AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Hvor setter dere foreldere grenser ved leking? Har barna full avgang til alt av leker hele tiden? Er det greit å dra ut et puslespill for så å gå videre til neste lek? ( det som skjer her er jo at man nesten må pusle det sammen igjen for å ikke miste bitene) jeg er konsekvent og sier at hu må pusle det når hu drar det ut men det blir en kamp… en av mange i løpet av en dag… Blande leker? For eksempel kjøkkenleker, bil leker, bamser og pennal ting i en veske. Så når vi skal leke med for eksempel kjøkken lek så er halvparten borte. Jeg har en kreativ 5 åring, hu etterlater seg et spor av rot hvor en hun går.. 10 min meg leking og det er 20 min rydde jobbe for meg.. eller 30 min med masing også rydder vi sammen. Føler jeg konstant går å rydder eller maser på at hu skal rydde. Ønsker at leker som hører sammen skal være sammen så det faktisk går an å leke med det.. Skulle ønske jeg bare kunne latt det flyte men prøver bevist å skape barn som setter pris på å rydde. Anonymkode: c6e2b...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar En 5 åring kan fint rydde etter seg selv. Anonymkode: fa684...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Mine har fått leke med hva de vil, og blande leker som de vil. Det er jo en del av nysgjerrig og oppfinnsom natur det. Men de må rydde selv, og rydde ordentlig. Anonymkode: 1c914...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar De får leke som de vil og hoppe litt fra det ene til det andre. De må rydde etter seg før de får se på TV (når det er tid for det) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Leker med det de vil og får selvsagt blande som e vil, rydder alene eller vi sammen Anonymkode: ceef8...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Har du prøvd å rotete lekene og sette fram bare noen ting på en hylle? Litt som de gjør i Montessori-pedagogikk? Funker hos oss i alle fall, men mitt barn er yngre da. Opplever at hun ikke blir like overveldet av lekene da, og at hun blir mer kreativ med det som er satt frem Syne forøvrig at det er fint at hun blander ulike typer leker - høres bra ut for kreativiteten. Men kanskje det er for mange ting tilgjengelig på en gang, så hun ikke klarer å fokusere på det hun først startet på? Og rydding må hun selvfølgelig bli med på Anonymkode: c8db7...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå