AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Har brukt lifesum app i 2 dager, aldri vært så stresset i fht mat før. Uansett hva jeg spiser, inn i app. Står stort sett gram eler serve som muligheter i mengde-hva betyr serve? Savner et alternativ som f.eks 1 skive Gilde kokt skinke-da kunne jeg valgt det istedet for å veie den skive når jeg skal spise den. Brukte smør tidligere-det tør jeg ikke lenger, vil ikke tilføre noe som jeg ikke kan beregne (hvor mye veier smør liksom? 1/2 ts, 1/4 ts, 0.1 gram....blir sprø av dette. Kutter ut appen for 8 år siden grunnet dette, men har valgt å prøve igjen da jeg null oversikt over kaloriinntaket iløpet av dagen.....det passer ikke alltid i min jobb å dra fram app for å registrere hva jeg har spist-og i går fikk vi servert pizza på et kveldsmøte-hvordan regne ut det? Har så lyst til å gi opp, men må ned i vekt grunnet helse, og føler meg forpliktet da jeg har meldt meg på et nettkurs om kosthold, så da føler jeg at jeg bare må holde ut.... Anonymkode: bd9c1...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Viktig å måle i begynnelsen. 1 ts smør er jo lett? Ta en ts med smør! En skive skinke er en skive, trengs ikke veies. Om det er stresset med meget nøye veiing som utgjør at du f.eks. ikke orker livsstilsendringer så bør du sette deg inn i generelt næringsrik men mager mat! for min del fungerer lifesum godt fordi jeg spiser kun frokost og middag. Frokosten er som regel fast innhold så trengs ikke å regne ut daglig. Regnet ut og målte nøye i begynnelsen. Middag regner jeg ut men har som regel faste middager. Er et fint verktøy Anonymkode: 8aa99...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Viktig å måle i begynnelsen. 1 ts smør er jo lett? Ta en ts med smør! En skive skinke er en skive, trengs ikke veies. Om det er stresset med meget nøye veiing som utgjør at du f.eks. ikke orker livsstilsendringer så bør du sette deg inn i generelt næringsrik men mager mat! for min del fungerer lifesum godt fordi jeg spiser kun frokost og middag. Frokosten er som regel fast innhold så trengs ikke å regne ut daglig. Regnet ut og målte nøye i begynnelsen. Middag regner jeg ut men har som regel faste middager. Er et fint verktøy Anonymkode: 8aa99...677 Det står ikke 1 skive skinke i appen, kun gram eller serve. Så da må jeg jo veie. Har ikke premium variant av app. Skal spise 1800 kalorier hver dag. 250 kcal til frokost og lunch, ca 500 til middag , og 250 kcal til kveldsmat. Sausekvote er ca 50 kcal. Pluss mellommåltid ca 550 kcal pluss minst 300 g grønnsaker.....og minst 2 l vann.....så jeg må jo veie /telle på en måte... Anonymkode: bd9c1...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har brukt lifesum app i 2 dager, aldri vært så stresset i fht mat før. Uansett hva jeg spiser, inn i app. Står stort sett gram eler serve som muligheter i mengde-hva betyr serve? Savner et alternativ som f.eks 1 skive Gilde kokt skinke-da kunne jeg valgt det istedet for å veie den skive når jeg skal spise den. Brukte smør tidligere-det tør jeg ikke lenger, vil ikke tilføre noe som jeg ikke kan beregne (hvor mye veier smør liksom? 1/2 ts, 1/4 ts, 0.1 gram....blir sprø av dette. Kutter ut appen for 8 år siden grunnet dette, men har valgt å prøve igjen da jeg null oversikt over kaloriinntaket iløpet av dagen.....det passer ikke alltid i min jobb å dra fram app for å registrere hva jeg har spist-og i går fikk vi servert pizza på et kveldsmøte-hvordan regne ut det? Har så lyst til å gi opp, men må ned i vekt grunnet helse, og føler meg forpliktet da jeg har meldt meg på et nettkurs om kosthold, så da føler jeg at jeg bare må holde ut.... Anonymkode: bd9c1...7f4 Det går seg til. Alt nytt man gjør er komplisert. Over noen uker så vet du akkurat hva som er vekta på de forskjellige. på middager ute og slikt lagde jeg bare estimater. Pizzastykke f.eks 350 mulig betalversjonener enklere, har aldri prøvd den gratise. men vekt på kjøkkenbenken kommer du og langt med. Anonymkode: b9939...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Jeg har betal appen. Og da kan jeg skanne f.eks strekkoden på pakken med skinke fra Gilde og velge en skive. Men det er alltid slitsomt å logge i starten før man blir vant til det og finner de beste løsningene. Det blir bedre etterhvert😊 Anonymkode: b1a75...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Her lurer på om det finnes en norsk variant, for hos meg ser det ikke sånn ut når jeg skal legge inn maten. Og dette er Lifesum. Anonymkode: fd673...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Min er også sånn som den over her, altså norsk. Men uansett hvis jeg kjøper en pakke skinke så teller jeg hvor mange skiver det er i pakken og deler på hvor mange gram det er i hele pakken. Da vet jeg hva 1 skiver veier ca. Samme med andre ting. Anonymkode: f1571...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Har du ikke kjøkkenvekt? Anonymkode: 47f07...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du ikke kjøkkenvekt? Anonymkode: 47f07...d41 Jo, men har fått vite at jeg ikke trenger å veie fordi alt står i app....en annen kostholdsveiledning sa jeg skulle telle ant skiver i pakka og dele på ant gram for å få riktig tall...... Anonymkode: bd9c1...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jo, men har fått vite at jeg ikke trenger å veie fordi alt står i app....en annen kostholdsveiledning sa jeg skulle telle ant skiver i pakka og dele på ant gram for å få riktig tall...... Anonymkode: bd9c1...7f4 Ok, men utrolig praktisk å ha ei vekt stående altså. Jeg hadde ikke greid meg uten. Har ei billig ei fra clas olson. Anonymkode: 47f07...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå