Gå til innhold

"Landet som ble for rikt" - Noen som har kjøpt boken?

Sportydame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi bruker velstanden vår til å betale trygder til folk istedenfor å utvikle samfunnet vårt. Vil absolutt lese den. 

Anonymkode: b5933...e08

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel mer en historiebok enn økonomibok.

Men skal absolutt lese den. Ikke at den forteller noe jeg ikke allerede visste, men håper andre folk lærer litt og slutter å stemme på politikere som tror alle problemer kan løses med å gi bort penger til alle mulige særinteresser. Penger som til syvende og sist tas fra din og min lomme.

Anonymkode: ae6d0...358

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi bruker velstanden vår til å betale trygder til folk istedenfor å utvikle samfunnet vårt. Vil absolutt lese den. 

Trygder går i det minste til det Norske folk (og i de aller fleste tilfeller til folk som virkelig behøver det) Det sløses noe helt vanvittig utover dette her i Norge. For ikke å snakke om horribel næringslivspolitikk. Tåpelig å singelplukke trygder som det største problemet i Norge. Sier mer om dine fordommer,en forståelse om hva boken faktisk dreier seg om.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fant80 skrev (1 time siden):

Trygder går i det minste til det Norske folk (og i de aller fleste tilfeller til folk som virkelig behøver det) Det sløses noe helt vanvittig utover dette her i Norge. For ikke å snakke om horribel næringslivspolitikk. Tåpelig å singelplukke trygder som det største problemet i Norge. Sier mer om dine fordommer,en forståelse om hva boken faktisk dreier seg om.

Vel, Norge bruker 200 milliarder mer på dette enn nærmeste sammenlignbare land, sååååååeh....

Anonymkode: 294c4...ea0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er det DUMMESTE  jeg har hørt 😂 Hver tiende person i Norge jobber for stat og kommune. Gjett hvor lønnen kommer ifra?  Det kommer fra nøyaktig det samme stedet som trygder kommer i fra!

For å ikke glemme at vi gir ENORME summer i bistand til andre land.  

Tviler på at forfatteren er så sneversynt at han bruker masse tid og energi på å skrive kun om trygd 😅  da bør han i såfall også ta med: 

Bidragsforskudd til enslige, foreldrepenger,sykepenger og penger til arbeidsledige.

For å ikke glemme:  hjelpestønader, gjenlevende pensjon, ordinær pensjon, krigspensjon og  tiltakspenger. 

Og helt til slutt sosialhjelp, kontantstøtte svangerskapspenger og  omsorgspenger. Bare som noen eksempler på at vi har andre grupper i Norge enn kun trygdede.

Som tidligere statlig tjenestemann  kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke produserte noe. Og man utvikler ikke samfunnet hvis ingenting blir produsert. 

Og det blir også dårlig stilt med utviklingen av samfunnet hvis man ikke ser at penger går til langt mer. 

Ja,jeg skal definitivt lese boken. Må bare få tak i den først 🙂

Endret av Mr.buksa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...