tusen takk for at du tok deg tiden ❤️

De setter ned prisen mye i januar, sant det. Nei du må nesten bare prøveligge og se hvordan det føles. Du har jo reklamasjonsrett, hvis det plutselig blir søkk i madrassen osv. Og hvis du er ung og lett, så kan det være den er helt grei for deg. Men du må ha overmadrass til altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...